מתחם בז"ן (צילום: רמי שלוש)
מתחם בז"ן (צילום: רמי שלוש)

"המלצות הוועדה פוגעות קשות ברשויות הגובלות ובתושבים"

ראש העיר חיפה עינת קליש רותם, ראש העיר קרית אתא יעקב פרץ, ראש העיר נשר רועי לוי וראש המועצה האזורית זבולון עמוס נצר שלחו לשר הפנים אריה דרעי מכתב שבו הם מביעים את התנגדותם להמלצות הוועדה הגיאוגרפית חיפה לחלוקה חדשה של הכנסות הארנונה ממתחם בז"ן

פורסם בתאריך: 16.12.20 07:57

ארבעת ראשי הרשויות הגובלות במתחם בז"ן – ראש העיר חיפה עינת קליש רותם, ראש העיר קרית אתא יעקב פרץ, ראש העיר נשר רועי לוי וראש המועצה האזורית זבולון עמוס נצר – שלחו לשר הפנים אריה דרעי מכתב שבו הם מביעים את התנגדותם להמלצות הוועדה הגיאוגרפית חיפה, שפורסמו אתמול (שלישי) ב"כלבו – חיפה והקריות".

כזכור, לפי המלצותיה של הוועדה, ההכנסות מארנונה ממתחם בז"ן וממתחם קרקעות צפון לשנת 2021 יחולקו בין 11 רשויות מקומיות ולא רק בין ארבע הרשויות שנהנו עד כה באופן בלעדי מהכנסות אלו. אל חיפה, קרית אתא, נשר וזבולון יצטרפו בשנה הקרובה רכסים, דלית אל-כרמל, כעביה-טבאש-חג'אג'רה, בסמת טבעון, עוספייה, שפרעם וקרית טבעון.

"נמצאנו למדים כי הוועדה הגיאוגרפית חיפה שלחה למנכ"ל משרד הפנים דוח מסכם מטעמה, הכולל לאכזבתנו המלצות לשינוי מפתח חלוקת ההכנסות ממתחם בז"ן", נכתב במכתב ששלחו הארבעה לשר דרעי, "הרשויות הגובלות במתחם בז"ן – עיריות חיפה, קרית אתא ונשר, והמועצה אזורית זבולון – האמונות על האינטרסים הקריטיים של הציבור בתחומן אשר אין בסיסיים מהם – חייו ובריאותו – מתנגדות התנגדות נחרצת להמלצות הוועדה כפי שהן משתקפות בדוח המסכם".

 

 

לטענתם, "המלצות הוועדה, שכאמור אינן מקובלות, פוגעות קשות ובאופן בלתי מידתי ברשויות הגובלות ובתושבים, ואינן לוקחות בחשבון את תפקוד הרשויות בקשר למתחם ואת סבלם של התושבים בתחומן ממפגעים סביבתיים. כך בולט בהיעדרו אי התייחסות הוועדה לסוגיית ההצדקה והצורך בנסיבות הקיימות לשינוי נוסחת חלוקת ההכנסות, ועולה חשש כי הוועדה עשתה מלאכתה קלה ובשל שיקולים שאינם ענייניים בלבד נכנעה ללחצים של רשויות מקומיות המרוחקות ממתחם בז"ן. עם כל הכבוד, אמירה סתומה של מגמת קידום הצדק החלוקתי במרחב כטעם לשינוי מפתח נוסחת החלוקה היא לא רק בלתי תקפה אלא אף מודה כשלעצמה בשיקול הזר שביסוד ההמלצות".

במכתב מבקשים ארבעת ראשי הרשויות מדרעי כי "בטרם תשקול בתוקף סמכותך את אימוץ המלצות הוועדה, תאפשר לנו להופיע בפניך ולהשמיע השגותינו", ומדגישים כי "אין באמור בפנייתנו זו ובמה שאינו אמור בה משום מיצוי טענות וזכויות של הרשויות הגובלות, וכמובן אין בו ויתור מכל טענה לגבי ההליכים ומראשיתם".

לפי מודל חלוקת ההכנסות שעליו ממליצה הוועדה הגיאוגרפית, חיפה תספוג את ההפחתה הגדולה ביותר בהכנסות ותקבל 37.7 אחוז בלבד מהן במקום 45 אחוז כמקובל היום, כלומר ירידה של 7.3 אחוזים אשר מוערכים ב-6.8 מיליון שקל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. חיפאית

    זה כי לא מתרגשים בכלל מקליש במשרדי הממשלה. העיקר היא עושה שרירים. בעיקר לעצמה

  2. למשוך בשמיכה משתי הקצוות

    לא הבנתי גברתי ראש העיר…
    את פועלת לסגור את בתי הזיקוק ואומרת שחיפה לא צריכה את ההכנסות והתעסוקה של התעשיות האלו
    ומצד שני עכשיו מזדעקים על הורדה של כמה אחוזים בהכנסות מבתי הזיקוק שאתם מייחלים לסגור

  3. חיפאי

    קליש לא סגורה על עצמה
    א. היא רוצה שבזן יעזבו
    ואם הם יעזבו היא תקבל 0 ארנונה

    ועכשיו שחילקו מחדש והיא מתקרבת ל 0 ארנונה היא לא מרוצה

  4. תשובה לחיפאי

    הם יעזבו אבל זה לא שמכבים את השאלטר והולכים הבייתה. תהליך הסגירה ייקח כמה שנים ועד אז יהיו מקומות חדשים שישלמו ארנונה

  5. סתם איש

    בלי בתי הזיקוק לא רק ארנונה תהיה חסרה אלא גם תעסוקה. בזן הם הלב הפעם של המפרץ ונכנס כלכלי אסטרטגי. בלעדיהם יהיה קשה. אדם רעב לא מעניין אותו סיסמאות ירוקות.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר