נרות חנוכה
נרות חנוכה

זמני כניסת ויציאת השבת בחיפה ופרשת השבוע

שישי, י"ח בכסלו תשפ"א, כניסת השבת: 16:03. שבת, י"ט בכסלו, יציאת השבת: 17:14. פרשת "וישלח": עם הרגליים נטועות בקרקע ועם הראש מורם

פורסם בתאריך: 4.12.20 14:09

"מי אתה? מי זה אלוקים? מה זה יהודי? מה זו חסידות? מה זה בית כנסת?". אלה ועוד עשרות שאלות משונות נשאל האדמו"ר הזקן רבי שניאור זלמן מליאדי בחקירתו. על הכל הוא ענה בטוב טעם, חוץ מאשר על שאלה אחת: "מדוע כתבת בספר התניא שיש הבדל בין נשמת יהודי למי שאינו יהודי? ואם זה נכון, מהו ההבדל?". במקום לענות הוא חייך חיוך רחב, ופניו השוחקות הביעו את התשובה.

אחרי גאולתו סיפר האדמו"ר הזקן שהחיוך ופניו השוחקות הביעו את התשובה ואת שמחתו הפנימית ופעלו באופן של "שמחה ממתקת את הדינים".

 

 

הקב"ה אומר ליעקב אבינו: "לא ייקרא עוד שמך יעקב כי אם ישראל". ישראל = חשיבות, שררה ואמונה בהקב"ה. לכאורה, אחרי קריאת שם זה היו צריכים להיות ליעקב אבינו חיים קלים ביותר, אבל בפועל זה לא כך. בנקודה זו רק מתחילים האירועים המאתגרים עד לגלות מצרים.

כדי לעבור את האתגרים בחיים צריכים להיות נטועים עם הרגליים בקרקע, כמו יעקב, אבל עם הראש מורם, כמו ישראל. להרים את הראש ולחיות עם אמונה, עם שמחה, עם פנים שוחקות ועם מוראל גבוה. זו הנוסחה לגאולה ולהצלחה.

חג שמח לשנה טובה בדרכי החסידות ובלימוד החסידות תכתבו ותחתמו.

שבת שלום ומבורך

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר