עישון (צילום: shutterstock.com/Nopphon 1987)
עישון (צילום: shutterstock.com/Nopphon 1987)

בעקבות הקורונה: מעשנים יותר, גם סיגריות וגם קנאביס

ממחקרים שנערכו בית הספר לבריאות הציבור של אוניברסיטת חיפה במהלך תקופת הקורונה עולה שכמעט 30 אחוז ממעשני הסיגריות דיווחו שהם מעשנים יותר, וכך גם כ-35 אחוז ממעשני הקנאביס. 21.7 אחוז דיווחו שהם נמנעו מפנייה לקבלת טיפול רפואי בקופת חולים בשל החשש להידבק בקורונה או דחו אותה

פורסם בתאריך: 12.1.21 16:16

עלייה משמעותית בעישון של סיגריות ושל קנאביס במהלך משבר הקורונה – כך עולה מנתונים שהוצגו היום (שלישי) בכנס של בית הספר לבריאות הציבור של אוניברסיטת חיפה. מהנתונים שהוצגו עולה כי כמעט 30 אחוז ממעשני הסיגריות דיווחו שהם מעשנים יותר, וכ-35 אחוז ממעשני הקנאביס דיווחו כי הם מעשנים יותר.

בכנס הוצגו מחקרים שונים שערכו חוקרי בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטה במהלך משבר הקורונה. פרופ' ליטל קינן בוקר, מנהלת המרכז הלאומי לבקרת מחלות במשרד הבריאות וחוקרת בכירה בבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטה, הציגה נתונים מסקר שבו השתתפו 2,580 משתתפים בשני מועדים – סוף הסגר הראשון, פתיחת המשק והסרת המגבלות (13 במאי-17 בספטמבר) ותחילת ההגבלות של הסגר השני, העלייה בתחלואה והסגר השני (8 ביולי-17 בספטמבר).

מתוצאות הסקר עולה כי 21.7 אחוז מהמשתתפים דיווחו שהם נמנעו מפנייה לקבלת טיפול רפואי בקופת חולים בשלל החשש להידבק בקורונה או דחו אותה, 4.4 אחוזים דיווחו שהם דחו הגעה לבית חולים בשל מצב רפואי דחוף מחשש לקורונה, ו-13.9 אחוז דיווחו שהם נתקלו בקושי מסוים בהשגת הטיפול.

 

 

בכל הקשור לרמת החרדה הכללית של הציבור נמצא כי בתקופת הסגר השני דיווחו 12.8 אחוז מהמשתתפים על מצב של חרדה כללית לעומת 7.7 אחוזים שדיווחו על כך בסוף הסגר הראשון. עוד נמצא כי 21.1 אחוז מהמשתתפים דיווחו על ירידה באיכות השינה, 28.6 אחוז דיווחו שמשקלם עלה מאז תחילת מגיפת הקורונה, ו-28.6 אחוז דיווחו שהם מעשנים יותר.

גם ד"ר שרון שניטמן הציגה עלייה בעישון, הפעם בקרב מעשני קנאביס. במחקר שערכה עם ד"ר נחמה לואיס מהחוג לתקשורת ועם ד"ר דניס רוזנברג מבית הספר לבריאות הציבור, ובשיתוף עם מנהלי הפורום מגזין קנאביס, בקרב 755 משתמשי קנאביס מעל גיל 18 שמעשנים לפחות פעם בחודש, נמצא כי 35 אחוז מהם דיווחו כי במהלך המשבר הם עישנו יותר קנאביס.

ד"ר שניטמן: "רופאים ואנשים שעוסקים בקידום בריאות צריכים לפתח התערבויות ספציפיות כדי להבין את המקור של הלחצים השונים שנגרמים כתוצאה ממגיפת הקורונה, וזאת במטרה לפתח מנגנוני התמודדות בריאותיים כדי שהם יוכלו להימנע מעלייה בשימוש בקנביס".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר