דוד עציוני (צילום: בועז כהן)
דוד עציוני (צילום: בועז כהן)

עציוני מבקש את התערבות שרת התחבורה בהפחתת עלויות הנסיעה במנהרות הכרמל

עציוני כותב לשרה מיכאלי, כי מנהרות הכרמל הן מערך הכביש העירוני היחיד בארץ, שמשלמים עבורו אגרת נסיעה. "מדובר בציר משמעותי בשגרה החיפאית, אשר מווסת את התנועה ומקל על העומסים בתוך העיר ומשפיע משמעותית על איכות החיים של התושבים"

פורסם בתאריך: 7.7.21 08:44

סגן ראש העירייה, דוד עציוני, פנה השבוע במכתב לשרת התחבורה מירב מיכאלי ודרש את התערבותה בהפחתת עלות הנסיעה במנהרות הכרמל.

כותב עציוני: "מנהרות הכרמל הן מערכת כבישי אגרה המהוות ציר ראשי בין הכניסה הדרומית לחיפה לבין צומת הצ'ק פוסט בצפונה. מדובר בציר משמעותי בשגרה החיפאית, אשר מווסת את התנועה ומקל על העומסים בתוך העיר ומשפיע משמעותית על איכות החיים של התושבים, כמו גם על איכות הסביבה בחיסכון של זמן נסיעה ודלק, אשר מסייעים בצמצום פליטות מזהמים ושיפור איכות האוויר בנסיעות של עשרות אלפי משתמשים".

מוסיף עציוני: "מנהרות הכרמל שנפתחו לפעילות ב-2010 הן בפועל מערך הכביש העירוני היחיד בארץ, אשר משלמים עליו אגרת נסיעה, דבר המהווה עול כלכלי משמעותי לתושבי חיפה. מחירי הנסיעה מאז הקמת הכביש כמעט שהוכפלו והיום עומדים על 9.91 שקלים (למקטע אחד), כאשר העלות במעבר לאורכו, לכיוון אחד, הינה 19.82 שקלים".

 

 

פנייתו של עציוני מגיעה על רקע עליית מחירי המנהרות שהתעדכנו ב-1 בחודש. לפי העדכון הנוכחי, תעריף השימוש לרכב פרטי בעל מינוי עומד על 8.19 שקלים למקטע (לעומת 8.05 שקלים בחודש אפריל) ו-10.04 שקלים למקטע לרכב פרטי שאינו בעל מינוי (לעומת 9.91 שקלים בחודש אפריל). העלייה בתעריפי השימוש חלה גם על כלי רכב ציבוריים ומשאיות. רכב ציבורי, בין אם הוא בעל מינוי או לא, ישלם 30.21 שקלים למקטע (לעומת 29.85 שקלים באפריל); משאית, בין אם היא מנויה או לא, תשלם 50.37 שקלים למקטע (לעומת 49.75 שקלים באפריל).

זוהי פנייתו השנייה של עציוני למיכאלי בנוגע לסוגיות תחבורתיות בעיר. קדמה לכך פנייתו להתערבותה בנושא שעות פעילות הרכבת בקו חיפה-תל אביב.

עציוני מסיים את מכתבו: "בהמשך לפגישתנו במוזיאון העיר חיפה ב-18 ביוני, בה העליתי בפנייך את הסוגיה של מנהרות הכרמל, נוכחתי לגלות, כי הנושא קרוב לליבך, והחשיבות בטיפולו נמצאת אצלך בראש סדר העדיפויות. אני מבקש את התערבותך בהקלת יוקר המחיה בחיפה, הפחתת עלויות הנסיעה בשלב הראשון ובחינת היתכנות של ביטולן לחלוטין בהמשך הדרך".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. Leor Nevo

    השתגעו על השכל ומגיע להם "מרד צרכנים ואיתו מרד צרחנים. עלויות המעבר במנהרות הכרמל הזויות לעומת חוצה צפון.. יש כבר דוגמא עובדת. חוצה צפון בעלויות אנושיות כמו בכל העולם של דולר \$ ותא /2.5$ מוכנים לשלם 1$ ולא יותר כיום אנחנו מחרימים את
    המנהרות לכל צי הרכבים ∆

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר