אלירז קראוס, בתו של הרב שאר ישוב כהן, בכיכר על שמו של אביה (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
אלירז קראוס, בתו של הרב שאר ישוב כהן, בכיכר על שמו של אביה (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

ברמת אלמוגי נחנכה כיכר על שמו של הרב שאר ישוב כהן

עיריית חיפה חנכה כיכר על שמו של הרב הראשי לשעבר שאר ישוב כהן בצומת הרחובות יקינטון ואמנון ותמר. בטקס השתתפו בני משפחתו של הרב, ובהם בתו אלירז קראוס ונכדיו

פורסם בתאריך: 29.11.20 16:41

עיריית חיפה חנכה כיכר על שמו של הרב שאר ישוב כהן בצומת הרחובות יקינטון ואמנון ותמר בשכונת רמת אלמוגי. בטקס חנוכת הכיכר השתתפו סגן ומ"מ ראש העיר מיכי אלפר, מנהל מכון נזר דוד במוסדות אריאל בירושלים הראל כהן, ובני משפחתו של הרב, ובהם בתו אלירז קראוס ונכדיו.

הרב שאר ישוב כהן נולד בשנת 1927 בירושלים. אביו הרב דוד כהן נודע בכינויו "הנזיר" והיה הוגה דעות ידוע. במהלך הקרבות על הגנת הרובע היהודי בירושלים במלחמת השחרור נפצע כהן ונפל בשבי הירדני. הרב, בוגר הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית, כיהן כסגן ראש העיר ירושלים, כנשיא המכון ע"ש הארי פישר להכשרת רבנים ודיינים וכנשיא מוסדות אריאל – מפעלי תורה יהדות וחברה בישראל.

 

 

בשנת 1976 נבחר כהן לרב הראשי של חיפה – תפקיד שבו הוא שימש עד לשנת 2010. פסקי הדין שלו זכו לעניין ציבורי בזכות החדשנות שאותה הוביל בנושאים הנוגעים למעמד הנישואים, לכפיית גט ומניעת עגונות, למעמד הידועים בציבור, להלכות גיור, להצמדת ערך הכתובה ועוד.

במהלך כהונתו הוא הרבה להיפגש עם תלמידים, עם חניכי תנועות נוער ועם סטודנטים דתיים וחילוניים במאמץ לקרב לבבות ולגשר בין כל חלקי האוכלוסייה. כמו כן הוא היה פעיל בארגוני התנדבות ובמפעלי צדקה וחסד, והקים את בית לעולה ובית תמחוי. נוסף על כך הוא שימש יו"ר הוועדה ליחסי הוותיקן והרבנות הראשית והשתתף בקונגרסים בין לאומיים שבהם השתתפו מנהיגי דתות.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. כיכר חנוך לוין ברמת וישניץ

    קליש איננה מכבדת את בוחריה ומתרפסת בפני החרדים בצורה מביישת. מדוע היא לא קוראת ברמת וישניץ לכיכרות על שם גיבורי תרבות חילוניים – לדוגמה כיכר חנוך לוין ליד בית הכנסת הרבני הגדול ברחוב הרצל.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר