אשה מותקפת (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
אשה מותקפת (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

יום המאבק באלימות נגד נשים: מצעד ברחובות חיפה

לרגל יום המאבק הבין לאומי למניעת אלימות נגד נשים שיצוין ביום רביעי יקיים השבוע הפורום החיפאי למאבק באלימות נגד נשים שורה של אירועי אונליין, ובהם הרצאות וסרטים, ששיאם יהיה במצעד שיעבור ברחובות חיפה

פורסם בתאריך: 22.11.20 16:25

הפורום החיפאי למאבק באלימות נגד נשים יקיים השבוע שורה של אירועי אונליין בהתאם להנחיות, ששיאם יהיה ביום רביעי – יום המאבק הבין לאומי למניעת אלימות נגד נשים – עם מצעד שיחל בשעה 18:00 ויעבור ברחובות חיפה תחת הכותרת "נשים לזה סוף".

במסגרת האירועים יוקרנו סרטים, ייערך שיח עם הבמאיות ויתקיימו הרצאות בנושאים כמו מיניות מיטיבה, מגדר, וביטחון של נשים בבית, במשפחה וברחוב. ההשתתפות בהרצאות המקוונות והצפייה בסרטים יהיו חופשיות. המצעד ייערך בסימן קהילתי תוך הקפדה על שמירת מרחק ועטיית מסיכות, והצועדים יחברו בכמה מוקדים כדי ליצור חיבור קהילתי בין שכונות העיר.

הסרט "מקום מפלט" של הבמאית אילת דקל יוקרן מהיום (ראשון) בשעה 17:00 ועד ליום שלישי באותה השעה, כאשר ביום שני בשעה 19:00 תתקיים שיחה עם הבמאית ועם העובדות הסוציאליות רחל זיו ונטע רותם שמנהלות מקלטים לנשים מוכות. הסרט עקב במשך כשנה אחר שגרת החיים בשלושה מקלטים לנשים נפגעות אלימות – חרדי, ערבי וחילוני – בניסיון להבין כיצד מתנהלים החיים במקלט ולבחון את הקשר הנרקם בין הצוות המקצועי לנשים החוסות.

מחר מהשעה 19:30 תתקיים סדרה של הרצאות מקוונות בהנחייתן של ביאטריז רוזן כץ, יועצת ראש העיר לקידום שוויון מגדרי, ודנה גולדרינג, מייסדת העמותות בוסר ומאירות בלילה. ההרצאות הן "הביוש בשירות המהפכה הפמיניסטית – גם אני לא שותקת עוד" מאת ד"ר שלומית ליר, "נורות אדומות וירוקות – כלים לשיח הורי" עם מור קדר, "גם אני קיימת – נשים ללא מעמד, מגדר ומשפט" מאת עו"ד ריטה חייקין, ו"מה הקשר בין החלטה 1325 של האו"ם לבין אלימות נגד נשים?" מאת ד"ר איריס יניב.

 

 

ביום שלישי מהשעה 19:30 תיערך סדרה של הרצאות בהנחייתן של שרית בלום, מנהלת תוכנית חיפה בעמותת רוח נשית, ודנה גולדרינג. ההרצאות הן "ביטחון נשים" מאת אסיה איסטושינה, "לאהוב את המתבגרת" עם תמרה ובר, "איך שיח על מיניות מיטיבה יסייע למנוע את הפגיעה הבאה" של אור רם, ו"חינוך ומגדר" מאת שירלי אקרמן.

הסרט "נשות החופש" בבימויה של עביר זייבק חדאד יוקרן מיום שלישי בשעה 17:00 ועד ליום שישי באותה השעה, כאשר ביום חמישי בשעה 19:00 ייערך השיח עם הבימאית, עם חברת מועצת העיר נעמה לזימי שמשמשת יו"ר הוועדה לשוויון מגדרי בעיריית חיפה, ועם הנא מנסור, ראש תחום חברה ערבית במחלקת לקהילה של אגף התרבות. הסרט מספר את סיפורן של נשים שנרצחו בשם כבוד המשפחה, של נשים שחיות תחת איום לרצח, של נשים ששרדו ניסיון רצח, וגם של רוצח שהביע חרטה.

בפורום למאבק באלימות כלפי נשים שותפים עיריית חיפה, המרכז לסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית – חיפה והצפון, מעון חירום לנשים, אמונה, רוח נשית, החצר הנשית חיפה, מאירות בלילה, בוסר, ויצו חיפה, אשה לאשה – מרכז פמיניסטי חיפה, דרור ישראל, הרשות למאבק באלימות סמים ואלכוהול חיפה, נשים למען נשים, ועסק משלך – העמותה להעצמה כלכלית.

לפרטים נוספים היכנסו לאיוונט "המצעד החיפאי ליום הבין לאומי למאבק באלימות נגד נשים"

 

המודעה למצעד "נשים לזה סוף" (עיצוב גרפי: דנה בוזגלו)

המודעה למצעד "נשים לזה סוף" (עיצוב גרפי: דנה בוזגלו)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אלברט

    לָמָּה?
    יָדוֹעַ יָדַעְתִּי שֶׁעֵינֶיךָ אֲפָפוּנִי
    וְרִיסֶיךָ כִּסּוּנִי
    וְעַפְעַפֶּיךָ לִטְּפוּנִי וְחִבְּקוּנִי
    מִלּוֹתַיִךְ נַחֲמוּנִי
    דִּמְעוֹתֶיךָ הִשְׁקוּנִי וְהִרְווּנִי
    וְנִימֵי לִבְּךָ מִלִּבָּם מַשְׁכּוֹנֵי וְנִחֲמוּנִי
    שִׂפְתוֹתֶיךָ בְּחִיּוּךְ שִׂמְּחוּנִי
    אָז לָמָּה הַיּוֹם…?
    לָמָּה הַיּוֹם… יָדֶיךָ דִּמֵּמוּנִי?

    הדומע: אלברט יעקוב

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר