הכלב בחצר של בעליו, השבוע
הכלב בחצר של בעליו, השבוע

הכלב שלפי החשד עבר התעללות הוחזר לבעליו

מנהל השירות הווטרינרי העירוני ד"ר יאיר וייס החזיר לבעלים את כלבו, לאחר שזה חולץ מדירה בהדר בשל חשד להתעללות. שכנים ופעילים למען זכויות בעלי חיים זועמים, אך וייס מסביר: "החקירה העלתה כי בין הכלב לבעליו קיים קשר רגשי חזק, ולא נמצאה כל עדות לפגיעה בכלב"

פורסם בתאריך: 2.12.20 07:51

כחודש לאחר שכלב חולץ מדירה ברחוב עמק הזיתים בשכונת הדר בשל חשד להתעללות, מנהל השירות הווטרינרי העירוני ד"ר יאיר וייס החזיר אותו לבעליו. כזכור, כוחות גדולים של משטרה ופקח של השירות הווטרינרי בעיריית חיפה חילצו בחודש אוקטובר כלב מסוג אקיטה, לאחר שעשרות פעילים למען זכויות בעלי חיים התגודדו מחוץ לבניין ומחו נגד תושב השכונה שלטענתם התעלל בכלב.

הכלב הוחזק בכלבייה העירונית, אך מאז שהוחזר לבעליו הולכות ומתרבות העדויות של שכנים ופעילים על כך שהכלב מוחזק בחצר כשהוא קשור בשרשרת ברזל קצרה.

סמדר רגב, פעילה למען זכויות בעלי חיים, רותחת: "הכלב הוחזר לבעלים בתנאי שהוא לא יקשור אותו בחצר או בתוך הבית, אבל הכלב קשור כל הזמן. יש תיעוד של השכנים, שפוחדים לתת את הפרטים שלהם מחשש לחייהם, כי מדובר באיש לא נורמטיבי בלשון המעטה. עובדה שהחזיקו את הכלב במשך חודש בכלבייה העירונית בשל חשד להתעללות. הכלב הזה עובר התעללות וחייב לצאת משם, נקודה. היתה לי שיחה עם ד"ר אייל תדמור מהכלבייה העירונית בזמן שהכלב היה בהסגר, והוא אמר שהמשטרה מעורבת ובגלל זה לא משחררים את הכלב. לא בכל פעם שמחרימים כלב המשטרה מעורבת, ויש כאן כנראה משהו שאנחנו לא יודעים על הבעלים. כששאלתי את ד"ר תדמור לגבי אימוץ הוא ענה שאם יגיע בן אדם נורמטיבי שיוכיח שהוא יכול לטפל בכלב, הוא יימסר לו, אבל בפועל החזירו את הכלב לבעליו. זה הזוי. הכלב עובר התעללות, והשירות הווטרינרי לא עושה דבר בעניין. והכי משגע אותי זה שהעירייה משתפת פעולה".

בשירות הווטרינרי אומרים שהם עושים שם ביקורי פתע והכל נראה תקין.

"השירות הווטרינרי לא מתקרב למקום בכלל. הכל רמאות, הכל לא נכון. הם לא מטפלים בשום דבר כמו שצריך. כשפעילים מתקשרים לשירות הווטרינרי הם לא מסכימים לענות ולא מוכנים לתת הסבר למה הכלב הוחזר לבעליו, ובמוקד העירוני עונים שהעניין בטיפול. אלו התשובות. משהו שם לא תקין, והכלב הזה צריך לצאת משם".

לידי "כלבו – חיפה והקריות" הגיעה תכתובת בין דיירי הבניין. "מתחת לחלון שלי, בחצר המשותפת, נמצא כלב ענק ומסוכן ללא מחסום, קשור בצינור לסורגי חלון המרתף", כתב אחד מהשכנים, "החזירו את הכלב לדיירי המרתף למרות שהוא לא רשום ולא מחוסן, וזה ידוע לווטרינר העירוני ולמשטרה".

שכן אחר כתב: "הכלב נמצא בחצר המשותפת ללא הסכמתם של דיירי הבניין. זה כלב מסוכן ומפחיד. במרתף התת קרקעי גר אדם שכבר התעלל בכמה כלבים וחיות בר מתחת לחלון שלי. איך לאיש כמוהו מחזירים את הכלב? טוענים שמגדלים כאן הרבה כלבי קרבות, אבל קשה להוכיח את זה".

שכנה נוספת כתבה: "מפחדים לדווח. מי שיכול פשוט עוזב. שורפים מכוניות, מכים נשים, מאיימים על תושבים. על בעלי יום אחד איימו, ומאז הוא מעדיף ללכת הביתה בלי לעבור שם. שמו כמה מצלמות אבטחה בחלק מרחובות, אבל ספציפית איפה שהכלב הזה נמצא עוד אין".

 

 

 

פעילה למען בעלי חיים, שביקשה להישאר בעילום שם, אשר התלוותה לשוטרים ולפקח שנכנסו אז לביתו של החשוד בהתעללות: "כשהיינו שם עם הפקח, הבעלים הראה לי שקית של עוף עם עצמות ואמר בגאווה 'תראי איך אני דואג לו, נותן לו עופות כל יום', ואפילו לא הבין כמה זה חמור לתת לכלב לאכול עצמות בכל יום. כשאמרתי לו את זה הוא ממש התנפל עלי. את רואה שהבן אדם הזה מסוכן. הוא מאיים על השכנים. זה לא אדם שהייתי מאפשרת לתת לו לגדל כלב, אך מבחינת המדינה, אדם כזה כשיר להחזיק בעל חיים".

סביר שכלב קשור בשרשרת ברזל בחצר?

"ברור שלא, אבל לפי החוק במדינת ישראל כן, וזה פרדוקס. מבחינתי כלב שמוחזק בחוץ ושצריך לישון שם בגשם ובחמסין זה לא סביר, אבל לפי מדינת ישראל זה סביר ואף תקין. כלב מוגדר כרכוש. בעל חיים במדינת ישראל שיש לו שבב מוגדר כרכוש הבעלים שלו. יש פה בעיה ויש חוקים שצריך לשנות אותם".

יכול להיות שהכלב הוחרם בגלל לחץ הפעילים ובעצם לא היתה התעללות?

"אני חושבת שכן היתה התעללות. זו המלחמה שלנו, של פעילי זכויות בעלי החיים, בחוקים של מדינת ישראל. בוודאי שהיתה עילה לחלץ את הכלב. אני לא חושבת שאדם כזה צריך להחזיק כלב. מדינת ישראל אשמה בכך שהיא מאפשרת לאנשים כאלה להחזיק בעל חיים. זה בן אדם מסוכן ואלים, וכמו שלא היו נותנים לו לשמש אומנה לילד, כך צריך למנוע ממנו לגדל כלב. לדעתי נוצר מצב שבו ד"ר ווייס יכול היה להחרים את הכלב, אבל הבן אדם היה הולך לבית משפט ומקבל בחזרה את הכלב, אז הדוקטור קיצר הליכים".

רגב: "אני רוצה לעזור לכלב הזה. החוק לא מגן על הכלבים ועל בעלי חיים שמוחזקים בתנאים לא הולמים. השירות הווטרינרי אומר שאם יש אוכל ויש מים, זה מספיק. בגלל שהחוק הוא יבש ואין ענישה, זה מה שקורה בפועל".

הילה לאופר, חברת מועצת העיר מסיעת הירוקים ופעילת זכויות בעלי חיים: "לא הייתי מחזירה את הכלב לבעלים. הייתי פועלת בכל הכלים שברשותי כדי לא להחזיר אותו לנוכח הדיווחים שאני מקבלת מהשכנים והפעילים. צריך לתת לו צ'אנס לחיים חדשים כי הכלב הוא בסך הכל בן קצת יותר משנה. זה כלב צעיר שיש לו הזדמנות לחיים טובים הרבה יותר".

ד"ר וייס מסר בתגובה: "הכלב הוחזר לבעליו בתום חקירה מקיפה שנערכה בעקבות חשד לכאורה להתעללות. במסגרת החקירה ערכו רופאי השירות הווטרינרי ומחלקת הפיצו"ח (הפיקוח על החי והצומח) במשרד החקלאות חקירה מקיפה ובדיקה למסוגלותו של הבעלים ולהערכה התנהגותית של הקשר בן הכלב לבעליו, ולא נמצאה בה עדות לפגיעה בכלב או כל עבירה אחרת על חוק צער בעלי חיים. בחקירה נבדקו בין השאר מצבו הגופני של הכלב ויכולתו של הבעלים להחזיק ולטפל בו. החקירה העלתה כי בין הכלב לבעליו קיים קשר רגשי חזק, ולא נמצאה כל עדות לפגיעה בכלב. בעקבות ממצאי החקירה הוחלט להחזיר את הכלב לבעליו, לאחר שזה התחייב להחזיק בו בהתאם לכל דרישות החוק ולאפשר לרופאי השירות הווטרינרי לערוך ביקורות פתע בדירת מגוריו על מנת לוודא שהכלב מוחזק בתנאים ראויים ובהתאם לחוק. מאז החזרתו של הכלב לבעליו לפני כשלושה שבועות נערכו במקום כמה ביקורות פתע, ובכולן נמצא כי הכלב מוחזק בתנאים ראויים ובהתאם לחוק".

 

הכלב בזמן שהותו בכלבייה העירונית (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

הכלב בזמן שהותו בכלבייה העירונית (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. מנהלת מקלט

    יש להשוות את הדאגה הממסדית לנשים מוכות לדאגה
    לשלמותו ולרווחתו של הכלב!!

  2. הודיה

    "חולי נפש" …. אין מילה יותר טובה מזה, כך נרצחות נשים , ומתעללים בילדים…… מאחלת להם שיעבור יסורים עם החוקים הדבילים שלהם.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ללמדכם שההמון לא תמיד צודק וכדאי להפסיק לעשות לינצ'ים לאנשים על סמך חלקי מידע מאיזה פוסט של מישהו

  4. מני

    הווטרינר המושחת הזה לא ראוי לשרת בתפקידו.לשלול לו את הרישיון ןמהר.

  5. אלה

    ברור שלכלב יש קשר חזק עם הבעלים. הוא תופס ממנו מנהיג הלהקה וגם אם היחס הוא רע ומתעלל זה בגלל שהכלב חושב שזה מה שראוי שיקבל. הוא לא מכיר דבר אחר. ולכל הטיפשים שמכניסים לסיפור נשים מוכות וכו'. אף אחד לא מדרג פה מי חשוב יותר או פחות בסקאלת ההתעללות.
    אלימות היא אלימות כשהיא מופנית לבני אדם ילדים וחיות. ואנשים אלימים צריכים להסיר מהחברה. ישראל היא מדינה ברברית עם חוקים משונים שנותנים פתח לאנשים רעים. חבל מאוד, עצוב מאוד.

  6. אלינה

    שיהיה במעקב העיריה והשכנים ואים יהיה משהו חריג שידאגו לצלם להסריט ולהעביר תראיות והחומר לגורם מוסמך .
    וזה שיש קשר בין הבעלים לכלב לא אומר שהקשר בריא בין אדם לכלבו צריכה להיות אהבה חיבור דואג לא רק לקשור אותו מטר מהגדר ללא יכולת לרוץ לזוז לנוע בחופשיות זה נקרא תנאים טובים לא לחשוף אותו בחורף לקור ובקיץ כשחם לא להוציא אותו לשמש לתת לו תנאים טובים כנראה לאיש אין מושג שלכלב לא טוב .
    בתור בעלת כלב בשם מקס שאנחנו כמשפחה מאוד אוהבים מטפחים מטפלים בלי הגבלה באוכל טוב בטיפול וטרינרי ראוי בתנאי מחיה טובים בחום ובקור מקס איתנו בבית בסלון במיטה שלו כלב טוב קשוב חמוד אוהב ואהוב .
    והכלב המדובר ממש יפה םשוט שהעיריה תהיה שם בשבילו ובשביל בעליו שמקבל תנאי מחיה ראויים .

  7. אורי דוד אפראימוב

    פשוט גועל נפש איך אפשר להתעלל ככה בחסר ישע זה ממש כמו להתעלל בתינוקות כמובן שתינוקות זה הרבה יותר גרוע אבל כלבים יש להם גם נשמה למי שמתעלל בהם הוא זבל ואמן שהוא ימות שישרף אמן

  8. כלבלבי

    שאפו לאזרחים היפים שלא נשארים אדישים לחסרי הישע ובפרט לחיה הכי טובה בעולם לבני האדם!!

  9. תמי.

    גועל נפש של התנהלות!!מאחלת לוטרינר הרשותי וכל מי שנתן יד להחזרת האומלל הזה לבעליו שיחיה בתנאים של האומלל הזה לכל חייו …אולי אז יבינו שכתב לא אמור לחיות נתת תנאים !!!
    עלובים !!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר