קניון עזריאלי חיפה בימי הקורונה (צילום: סיון אברהם)
קניון עזריאלי חיפה בימי הקורונה (צילום: סיון אברהם)

קניון עזריאלי והקריון חוזרים לפעילות

15 קניונים ברחבי הארץ, ובהם קניון עזריאלי חיפה והקריון, ייפתחו בקרוב במסגרת פיילוט שאותו אישר קבינט הקורונה. התפוסה המותרת תהיה ביחס של אדם אחד לכל שבעה מ"ר, כאשר חנויות חיוניות שפעלו עד כה ימשיכו לפעול עם אותו מספר שוהים, וחנויות שאינן חיוניות יפעלו בתפוסה דומה לזו של חנויות רחוב

פורסם בתאריך: 26.11.20 12:21

קבינט הקורונה אישר אמש (רביעי) את פתיחתם של קניון עזריאלי חיפה והקריון במסגרת פיילוט לפתיחת השווקים. התקנות ייכנסו לתוקפן לאחר אישורה של ועדת חוקה בכנסת או בתום 24 שעות ממועד אישור התקנות בקבינט, והן יהיו תקפות עד יום ראשון, 6 בדצמבר.

התפוסה המותרת בקניון תהיה ביחס של אדם אחד לכל שבעה מ"ר. חנויות שפעלו עד היום כחנויות חיוניות ימשיכו לפעול עם אותו מספר שוהים בהן, וחנויות שאינן חיוניות יפעלו בתפוסה דומה לזו של חנויות רחוב, כלומר ביחס של אדם אחד לכל שבעה מ"ר ובסך הכל עד עשרה אנשים.

הקנס על הפרה של התפוסה המותרת על ידי המחזיק או המפעיל של הקניון תהיה 5,000 שקל, במקום 2,500 שקל כפי שחל על מקום ציבורי ועסקי אחר, לנוכח העובדה שמדובר בעסק גדול שמחזור הרווחים שלו הוא גדול.

 

 

במסגרת הפיילוט ייפתחו עוד 13 קניונים ברחבי הארץ – ארבעה גדולים ותשעה קטנים שבשטחם יש לפחות 20 חנויות, והם ייקבעו בהגרלה. שלושה מהם יהיו באזור הצפון.

לפי המתווה חובה על הקניונים לפעול לפי הכללים הבאים: למנות סדרנים שתפקידם הוא להעיר לאנשים וליידע אותם בנוגע להוראות התקנות, לנהל רישום של הפרות לצרכי בקרה, לנהל רישום ממוחשב של מספר השוהים במקום (ללא פרטים מזהים) לצרכי ויסות, למנוע התקהלויות ותורים בכניסה לקניון ולחנויות, וכן ליידע את העובדים ואת בעלי החנויות ולהדריכם בהוראות התקנות.

 

הקריון (צילום: רמי שלוש)

הקריון (צילום: רמי שלוש)

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הסגר השלישי יגיע באמצע דצמבר

    בתי ספר + קניונים?
    תוך שבוע עולים ל-2000 נדבקים ביום

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר