ביקור בבית של קשיש בהדר (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
ביקור בבית של קשיש בהדר (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

עובדי רווחה ומתנדבים החלו לבקר בבתי קשישים בהדר

לנוכח ריבוי המקרים של מקרים שבהם התגלו גופותיהם של תושבים עריריים בבתיהם זמן רב לאחר מותם החלו עובדי המחלקה לשירותים חברתיים באגף הרווחה של עיריית חיפה ביחד עם סטודנטים וחברי תנועות נוער לקיים ביקורים בבתיהם של קשישים בהדר על מנת לזהות צרכים מיוחדים

פורסם בתאריך: 13.1.21 09:36

במסגרת פעילות יזומה שמקיים בימים אלה אגף הרווחה של עיריית חיפה, עובדי המחלקה לשירותים חברתיים עורכים ביקורים בבתיהם של תושבים קשישים בשכונת הדר על מנת לזהות צרכים מיוחדים כמו סיוע בקניית מזון ותרופות ובשינוע לביצוע בדיקות במרפאות קופות החולים. כזכור, בשנת 2020 נרשמו עשרה מקרים שבהם התגלו גופותיהם של תושבים עריריים בבתיהם זמן רב לאחר מותם. בשנת 2021 כבר נרשם מקרה אחד.

לפעילות שיצאה לדרך בתמיכת המיזם "שכונות בשינוי" שותפים סטודנטים שפועלים במסגרת תקנים שהקצתה העירייה לפעילות זו וחברי הקהילות השונות שמתגוררים בהדר, ובהם דרור ישראל, השומר הצעיר, החלוץ, הגרעין התורני הדר להדר, עמותת לב ח"ש, הנוער העובד והלומד וכפר הסטודנטים. הפעילות מתבצעת לפי מיפויים קודמים שערך אגף הרווחה בסיוע אגף המיחשוב העירוני לצורך איתור של כל התושבים הקשישים בהדר.

במסגרת הפעילות עוברים העובדים הסוציאליים וחברי התנועות השונות שעברו הכשרה מוקדמת בין בתיהם של הקשישים, שואלים לשלומם ומשוחחים איתם במטרה להקל על בדידותם. לאחר סיום הביקור מעבירים הפעילים את רשמיהם לגורמי הרווחה העירוניים באמצעות אפליקציה ייעודית שפותחה בחמ"ל החברתי של הטכניון.

 

 

שרית גלסברג, מנהלת מחלקת הרווחה בהדר: "עובדי אגף הרווחה מתכוננים במהלך ימי השגרה לתקופות חירום כמו זו שאנו נמצאים בה היום. העובדים שמחים להירתם למשימה ומוכנים לתת את המענה הנדרש. זהו תפקידנו וזוהי חובתנו – להיות עם הקשישים ברגעים הקשים".

מיטל רוט, רכזת הרשת החברתית בהדר וחברת הקיבוץ העירוני דרור ישראל: "התפקיד שלנו הוא לשמור על האזרחים הוותיקים בשכונה, וזה חלק חשוב בלהיות קהילה חפצת חיים. לא ניתן לקשישים להישאר לבד".

אביטל כהנא, מתנדבת בשנת שירות בגרעין התורני בהדר: "מדובר בהצלת חיים. מה שיפה הוא שכל גווני האוכלוסייה שותפים ביוזמה. הקשישים שאותם ביקרנו שמחו מאוד לראות אותנו והתרגשו לדעת שיש מי שדואג להם".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. חושבים פה עקום.

    שוב, איפה מדינת היי טק?
    בקורונה לשלוח מאות אנשים עם סכנת הדבקה?

    חלקו להם כמה אלפי ביפרים ויקישו פעמיים בשבוע '1' לדווח שהם בסדר או יכתבו מה חסר להם. כל כך קשה?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר