פיקי פלקסר ברק ובן זוגה שאול פרחי ז"ל
פיקי פלקסר ברק ובן זוגה שאול פרחי ז"ל

יוזמה להקמת גן זיכרון לקורבנות הקורונה החיפאים

פיקי פלקסר ברק, שבן זוגה שאול פרחי ז"ל היה החיפאי הראשון שנפטר מנגיף הקורונה, מבקשת להנציח את קורבנות המגיפה החיפאים ולהקים גן זיכרון. בעיריית חיפה היא לא תולה תקוות, ולכן היא קוראת למשפחות של הקורבנות להתאחד ולהקים ועד שיקדם את ההנצחה

פורסם בתאריך: 10.11.20 07:54

כמעט שמונה חודשים עברו מאז אותו ליל שישי בסוף חודש מרץ, כשחיפה התבשרה שחולה קורונה ראשון נפטר בקריה הרפואית רמב"ם. שאול פרחי ז"ל זכה לתואר המפוקפק – החיפאי הראשון שנפטר מהנגיף והאדם ה-12 במספר שנפטר במדינה. לצדו שהתה בת זוגו בתשע השנים האחרונות פיקי פלקסר ברק, אשר נדבקה ממנו כששניהם שהו בטיול באי הספרדי טנריף.

בתזמון מצמרר, בדיוק כשחברת פייזר האמריקאית פרסמה ביום ראשון שהיא קרובה למציאת חיסון, פרסמה פלקסר ברק פוסט בדף הפייסבוק שלה כתגובה לתמונה שבה מצולמת נערה מדליקה נרות נשמה ושלט ברקע מספר שהדבר נעשה לזכרם של 2,665 קורבנות הקורונה בישראל, כמספר הנופלים במלחמת יום כיפור.

"תודה למי שהגה את הרעיון", כתבה פלקסר ברק, "בין הקורבנות גם אהובי שאול פרחי ז"ל, שהיה הקורבן ה-12 של הקורונה והראשון מחיפה. אני מבקשת להקים גן זיכרון לקורבנות תושבי חיפה. אשמח שהמשפחות השכולות יפנו אלי וביחד ננציח את זיכרון אהובינו".

פלקסר ברק, כבר חשבת על קונספט?

"בהתחלה חשבתי להציב שני ספסלי זיכרון על שמו של שאול בגן שמואל, לשם היינו מרבים ללכת ולשם מגיעים גם הנכדים שלי וגם הנכדים של שאול. זה או שם או בגן השלום, אבל אני מעדיפה את גן שמואל כי שם באמת בילינו המון. חשבתי על פינה של שני ספסלים כמו שעיריית חיפה הציבה על המדרכות. רציתי משהו שיסמל שאנחנו צריכים להיות בשטחים פתוחים בתקופת הקורונה. בגן שמואל יש ספסלים שקועים וחלקם לא תקינים, אז חשבתי שיתאים לעשות את זה שם".

אבל לפי הפוסט את הולכת על גן זיכרון.

"בדיוק, כי פתאום חשבתי שיש כבר יותר מ-100 נפטרים חיפאים שהמשפחות שלהם כואבות מאוד לאחר שכל החיים שלהן נהרסו, ושאולי נתארגן ביחד ונוכל לעשות אפילו חורשה נחמדה במקום פתוח, שבה אנשים יוכלו לעשות פעילויות בטבע. אני לא יודעת מה בדיוק, לא חשבתי לעומק, אלא רק חשבתי על הרעיון בכללי".

פנית למישהו בעניין?

"כבר פניתי לעוזר ראש העיר ניר שובר כי רציתי שיתוף פעולה של העירייה לעניין הזה, אבל בשלב זה לא קיבלתי שום התייחסות כי אין בחירות עכשיו. לפני הבחירות הוא כן התייחס אלי, גם עינת קליש רותם וגם נחשון צוק התייחסו, אבל עכשיו אין להם כנראה למה להתייחס כי אני מהירוקים, ומבחינתם זה דגל אדום".

 

 

אז את לא מתכוונת לפנות לעירייה?

"לא, העירייה עסוקה עכשיו בהקמת פודטראקס בלי פיקוח ובלי שמירה על מרחק. עומדים שם בתור עשרות אנשים, וזה מה שיהפוך בקרוב את חיפה לעיר אדומה. כל מה שעושים פה הם רעיונות מעולים אבל הביצוע מתחת לכל ביקורת, בטח בתקופת הקורונה. והם עוד כועסים כשמבקרים אותם. גם אני הייתי חולת קורונה, יש לי פגיעה בריאות ואולי גם בלב, אפילו שלא היו לי תסמינים. ביקשתי להיבדק רק בגלל ששאול כבר היה מאושפז עשרה ימים בבית החולים והרגשתי קצת עייפות, ואז התברר שגם אני נדבקתי. הצטרפתי אליו לבית החולים לאחר שהייתי 14 יום בבידוד, והיה לי הכבוד ללוות אותו בדרכו האחרונה. זה היה נורא קשה, ואני רוצה שיזכרו אותו. הוא היה מורה ומחנך שהקים דור שלם של אנשי מקצוע בארץ, הוא לימד במשך 25 שנה בבית הספר שוב ובקריות, כך שאם פרויקט ההנצחה לא יקום בחיפה, אלך לרשויות שהוא עבד בהן במשך הרבה שנים כמו קרית ים, קרית ביאליק וקרית אתא".

הן ישמחו לעזור?

"אני יודעת ששם ישמחו לעזור. יש לי אופציה להקים הנצחה בנוה דוד, אך זה יהיה זיכרון פרטי ואני חושבת שזה זיכרון לאומי, ובטח שחיפאי, וביחד אפשר לעשות משהו יותר רציני. אני לא יודעת מי ירים את הכפפה וירצה להשתתף במימון. במשך 30 שנה ניהלתי את המועצה לישראל יפה במחוז חיפה ועשיתי המון פרויקטים מבנימינה ועד קרית שמונה. אני לא חושבת שיש יישוב שלא עשיתי בו משהו, כך שאני שולטת בעניינים ויודעת איך לגשת לפרויקטים. אני חושבת שאם נתארגן ביחד נוכל לעשות משהו משמעותי. אני לא חושבת שצריך לעבור על זה ככה בשקט, אני לא אעבור על זה בשקט".

בעקבות ההודעה של פייזר, אולי הסוף של המגיפה קרב.

"חיסון? לפני יולי-אוגוסט לא יהיה כלום, ומה יהיה עד אז? עד אז ימשיכו למות חולים. אני לא יודעת אם אני מחוסנת או לא, אבל אני לא לוקחת סיכון כי זו מחלה קשה מאוד".

למרות שלא היו לך תסמינים, יש לך תופעות לוואי.

"יש לי ירידה משמעותית בתפקוד הריאות. גם מערכת העצבים והזיכרון נפגעים, הרגל שלי חצי משותקת, ואנשים עושים מזה צחוק – לא שמים מסיכות ועוד מתרגזים שאני כל הזמן מדברת על שאול ועל הקורונה. על מה אתם רוצים שאדבר? הם לא רוצים לשמוע דברים רעים אלא להמשיך לנהוג כמו בת יענה ולטמון את הראש בחול. אם לא תהיה ערבות הדדית לא נגמור עם זה. בכל יום מתים במדינה אנשים מקורונה, ואלו שחולים קשה לא יחזיקו מעמד הרבה זמן. כולם אומרים 'לי זה לא יקרה', וכך גם אנחנו היינו – נסענו לטנריף בתקופה שבה לא היה מסוכן. בגלל שאני חולה בלימפומה שמרתי על עצמי, אבל שאול סירב לשים מסיכה ונדבק. כשחזרנו לארץ הורדתי את כל המגננות ונדבקתי ממנו".

משפחות הקורבנות יכולות לפנות אלייך?

"אני קוראת למשפחות של קורבנות חיפאים ליצור איתי קשר. נוכל להקים ועד שיתנהל מול הגופים הרלוונטיים. אפשר לפנות לקרן לחיפה, ליזמות 50 פלוס של הגמלאים ולעוד הרבה גופים, ואם כל אחד ייתן קצת, אפשר לעשות משהו משמעותי כדי להנציח את הקורבנות".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. ישראל

    אז ניר שובר התעלם מימך ולא ענה לך. זו הסיבה לטנף על כל העירייה? תלונני אצל מי שמעליו.

  2. חזקי ואמצי ובריאות שלמה

    ישראל , תנסה אתה לפנות לעירייה הזאת ונראה איך תענה. זו עירייה שמנוהלת רע מאוד בכל עניין כמעט.
    העירייה הנוכחית מעודדת תרבות סלאמס עם הפודטראקים שלא תורמים ארנונה לעיר בעוד עסקים אמיתיים וחנויות שכן משלמות ארנונה לעיר עומדות ריקות ובעליהן קורסים.
    יוזמת ההנצחה מבורכת. לזכור את התקופה הנוראה וכל נפגעיה.

  3. גילה

    לא צריך גן לנפטרי הקורונה. שכל אחד ינציח כרצונו והקבלה לחללי מלחמת יום כיפור היא אפילו מכעיסה ומבזה. מבינה את הצער של הגברת ושל כל השאר אבל אנשים מתים כל יום מסיבות שונות. בקלו אפשר להקים גן לחולי ומתי הזיהום במפעלים, נפגעי תאונות דרכים וכדו. זה לא הולם ושוב, ההשוואה לחללי מלחלמה היא ממש מכעיסה ומוטב היה שגברת לא היתה מציגה את ההשוואה הזו

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עם כל השתתפותי בצער המשפחות, גן זכרון לנפטרי הקורונה?! רציני?! ישנן מחלות שמתים מהן הרבה יותר אנשים (לב, סרטן, דכאון, שפעת ועוד רבות אחרות), מתאונות דרכים מתים הרבה יותר אנשים. נשמע למישהו הגיוני שלכל מחלה ותופעה יהיה גן זכרון?! ולמה מימון של הגחמה הזו צריך בכלל לבוא מהעיריה? שהמשפחה האבלה תתקין ספסל בגן שמואל, כמו שהיא הציעה בעצמה ותחסוך את העלויות המיותרות האלה למען מחקר חשוב או משהו שבאמת יכול לחולל שינוי.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר