נמל חיפה (צילום: נמרוד קרן)
נמל חיפה (צילום: נמרוד קרן)

הצעה משותפת של מספנות ישראל וחברה מדובאי במכרז להפרטת הנמל

חברת תעשיות מספנות ישראל וחברת הספנות והלוגיסטיקה DP WORLD מדובאי חתמו על הסכם עקרונות לשיתוף פעולה והגישו הצעה משותפת במכרז להפרטת נמל חיפה. ממספנות ישראל נמסר: "שיתוף הפעולה בין החברות מהווה הזדמנות אדירה למימוש התחרות בתחום הנמלים בישראל"

פורסם בתאריך: 29.10.20 13:10

חברת תעשיות מספנות ישראל וחברת הספנות והלוגיסטיקה DP WORLD מדובאי הגישו הצעה משותפת במכרז להפרטת נמל חיפה. מספנות ישראל דיווחה היום (חמישי) כי היא חתמה על הסכם עקרונות לשיתוף פעולה בלעדי עם DP World להגשת פנייה משותפת להשתתפות בהליך הפרטת חברת נמל חיפה.

נוסף על כך, דיווחה החברה – שנמצאת בשליטתם של שלומי פוגל, סמי קצב, משפחת שמלצר וחברת גולד בונד הציבורית, ואשר מנוהלת על ידי המנכ"ל צביקה שכטרמן – כי הקונסורציום המשותף הגיש לרשות החברות הממשלתיות הצעה משותפת להליך ההפרטה בהתאם לנוהל המכירה של מניות חברת נמל חיפה.

ממספנות ישראל נמסר: "שיתוף הפעולה בין החברות מהווה הזדמנות אדירה למימוש התחרות בתחום הנמלים בישראל ולהקמת תשתית סחר ולוגיסטיקה בין לאומית מתקדמת שתחבר בין נמל חיפה לכל הנמלים בעולם. תשתית זו תתרום רבות לאטרקטיביות של נמל חיפה ולהיקפי הפעילות בו, ותייעל ותחסוך בעלויות ובלוחות הזמנים בכל הקשור בהעברת סחורות באזור. שיתוף הפעולה והיכולות המוכחות של שתי החברות יאפשרו לנמל חיפה לעמוד באתגרים הצפויים לו מול שאר הנמלים בישראל באמצעות הגדלת נפח הפעילות, הכנסת טכנולוגיות מתקדמות, שירות מהיר יותר, תקופות המתנה קצרות, ובסופו של דבר עלויות שרשרת אספקה נמוכות יותר ללקוחות בישראל, תוך שמירה על האינטרס של עובדי הנמל ויכולת עמידה בהתחייבויות המופיעות במכרז".

 

 

תעשיות מספנות ישראל מאגדת את הפעילויות של מספנות ישראל שהוקמה בשנת 1959 והופרטה בשנת 1995. מספנות ישראל פועלת בכמה תחומים, ובמרכזם תכנון ובנייה של כלי שיט צבאיים ואזרחיים, תמיכה לוגיסטית בתעשיית הפקת גז ונפט, ייבוא של מלט והפעלת רציף ימי.

DP WORLD מדובאי נחשבת לאחד מהחברות הגדולות בעולם בתחומי הנמלים והלוגיסטיקה. לחברה שלוש חטיבות – נמלים ומסופים, פארקים ואזורי סחר, ושירותים ימיים ולוגיסטיים – כאשר הכנסותיה של חטיבת הנמלים מהווה כ-54 אחוז מהכנסות החברה, שהסתכמו בשנת 2019 ב-7.7 מיליארד דולר. החברה מפעילה בין השאר את נמל ג'בל עלי באיחוד האמירות, שהוא אחד מחמשת הנמלים הגדולים בעולם והנמל הימי הגדול ביותר במזרח התיכון. החברה פועלת בכ-50 מדינות ובכ-130 מרכזים ונמלים ברחבי העולם, ובשנה שעברה היא טיפלה ביותר מ-70 מיליון מכולות המהווים תשעה אחוזים מתעבורת המכולות העולמית. לשם השוואה, היקף פעילות המכולות בכל נמלי ישראל עמד ב-2019 על כשלושה מיליון מכולות.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. מכירת חיסול של נכסי ישראל??

    אסון כפול נמל אחד 25 שנה בשליטה סינית מלאה השני בשליטה ערבית, מה נהיה זאת ממשלה לאומית??
    מרגיש מכירת חיסול של ישראל. נתניהו בושה יש גבול תעצור את הדבר הזה. אפילו ארה"ב סירבה לתת להם לרכוש נמלים עם מאות נמלים, אז אצלנו??

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר