מלון וילה כרמל (צילום: יח"צ)
מלון וילה כרמל (צילום: יח"צ)

למרות האיסור: המלונות בחיפה שפתחו את שעריהם

סבלנותם של חלק מהמלונאים בחיפה פקעה, והם פתחו את שערי המלונות על אף האיסור. סוף שבוע ארוך בווילה כרמל יעלה 1,390 שקל, בקדם מתעקשים על שני לילות מינימום, בשומאכר תקבלו שובר לארוחת בוקר בארומה, בקולוני ישמחו לשדרג לכם את החדר, והגארדן הוטל נמצא בתפוסה מלאה

פורסם בתאריך: 26.11.20 17:07

ענף התיירות בכלל ובתי המלון בפרט נפגעו קשה מאוד מאז שנגיף הקורונה השתלט על חיינו. לאורך כל הסגר הראשון המלונות היו סגורים וספגו הפסדים קשים, וכשנראה אור בקצה המנהרה לקראת חגי תשרי נכנסנו לסגר שני ולסגירה הרמטית של המלונות. נכון לעכשיו מסתמן שהמלונות ייפתחו במחצית השנייה של חודש דצמבר, לפי מתווה שיפורסם בהמשך ושעשוי להתבסס על מתווה האיים הירוקים באילת ובים המלח, אך כעת מתברר שסבלנותם של חלק מהמלונאים בחיפה פקעה, והם פתחו את שערי המלונות על אף האיסור.

במלון הבוטיק וילה כרמל תוכלו לשכור חדר לזוג ללילה אחד ב-600 שקל, ובשישי עולה המחיר ל-790, כך שעבור סוף שבוע ארוך תשלמו 1,390 שקל. המחיר אגב אינו כולל ארוחת בוקר. "המסעדה שלנו סגורה בגלל הקורונה והיא עדיין לא נפתחה", הסבירה הנציגה הטלפונית, "צמוד אלינו יש בית קפה שפתוח בכל יום, גם בשישי-שבת, והוא במרחק הליכה של דקה. הם מכינים ארוחות ואפשר לקחת מהם טייק אוויי. חוץ מזה, יש המון מסעדות באזור שעושות משלוחים".

במלון קדם, ששוכן בין יערות הכרמל לטירת כרמל, שעליו נכתב באתר הבית שלו כי הוא "בית לגוף ולנפש", ניתן להזמין חדרים לסוף השבוע הזה, אך התנאי הוא שיש להזמין חדר לשני לילות לפחות. "אנחנו מוכרים חדרים לשני לילות – מחמישי עד שבת", אמר הנציג של המלון, "זו המדיניות שלנו". המחיר לחדר רגיל ללא מרפסת אך עם ארוחת בוקר הוא 2,400 לשני לילות.

 

מלון קדם (צילום: רון שלף)

מלון קדם (צילום: רון שלף)

 

במלון שומאכר במושבה הגרמנית אין בעיה להזמין חדר ללילה אחד בלבד, גם להיום. מחירו של חדר קלאסיק ללא ארוחת בוקר הוא 690 שקל לזוג, וחדר סופיריור, שהוא גדול יותר ומשודרג, יעלה 817 שקל ללילה. המלון מציע, בתוספת של 40 שקל לאדם, לקבל שובר לארוחת בוקר בסניף הקרוב של ארומה, שאותה ניתן לקחת בטייק אוויי ולאכול במלון.

 

מלון שומאכר (צילום: איתי סיקולסקי)

מלון שומאכר (צילום: איתי סיקולסקי)

 

 

מלון קולוני, שנמצא גם הוא במושבה הגרמנית, פתוח לאורחים, אולם אם תבקשו לנפוש בו בשישי-שבת הקרובים תתאכזבו לשמוע שהוא בתפוסה מלאה וניתן להזמין חדר רק עבור הלילה (חמישי). חדר זוגי ללילה יעלה לכם 450 שקל, אך נציג המלון הבהיר שזהו המחיר לחדר בקומת הקרקע, והציע באדיבותו לשדרג לחדר בקומה עליונה תמורת תוספת תשלום. אם בכל זאת יתמזל מזלכם ותצליחו להשיג חדר לשישי-שבת תידרשו לשלם 500 שקל לחדר בקומת הקרקע, 600 שקל לחדר בקומה השנייה ו-700 שקל לחדר דלוקס. חדר דלוקס עם מרפסת עבר יעלה לכם 800 שקל ללילה. המחיר, גם כאן, לא כולל ארוחות. בגלל הקורונה.

 

מלון קולוני (צילום: מלון קולוני)

מלון קולוני (צילום: מלון קולוני)

 

גם בגארדן הוטל הסמוך למרכז הקונגרסים לא תוכלו להזמין חדר לשישי-שבת הקרובים מכיוון שהמלון בתפוסה מלאה. הלילה, אגב, יש מקומות פנויים. על השאלה אם המלון פועל בהתאם לכללי התו הסגול ענתה הנציגה: "ברור". המחיר המינימלי לחדר ללילה זה הוא 550 שקל (תלוי בסוג החדר), כאשר את ארוחת בוקר תיאלצו להזמין ממקום אחר. "אין לנו ארוחות בוקר", הסבירה הנציגה, "המטבח שלנו לא פעיל בגלל המצב. אסור לנו להפעיל את המטבח".

 

גארדן הוטל

גארדן הוטל

 

דוד בארי, בעליו של מלון שומאכר: "המלון פתוח ל-Friends and Families באופן סלקטיבי מאוד. בגלל המצב אנחנו ממש דואגים לשמור אותו לא עמוס כמלון בוטיק שאין בו הרבה ריכוזי קהל, אין חדרי אוכל ואין בריכות, ועדיין לשמור על ביטחונם של האנשים. ההגדרות של פתיחת מלונות הן מעורפלות מאוד, בעיני לפחות, מהרגע שבו אישרו לצימרים להיפתח. אנחנו מלון בוטיק שעובד על קליינטורה מסוימת מאוד, כמו מנכ"לים אשר לנים פה באופן קבוע במהלך השבוע. כאשר אתה דואג שהמלון יהיה בתפוסות נמוכות ויפעל לפי כללי התו הסגול, עם ריחוק קהל ובלי ליצור סיטואציות מורכבות, וכאשר אין הגבלות תנועה, אני לא רואה שום מניעה לבוא לפה. בן אדם מסתובב לו בחוץ ובמקום ללכת הביתה אנחנו נותנים לו את האפשרות להתרווח קצת בימים אלו, לשהות בפינה נחמדה ולעלות לגג עם כוס יין. אין עם זה שום בעיה".

אבי אגאג'ני, מנכ"ל חברת הניהול של מלון קולוני: "המלון פועל בווליום נמוך מאוד בהתאם לכללים. עקרונית, המלונות הם מהעסקים שעדיין לא יכולים לפעול בצורה רגילה, והאפשרות לפעול היא על בסיס אירוח של לקוחות קבועים בחדרים בהשכרה חודשית או של לקוחות שהתארחו בעבר וחוזרים בגלל שהם נמצאים בהסדר קבוע של פעם או פעמיים בשבוע. הם מתארחים במלון אבל ללא חדר אוכל, ואף מתקן אחר אינו פתוח. לא מדויק לומר שהמלון פתוח אלא שהוא פתוח בצורה בסיסית. כתוצאה מכך, החדרים המאוכלסים הם בודדים. אנחנו עושים זאת בעיקר כי אנחנו לא יכולים להשאיר את המלון ללא השגחה, ובמילא משאירים אדם אחד שישמור על הנכס ועל הציוד. הוא מתפקד גם כפקיד קבלה, ואנחנו מארחים כמה אנשי עסקים שמכירים את המלון. ככה אנחנו משאירים על אש קטנה את תשתיות המלון עובדות כי צריך לתחזק את כל המערכות. התפוסה היא נמוכה, בשיעור של 15-10 אחוז. לצייר את זה שכאילו המלון עובד זה לא מדויק".

ממלון גארדן הוטל נמסר: "ראשית, אנחנו משכירים חדרים לתקופות ארוכות. שנית, יש לנו אישור מפיקוד העורף כמלון שעובד עם עובדים חיוניים".

תגובתה של אורנית שטרית, מבעלי וילה כרמל וקדם, תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. דניאל

    מי האדיוט ילך עכשיו לבתי מלון ?? אנשים מחפשים לחטוף קורונה בכח

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר