פסטיבל "החג של החגים"
פסטיבל "החג של החגים"

שגב ממליץ: לצמצם את מיצגי האורות ב"חג של החגים"

מנכ"ל עיריית חיפה אוהד שגב הורה להקפיא את כל הליכי הרכש של בית הגפן, שאחראי על מיצגי האורות בפסטיבל "חג של החגים", והמליץ לראש העיר עינת קליש רותם לצמצם את המיצגים במושבה הגרמנית. ראש העיר החליטה: קישוטים רק בכנסיות ועל עצים

פורסם בתאריך: 23.11.20 07:58

מנכ"ל עיריית חיפה אוהד שגב המליץ לראש העיר עינת קליש רותם לצמצם את מיצגי האורות במושבה הגרמנית במסגרת הפקת אירועי פסטיבל "החג של החגים" – כך עולה מישיבת הערכת מצב שקיים אתמול (ראשון) שגב עם ראשי מינהלים ואגפים בעירייה. כמו כן הורה שגב להקפיא את כל הליכי הרכש של בית הגפן – התאגיד העירוני שאחראי על הרכישה ועל הביצוע של מיצגי האורות ב"חג של החגים".

"חיפה כבר לא ירוקה אלא צהובה, והמטרה כעת היא להחזיר את חיפה להיות עיר ירוקה", הסביר גורם בעירייה, "ההמלצה של שגב היא לצמצם את הפעילות של אירועי 'החג של החגים' ולהקפיא את הרכש, אבל יש לסייג את הדברים כי מדובר בהמלצות, ומי שאמורה בסופו של דבר להחליט בנושא היא ראש העיר".

היום מתוכננת ישיבה בהשתתפותה של קליש רותם, שבה היא אמורה למסור את החלטתה. כזכור, במוצ"ש הוכרזה חיפה כעיר צהובה לפי מודל הרמזור, והחשש הוא שאם מיצגי האורות יפעלו כפי שהם פעלו לאורך השנים, יהפכו שדרות בן גוריון למוקד משיכה והתקהלות של תושבי העיר ושל מבקרים מחוצה לה.

"אם יגיעו אלפי אנשים לאזורים צהובים וכתומים כמו ואדי ניסנאס והמושבה הגרמנית, יהיו לכך השלכות בריאותיות", ציין הגורם בעירייה, "לכן, בגלל העלייה בתחלואה, ההמלצה של המנכ"ל היא לצמצם למינימום את הפעילויות של 'החג של החגים'. בכנסיות תהיה תאורה, אבל לא מעבר לכך. רמת התחלואה בחיפה אינה מעודדת, ואנחנו לא רוצים להחמיר אותה. התפקיד שלנו הוא בראש ובראשונה לדאוג לבריאות הציבור".

 

 

מנכ"ל בית הגפן אסף רון אישר כי ניתנה הנחיה לעצור את הרכש לקראת הפסטיבל, ואמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "בעירייה חושבים מה אפשר לעשות. ראש העיר טרודה מיצירת נקודות משיכה המוניות. חיפה הוגדרה כצהובה, והחשש הוא שהיא תוכרז כעיר אדומה. אני מניח שתהיה תאורה, אבל בעירייה לא רוצים ליצור מאסה של אור במקום אחד שיהווה נקודת משיכה. החלטות בעניין יתקבלו היום".

בכל מקרה, אומר רון, אירועי התרבות שכבר הוכנו לפסטיבל יתקיימו כמתוכן באמצעים דיגיטליים: "לא עוצרים את אירועי התרבות וגם אין כוונה לעצור אותם, כי מראש הכל תוכנן לקרות און ליין, כמו כל הפסטיבלים בארץ בחצי השנה האחרונה. מלכתחילה לא היתה כוונה לפתוח את בית הגפן כי זה אסור לפי ההנחיות".

עדכון (14:47): מהעירייה נמסר כי קישוטים יוצבו בכנסיות וכי בכיכרות ובשכונות יקושטו עצים כקישוט קהילתי במטרה לשמור על אווירת החג בלי ליצור מוקדי התקהלות.

קליש רותם: "בשל התפשטות המגיפה והעלייה המדאיגה במספר הנדבקים, ולנוכח המגבלות שאותן הטלנו על שכונות שבהן מספר הנדבקים הוא גדול יחסית, יותאמו השנה הקישוטים למגבלות שנכפו על כולנו. נשמור על שמחת החג אך לא פחות חשוב מכך – על בריאות התושבים. יחד עם זאת, עם סיום המגיפה בכוונתנו לחגוג ביחד ברחובות העיר המקושטים במטרה להחזיר אל העיר את המבקרים הרבים שנהגו לבקר בה לפני פרוץ המגיפה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. חיפאי

    האכיפה בחיפה לא מורגשת. באיזורי העיר התחתית, הדר, והוואדי מסתובבים חופשי בלי מסכות. כך גם בטיילת בת גלים, טיילת לואי (בערב) וליד חלק ממשאיות האוכל.

  2. חבל שמצמצמים פעילות במקום להרחיב אכיפה

    הכי חשוב להגביר אכיפה כדי למנוע הדבקות אבל לא נראה שעושים משהו בשטת.

  3. רונן

    אתמול אחהצ בטיילת בת גלים-רבים בלי מסיכה.
    העירייה לא צריכה לבצע אכיפה?

  4. עובדת בקופת חולים לין

    ברחובות בקרית אליהו מסתובבים בלי מסיכות ואין פיקוח.

  5. הפקחים לא מתעסקים עם האוכלוסיה הבעייתית

    וכולם יודעים מי האוכלוסיה ומה הסיבה.

  6. א.א.חיפה

    משהו יבהיר לי מדוע לא נותנים דוחות לכל מי שלא שם מסכה. בגלל. האזורים האלה העיר כתומה. חכמים לתת דוחות לאנשים שומרי חוק. לא יתכן שאין פיקוח וקנסות על מםירי חוק. טוב שלא ישימו תאורה מרובה שם. בגלל קידוטים יגיעו רבים ויהיה נורא בגלל לחץ מהערבים. טיםשים הם בגלל אי שנירה לר נפתחות מסעדות ואין תיירות. לא אכפת להם. העיקר שהעיר התחתית תואר ממש טיפשים צריך הסגר לאזורים אלה.

  7. עמרי

    חושב שצריך יותר הסברה יותר בדיקות ויותר סדר בניהול השכונות השונות. שכונה כמו חליסה כשרואים עשרות שנדבקו צריך להיכנס לערוך 10 א' בדיקות לכל השכונות הנגועות וסגר לשבוע מיידי אין יציאה מהבתים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר