ההכנות לקראת הסערה (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
ההכנות לקראת הסערה (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

למדו את הלקח? בעירייה נערכים לסערה

במטה החירום של עיריית חיפה נערכים לקראת מזג האוויר הסוער שצפוי לפקוד את העיר היום בשעות הערב. ראש מינהל התפעול אוהד דורפמן: "ציוד כבד הוכן למקרים של הצפות ולפינוי מכשולים, ומפקחי העירייה יסייעו בחסימת צירים ובפינוי תושבים במקרה הצורך"

פורסם בתאריך: 25.11.20 13:41

לאחר ההצפות בסוף השבוע האחרון שתפסו את עיריית חיפה לא מוכנה, במטה החירום העירוני נערכים לקראת מזג האוויר הסוער שצפוי לפקוד את העיר היום (רביעי) משעות הערב. מהעירייה נמסר כי בסוף השבוע האחרון ירדו בחיפה יותר מ-148 מ"מ של גשם ביממה אשר מהווים כ-23 אחוז מכמות הגשמים השנתית הממוצעת בעיר, וכי לפי התחזית של השירות המטאורולוגי צפויה הסערה לחזור לאזורנו עם כמויות גשמים דומות לאלו שירדו בסוף השבוע האחרון.

ראש מינהל התפעול בעירייה אוהד דורפמן: "צוותים מתוגברים של העירייה יועמדו בכוננות משעות הצהריים וייתנו מענה לפניות של תושבים. ציוד כבד הוכן מבעוד מועד למקרים של הצפות ולפינוי מכשולים כגון עצים, עמודי תאורה, רמזורים וקירות תומכים שעשויים לקרוס. מפקחי העירייה יסייעו בחסימת צירים ובפינוי תושבים במקרה הצורך".

 

 

המוקד העירוני 106 ירכז את פעילות מטה החירום, יפעל במתכונות מורחבת עם מספר גדול של מוקדנים ויאויש גם בנציג של חברת החשמל כדי לתת מענה מיידי למקרים של הפסקות חשמל. מפקחים של העירייה יסיירו לאורך החופים ובשכונות על מנת לזהות הצפות ולסייע לתושבים באמצעות צוותי שאיבה שהועמדו גם הם בכוננות. בתוך כך נבדקו מערכות ההתראה מפני עליית במפלס המים במעבר חלוצי התעשייה, וסמוך לו יוצבו עגלות חץ שבאמצעותן ייחסמו הכניסות למעבר מיד עם הפעלת מערכות ההתראה.

עובדי אגף הרווחה יקיימו סיורים יזומים ברחובות העיר במטרה לאתר דרי רחוב ולהעבירם לדירות מסתור של שירותי הרווחה. כמו כן נערכו שירותי הרווחה להעניק סיוע לקשישים ולבעלי מוגבלויות ולפנות תושבים למרכזים קהילתיים במקרים של הצפות.

 

ההצפה בדרך ההגנה בסוף השבוע (צילום: סיון אברהם)

ההצפה בדרך ההגנה בסוף השבוע (צילום: סיון אברהם)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שנת 2020, הגיע הזמן ללמוד ?!
    עירייה שקועה בבוץ – ביזיון.

  2. אייל

    לא למדו שום לקח אבל שלחו תמונות עם דחפורים לתקשורת.
    יומיים גשם ושוב חצי מישור החוף טובע מתחת לאגמים חדשים מניקוז כושל ותכנון רשלני.
    זאת כבר למדנו: על כשלי תכנון אין תג מחיר. להיפך, מהנדסים כושלים שגורמים נזקים במליוני שקלים מההצפות מקודמים אחרכך לעמוד בראשות משרדי מהנדס ערים או ועדות תכנון. כושלים וממשיכים, ולכן הכשלים רק מתרבים.
    עבור ראשי העיריות החשיבה היא כזאת: השקעה בביוב זה לא משהו שהתושבים זוכרים ומוטב לסבול שבוע של הצפות וכתבות עם סירות גומי משייטות במקום כבישים, על פני השקעה של סכומים גדולים בתשתיות ניזוק וביוב שהתושבים לא יראו מול העיניים ויזכרו ביום הבחירות.
    זה המחיר של פופוליזם בשלטון העירוני. זה המחיר של ערים שמשקיעות במיתוג, בפרסום, במנהלות יועצים לשייט ועיר עולם ושוכחות שיש תשתיות בסיסיות שצריך לבדוק ולתחזק וליישם עבור התושבים. ביוב מצטלם פחות סקסי מצובחוץ או מקריאת כיכר על שם כדורגלן, זה בטוח. תעלות ניקוז ובורות ספיגה לא מצטלמים טוב כמו תאורת לד חדשה על בניין העירייה. יועצי ראשי הערים הם מדור הפייסבוק. מה שלא מצטלם, לא קיים. מה שלא ניתן ליחצ”ן, לא שווה השקעה.
    אז כולנו טובעים בשלוליות, בולענים, סדקים – כי צריך להראות לציבור שלט של חוף כלבים חדש.
    תשתיות זה דבר שנזכרים בו רק כשתקרה קורסת או רחוב מוצף, כל עוד הכל מתקתק, הציבור לוקח את זה כמובן מאליו. ומכיוון שחשיבה פופוליסטית כזו היא הנורמה היום בכל לשכות ראשי הערים, מגיע החורף, ומציף את החרא הזה מעל פני השטח. לפתע מבינים שהערים שלנו שמתיימרות להיות חכמות והיי טק ונגישות ומתקדמות הן בעצם עולם שלישי בתשתיות ובתחזוקה. שכל האגפים לתחזוקה וביוב ותאגידים מכסת”חים ללא הפסקה ולא נותנים פתרונות ארוכי טווח.
    שהכל נבנה על “יהיה בסדר, סמוך עלינו”. קצת גשם מביא בולענים, סדקים, בורות ורחובות מוצפים. לא נקודתית, במאות מקומות. זאת לא סופה של אחת למאה שנה. זה לא אקלים שמתפרע. זה חורף רגיל עם יום גשום במיוחד. ותראו איך מישור החוף שלנו נראה. עיריות חסרות אונים, כי הן חסרות מנהיגות. מנהיגות ברמה נמוכה, תכנון ברמה נמוכה, והשקעה פופוליסטית בגימיקים קצרי טווח עבור פוסטים ברשתות במקום השקעות בתשתיות קריטיות.
    מזל שיש לכל ראש עיר צוות דוברים ויח”צנים שיכולים להפציץ אותנו בתמונות שלהם מבקרים באזורי ההצפות ומבטיחים לתושבים שהכל יהיה בסדר, ממש כמו לפני שנה ושנתיים ובעצם כל שנה מחדש.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר