הדלקת נרות שבת (צילום: תומר נויברג, ג'יני)
הדלקת נרות שבת (צילום: תומר נויברג, ג'יני)

זמני כניסת ויציאת השבת בחיפה ופרשת השבוע

שישי, ד' בכסלו תשפ"א, כניסת השבת: 16:06. שבת, ה' בכסלו, יציאת השבת: 17:15. פרשת "תולדות": הקשר בין יצחק ועשו לבין "מאסטר שף"

פורסם בתאריך: 20.11.20 15:25

לא סתם כמה מתוכניות הטלוויזיה הנצפות ביותר בישראל הן תוכניות בישול. זה לוקח זמן, זה מאתגר, אבל התוצאה משתלמת. רק צריך להיזהר לא לשים יותר מדי מלח.

בפרשת השבוע "תולדות" אנו קוראים על אהבתו הגדולה של יצחק אבינו לבנו עשו. "ויגדלו הנערים ויהי עשו איש יודע ציד, איש שדה. ויאהב יצחק את עשו כי ציד בפיו". זה רציני? יצחק הצדיק והרוחני מבכר את עשו על פני יעקב הצדיק בגלל האוכל הטעים שהוא מכין לו?

מפליא או לא, בתורתו של הרבי על פרשת השבוע נגלה עולם חדש בנושא. יצחק, שכל חייו עבד בחפירת בארות, בגילוי המים הטמונים מתחת לאדמה, אהב את עבודת הבישולים. לימוד תורה באוהל ("יעקב יושב אוהלים") הוא דבר נעלה וגדול, אבל העבודה הקשה והמיוחדת יותר היא עשיית מטעמים – לדעת להוציא את המיטב מכל דבר ולערבב תבלינים וחומרים כדי להפיק את המירב.

וברוחניות הדברים – יצחק ראה את הטוב הטמון בעשו. הוא לא הסתכל על החלקים הגרועים שבעבודתו אלא דווקא על הפוטנציאל הטמון בו, ורצה שמה שיתגלה זה רק הטוב. זה לא קרה בסופו של דבר.

בספר התניא, פרק כ"ז, מובא שיש שני סוגי מטעמים – אלו שהם מתוקים בטבעם ואלו שצריך לתקן אותם ולתבל אותם כדי שיהיו טעימים. הדבר מקביל לצדיקים (מתוקים בטבעם) לעומת בעלי תשובה (צריכים לעבוד ולתקן את עצמם). דווקא באלו שאינם צדיקים יש טוב עמוק יותר, רק שצריך לעבוד קשה כדי להוציא אותו מהם. וזו העבודה שלנו.

 

 

השבוע החל כנס השלוחים העולמי של שלוחי הרבי מליובאוויטש מלך המשיח מכל רחבי תבל. נכון, לא כולם הגיעו לכנס שמתקיים בניו יורק, אבל באמצעות הזום נפגשנו ביחד אלפי שלוחים למפגשים ולסדנאות שחלקם עדיין נמשכים עד לשעת כתיבת שורות אלו. עבודתם של השלוחים היא כמעט כמו בתוכנית "מאסטר שף" – לגלות בכל יהודי את הפוטנציאל שבו ולהכין מזה "מטעמים" לקדוש ברוך הוא. אין נחת גדולה מזו שיהודי שמעולם לא שמע על יהדותו מגלה לפתע את ההיסטוריה המרתקת שלו, שאשה שתמיד נמנעה מלעשות מצוות מתחילה להדליק נרות לכבוד שבת קודש.

אז למרות שאפשר להעדיף ולבכר את הישיבה בכולל, הרבי דוחף, ממריץ ומבקש לצאת לשליחות כדי לגלות את הטוב הטמון בכל יהודי ולהאיר אותו עד לגילוי האור הגדול עוד היום – הגאולה השלמה בביאת משיח צדקנו. והרבי לא הסתפק ב-5,000 השלוחים. הוא מבקש גם מכם להיות שליחים, לגלות את מי אפשר להאיר, על מי אפשר להשפיע להוסיף במעשים טובים ובלימוד התורה, ובכך להכין את העולם לקבלת פני משיח צדקנו.

שבת שלום

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר