השלט של רחוב התשבי, לפני ואחרי
השלט של רחוב התשבי, לפני ואחרי

מדוע שונה הכיתוב על השלט של רחוב התשבי?

בעקבות פנייה של חבר מועצת העיר מנחם קפלן מסיעת דגל לתושב למזכירת העיר ברכה סלע על כך שהכיתוב על השלט של רחוב התשבי, אשר נקרא על שמו של אליהו הנביא, מציג את הנביא באור שלילי, שינתה עיריית חיפה את הכיתוב. קפלן: "תוקן עוול מתמשך כלפי האמת ההיסטורית"

פורסם בתאריך: 1.12.20 07:57

הכיתוב על השלט של רחוב התשבי במרכז הכרמל שונה על ידי עיריית חיפה בעקבות פנייה של חבר מועצת העיר מנחם קפלן מסיעת דגל לתושב למזכירת העיר ברכה סלע.

עד כה היה כתוב על השלט של רחוב התשבי, אשר נקרא על שמו של אליהו הנביא, כי "אליהו הנביא חי בימי מלכותם של עמרי, אחאב ואחזיה במאה התשיעית לפני הספירה. הוא יצא נגד הסובלנות הדתית שגילה אחאב כלפי פולחן. פעילותו בתחום זה הגיעה לשיאה על הר הכרמל, שם הרגו הוא ואנשיו 400 מכוהני הבעל. לפי המסורת הוא הסתתר במערה ועלה בסערה לשמים".

 

השלט של רחוב התשבי, לפני

השלט של רחוב התשבי, לפני

 

לאחר שהדבר הובא לידיעתו של קפלן הוא פנה לסלע וטען כי כיתוב זה מציג את אליהו הנביא באור שלילי. "מיותר לציין ששילוט זה מהווה פגיעה ברגשותיו של הציבור המסורתי ומחוצה לו", הוא כתב, "אליהו הנביא הוא דמות וסמל ביהדות, ואפשר למצוא דרכים מכובדות יותר לתאר את פעולותיו".

 

 

בעקבות הפנייה הוחלף הכיתוב בשלט חדש שעליו נכתב כי אליהו הנביא "פעל בזמן מלכותו של מלך ישראל אחאב, ונודע שמאבקיו באחאב ובאשתו הצידונית איזבל. לפי המסורת הסתתר אליהו במערה במורדות רכס סטלה מאריס (מערת אליהו). לדמותו ניתנה חשיבות רבה במסורת היהודית, והוא נחשב למבשר הגאולה. עלייתו בסערה השמימה העניקה לו מעמד מיוחד בעיני חז"ל".

 

השלט של רחוב התשבי, אחרי

השלט של רחוב התשבי, אחרי

 

קפלן: "תוקן עוול מתמשך גם כלפי האמת ההיסטורית, גם כלפי דמותו החשובה והמשמעותית של אליהו הנביא, וגם כלפי האופן שבו צריכים חיפה ותושביה להנציח אנשים דגולים. אליהו הנביא נקרא במסורת היהודית 'זכור לטוב'. עם תיקון הנוסח המסולף, כעת גם העיר זוכרת אותו כראוי. תודה לאנשי מחלקת שילוט על הטיפול בבקשתי".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

15 תגובות
  1. מיכ

    זה מה שמפריע לקפלן??? אלוהים איזה בזבוז כספי ציבור..
    יש כל כך הרבה דברים חשובים אחרים לטפל בהם זה צריך להיות העדיפות האחרונה של העירייה עם כל הכבוד.. פשוט הזייה שבזה מטפלים ובדברים אחרים לא

  2. בני

    אמת היסטורית?? בדיחה.
    הכיתוב המקורי יותר תואם להיסטוריה רק פחות תואם לנרטיב הדתי שהולך ומשתלט על המדינה

  3. אני

    עיוות של האמת ההיסטורית הכיתוב החדש. נוח לאנשים מסויימים לייפות את ההיסטוריה אולם הכיתוב הראשון הוא הנכון!!!!!!!! חבל שקפלון לא מדפדף קצת בדפי ההיסטוריה. תמשיכו לחפש עוד שלטים לעיוות ותיקון והטעיית הציבור שקורא את השלטים ומקבל את ההיסטוריה שקפלון רוצה להראות לכם. זה מראה עד כמה ההתנהלות לא מקצועית.

  4. רויטל

    אם חבר מועצה ערבי היה מבקש הייתם כורעים ברך ומוחאים כפיים , כשקפלן חבר מועצה חרדי אז פתאום אתם נגד , מבייש ….

  5. המשקיף

    תהרגו אותי אם אני מבין מדוע לשיטתו של מר קפלן הריגתם של 400 כהני בעל – שהם, במלים אחרות, "עובדי אלילים" – נתפסת בעיניו כמשהו שלילי.
    או מדוע היותו של אליהו נביא שמרן שהתנגד לרפורמות דת – מדוע גם זה נתפס בעיניו של נציג יהדות התורה כדבר שלילי.

    מילא אפיקורוס שכמותי חושב ששמרנות היא דבר שלילי או שרצח הוא דבר מתועב. אבל שקפלן יתנגד להריגת עובדי אלילים??
    מוזר עד מאוד.

  6. חילוני מאמין

    אליהו הזכור לטוב ישמור על עם ישראל ומדינת ישראל ויוציא אותנו מהקורונה בעזרת השם

  7. אליהו

    השלט המקורי היה מגוחך ותואם אג'נדה מסוימת של כותבו. הציג את אחאב שהרג את כל הנביאים בישראל מלבד נביאי הבעל והאשרה אותם טיפחה אשתו איזבל כ'בעל סובלנות דתית' זה לגמרי שכךתוב היסטורי. מנגד לתאר את כל דמותו של אליהו הנביא רק כאחד שהרג ארבע מראות נביאי בעל בהתעלמות מכך שהיה מדובר בעימות שתוצאותיו היו או הריגתם או הריגת נביאי הבעל הינה גם כן סילוף היסטורי. לא כל פעולה שעשה אדם צריכה להכתב בביוגרפיה שלו בתמצות של 3 שורות השילוט הנוכחי הרבה יותר נכון ומדוייק לתיאורו ומשקף את דמותו ההיסטורית גם כפי שהתקבעה במסורת היהודית. זו לא הדתה. ומגיע יישר כח לקפלן

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כשחבר המועצה זעתר זעתר ביקש לרשום על היכל העירייה בערבית את השם של חיפה לא שמענו אפחד פוצה פה צבועים נמאסתם כבר דייי לצביעות

  9. פוסט ההיסטוריה

    פוסט היסטוריה …פוסט ציונות ….אם אין עבר אין עתיד ….

  10. דתי ציוני

    עוול היסטורי?? מה המקורות ההיסטוריים הידועים לנו על אליהו הנביא, מלבד פרקי מלכים א'? הכיתוב הקודם קצת מדגיש אג'נדה, בדיוק כמו שהכיתוב הנוכחי מדגיש אג'נדה הפוכה. אבל עוול היסטורי לא היה כאן, כי אין להיסטוריה משהו לומר על דמות לא היסטורית

  11. אבשלום חום

    רק חבל שבשני השלטים לא רשמו שהתשבי היה כינויו של אליהו הנביא, זה לא מובן ממה שרשום

  12. את מי זה מעניין. תנו לי עוד ריאליטי

    יש לי הצעה אלטרנטיבית לכיתוב על השלט: "נביא שפעל בימי מתושלח, למי אכפת ומי זוכר מה הוא עשה, גם כן איזה עיסוק זה נביא, היום היו עושים עליו כתבות אצל גיא לרר ומציגים אותו כשרלטן. אבל אז כתבו עליו בספר המשעמם תחת והלא מובן הזה שהכריחו אותנו ללמוד בבית ספר. פעם בשנה שמים גביע יפה במרכז השולחן ואומרים עליו אולי הערב הוא יבוא". טוב מספיק עם זה, מתי חוזר הישרדות?

  13. רעיה מנור

    לא ברור בשם מי העיריה פועלת? בשם התושבים? בשם האג' נדה או סתם כי למישהו התחשק לעשות שינוי.
    גם את השלט ברמת אלמוגי. בכיכר היתה אבן יפה עליה נכתב כיכר רמת אלמוגי. לפני כמה ימים פתאום החליפו אדמה, תיקנו את הכיכר ושתלו שתילים חדשים לכבוד החלפת שם הכיכר : הרב שאר ישוב הכהן.
    עם כל הכבוד האם זו לא פגיעה במשפחת אלמוגי? האם כל ראש עיר יכול על דעת עצמו לשנות שם של רחוב או כיכר? מוזר

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר