בדיקת קורונה (צילום: דוד חורש, שירותי בריאות כללית)
בדיקת קורונה (צילום: דוד חורש, שירותי בריאות כללית)

העירייה החלה להפעיל את חבלי העיר במתכונת חירום

כמעט שבוע לאחר שחיפה הוכרזה כעיר אדומה, עיריית חיפה החלה להפעיל את ששת חבלי העיר במתכונת חירום. בשבעת הימים האחרונים עלה מספר חולי הקורונה הפעילים בעיר ב-27 אחוז, כאשר בשכונות החרדיות נרשם זינוק של 118 אחוז - מ-177 ל-385 חולים

פורסם בתאריך: 30.9.20 13:20

כמעט שבוע לאחר ההכרזה על חיפה כעיר אדומה החלה היום (רביעי) עיריית חיפה להפעיל את חבלי העיר במתכונת חירום במטרה לסייע בהורדת התחלואה בשכונות – כך עולה מסיכום הערכת מצב של האגף לביטחון ושירותי חירום במינהל התפעול בעירייה שנערכה אתמול.

לאחר מלחמת לבנון השנייה, כחלק מתהליך הפקת הלקחים, חולקה העיר לשישה חבלים במטרה להימנע מתרחיש שבו נוצר נתק בין שכונות העיר, כך שבמקרה חירום יוכל כל חבל להתנהל באופן עצמאי בסיוע של גורמי הביטחון. מהפרוטוקול של הערכת המצב עולה כי לכל מפקדת חבל מונה מנהל "עם היכרות של הגזרה ועם היכולת לטיפול באוכלוסייה", ולכל מנהל חבל יצורפו מנהלת לשכת הרווחה הגזרתית, מנהל חבל פיקוח, נציג של אגף הדוברות, קצין ביטחון מוסדות חינוך גזרתי ופעילי שכונות.

מנהל חבל נוה שאנן הוא מנהל בית אבא חושי מימון בן עזרא, מנהל חבל הדר ועיר תחתית הוא מנהל אגף הביטחון ושירותי החירום בעירייה יאיר זילברמן, מנהל חבל קרית חיים וקרית שמואל הוא מנהל עירונית קרית חיים ניב טובול, מנהלת חבל רמות וחבל כרמל היא מנהלת מתנ"ס רמת אשכול שולה גילת, ומנהל חבל מערב חיפה הוא מנהל מתנ"ס נוה דוד שלמה קומפר.

 

 

במסגרת דיון הערכת המצב מסרה העירייה נתונים מספריים של חולי קורונה בשכונות, ומהם עולה כי מספר החולים הפעילים בחיפה עלה בשבעת הימים האחרונים ב-27 אחוז – מ-1,070 ל-1,354. במרכז הדר ובשכונות החרדיות זינק מספר החולים הפעילים ב-118 אחוז תוך שבוע – מ-177 ל-385. עלייה משמעותית נוספת – של 74 אחוז – נרשמה בכל חבל הדר והעיר התחתית שבו יש כעת 516 חולים, כאשר לפני שבוע היו בו 297 חולים.

בחבל נוה שאנן נרשמה עלייה של 21 אחוז – מ-178 ל-216 חולים, בחבל רמות עלה מספר החולים מ-105 ל-122 (16 אחוז), ובחבל כרמל עלה מספר החולים מ-103 ל-124 (20 אחוז). בחבל קרית חיים וקרית שמואל נרשמה ירידה מ-143 ל-142 חולים, ובחבל מערב חיפה ירד מספר החולים מ-213 ל-207 חולים.

בתוך כך, מהעירייה נמסר כי תלונות רבות הגיעו ביומיים האחרונים על התקהלויות בפארקים, בדגש על הספורטק ועל פארק הכט, ולפיכך ייסגרו שני המתחמים לקהל עד לסיומו של הסגר. פקחים ושוטרים, בסיוע של חיילי פיקוד העורף, יפעלו למניעת התקהלויות ולאכיפת עטיית מסיכות בכל שעות היממה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. דני

    יש שכונות חרדיות גם לא בהדר
    חצי מנווה שאנן חרדית
    יש מעל 8 ישיבות בנווה שאנן

  2. עמרי

    הערבים והחרדים הביאו את זה על עצמם ועל כולנו. תפילות חפלות חתונות הכל המוני כאילו אין מגיפה ולא קשורה אליהם. טמנו ראש בחול כמו בנות יענה.
    אז עכשיו הם לא צריכים בתי חולים שיתפללו לבורא שירפא.

  3. המסביר לצרחן

    תגובה מגוחכת. נלחמים מלחמה לא רלוונטית מזמנים אחרים. זה מה שנדרש? זו התכנית אותה לקח שבוע להגות? לפעול לפי חבלים שתוכננו למצב מלחמה ונתק בין שכונות העיר?
    נדרשת הגברת האכיפה והפיקוח על מילוי הוראות הסגר. נדרשת עבודה מול גורמי הבריאות לוודא שיש זמינות גבוהה לבדיקות. נדרשת עבודה מול פיקוד העורף לוודא שמי שצריך מוצא לבידוד.
    נטו יחצנות ואפס עבודה אמיתית.

  4. כמו ירוחם

    את ויז'ניץ היה צריך להכניס לסגר לפני חודשיים, לסגור את בית הכנסת בהלחמה מכל הכיוונים ולתת יריעות ברזנט שיקימו בחוץ מתחמי תפילה עם חציצה

  5. גיל

    החרדים חונקים את כולנו ושולטים בנו כי נבחרי הציבור שלנו כמו נתניהו וקליש רותם נכנעים להם.
    צריכים מנהיגים בעלי שיעור קומה גבוה יותר מאלה

  6. שטיינברג אנה

    בפרקים לא נידבקים
    בבתים כן נידבקים
    ממליצה ליפוח את הפרקים
    הים מנקה והעצים מנקים את הוירוסים

  7. טט.

    "כמו ירוחם" אדוני הנכבד. איזה שנאה נוטפת ממך?!!.
    אם היית יודע טיפה ממה שקרה בירוחם. איך ראשית העיר גייסה את כל המגזרים כולל דתיים וחרדים . לא סגרה אף בית כנסת אלא העבירה את התפילות לאוויר הפתוח!!!!
    הנוער התגייס.
    כולם היו במשימה להוריד את כמות ההדבקה!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר