חלות שבת (צילום: עומר שביט)
חלות שבת (צילום: עומר שביט)

זמני כניסת ויציאת השבת בחיפה ופרשת השבוע

שישי, י"ב בחשון תשפ"א, כניסת השבת: 16:21. שבת, י"ג בחשון, יציאת השבת: 17:27. פרשת "לך לך": הכוח הפנימי והעמוק של הנשמה

פורסם בתאריך: 30.10.20 14:58

האנשים עייפים. פשוט כך. סקר שנערך בשבועות האחרונים בקרב תושבי ארצנו על ההתמודדות עם המגיפה, על הבעיות הכלכליות ועוד, הוביל לתשובה ברורה: לרוב העם כבר אין כוח להילחם על שום דבר. כולם הולכים כעדר אחרי ההוראות, וכמעט אף אחד לא מבין אותן.
מאיפה נביא כוח?

אברם כבר בן 75. הוא עייף מניסיונות, מקשיים וממלחמות אישיות, ואז הוא מקבל את הקריאה "לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך".
פשוט לזנוח את ההיסטוריה המפוארת בעיראק ולעלות לשום מקום – "אל הארץ אשר אראך". איך? למה?

תורת החסידות מפרשת באופן שונה ונפלא את המילים "אשר אראך". לא כמו הפירוש הפשוט "אל הארץ שאראה לך", אלא "אראה לך, ותגלה אותך בעצמך". כלומר תעמוד בניסיון, תצא מההגבלות האישיות ותגלה את הכוחות הנעלמים שיש בך.

התורה איננה ספר היסטוריה. זה לא רק סיפור על אברהם אלא על כל אחד ואחת מאיתנו. הנשמה ירדה כאן לעולם נמוך ושפל, עם קשיים ועם ניסיונות, והמטרה היא להעלות את הגוף ואת הנשמה למקום גבוה עוד יותר מהמקום שבו הם היו, שהרי הירידה היא לצורך עלייה. כאשר עומדים בניסיונות של העולם הזה, מתגלה הכוח הפנימי והעמוק של הנשמה.

לכל אחד ואחת מאיתנו כוחות אין סופיים. רובם מתגלים רק בשעת משבר או צרה, לא עלינו. אלפי סיפורים על יהודים שניצלו ממוות במחבוא של שנים, על ילדים שגילו כוחות במעמקי הים, ועוד אין סוף אפיזודות אישיות. אלא מה? צריך לגלות את הכוחות הללו, וזה נעשה על ידי "לך לך". כשיוצאים מהמצב הקודם ומחליטים להתקדם, גם אם לא רואים את העתיד, מובטחת ההצלחה – להגיע הרבה יותר רחוק מאשר בתוכנית הראשונית.

 

 

אתמול, י"א בחשון, היה יום פטירתה של רחל אמנו. האמא הנאמנה שוויתרה ונקברה באם הדרך בבית לחם, במקום להיטמן עם בעלה יעקב אבינו במערת המכפלה. היא עשתה זאת כדי שבבוא היום, כאשר עם ישראל ייצא לגלות מירושלים, הוא יעבור דרך הקבר שלה – "רחל מבכה על בניה מאנה להינחם" – ויידע שיש אמא בשמים שמתפללת ונותנת כוח, כהבטחת הנביא ירמיהו "וְיֵשׁ תִּקְוָ֥ה לְאַחֲרִיתֵ֖ךְ נְאֻם ה' וְשָׁ֥בוּ בָנִ֖ים לִגְבוּלָֽם".

פעם ביקר פרופ' אבנר חי שאקי ז"ל אצל הרבי מליובאוויטש מלך המשיח והתאונן על הקשיים שעומדים בדרכו. אמר לו הרבי: "דלג בבקשה מעל השולחן שלי". כשראה שהרבי רציני, לקח חי שאקי כמה פסיעות לאחור כדי שיצליח לדלג. עצר אותו הרבי ואמר: "לפעמים, כדי להתקדם צריך ללכת כמה פסיעות אחורה, אך בסוף מדלגים ומגיעים גבוה יותר".

מאחל לכם מכל הלב לגלות את הכוחות הנעלמים שיש בכם ולהצליח בכל המשימות שלכם, עד למשימה העיקרית – קבלת פני משיח צדקנו בקרוב ממש, עוד היום.

שבת שלום ומבורך.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר