אידה רוזנברג וענת פיבין מצוות המיון הקהילתי בלין (צילום: דוברות כללית)
אידה רוזנברג וענת פיבין מצוות המיון הקהילתי בלין (צילום: דוברות כללית)

טיפול ואבחנה מהירים הצילו חיי חולה במרפאת לין

פעולה מהירה ומקצועית של האחות ענת פיבין במיון הקהילתי בלין, שכללה אק"ג ומדידת סימנים חיוניים הצילה את חייו של אדם שהגיע למרפאה והתלונן על זיעה קרה ולחץ בחזה. ממצאי האק"ג הראו אוטם שריר הלב עם פגיעה במערכת ההולכה הלבבית

פורסם בתאריך: 10.10.21 17:09

אדם בן 58 נכנס למיון הקהילתי במרפאת לין של כללית והתלונן שהוא סובל מזיעה קרה ולחץ בחזה. הוא הוכנס מיד לחדר האחיות, שם האחות ענת פיבין החלה בטיפול ראשוני שכלל אק"ג, מדידת סימנים חיוניים והרגעת המטופל. במהלך ביצוע האק"ג, זיהתה פיבין שינויים מאוד משמעותיים בפעילות הלב, המעידים על אירוע לבבי. היא הזעיקה את ד"ר דרור מלמד, מומחה ברפואה, ומיד הוחל בטיפול חירום: עירוי נוזלים ומתן תרופות לדילול הדם. המטופל חובר למוניטור, ובמקביל הוזעק נט"ן. הממצאים שנראו באק"ג הם אוטם שריר הלב עם פגיעה במערכת ההולכה הלבבית. החולה הועבר להמשך טיפול בבית חולים תוך תיאום מקיף עם חדר צנתורים ואנשי הצוות הרלוונטיים בבית החולים.

"הצוות הסיעודי פעל במקצועיות רבה ובמהירות, והתוצאה היא הצלת חיים", אומרת אידה רוזנברג, מנהלת הסיעוד במערך לרפואה דחופה של מיון קהילתי וטראומה במרכז רפואי לין.

 

 

ד"ר אלון ארז, מנהל מרכז רפואי לין של כללית, מסביר שישראלים רבים סובלים בכל יום מכאבים, מאי נוחות ואף מתחושת צביטה בחזה. לדבריו, חולים שונים מתארים את הכאבים בצורה שונה. "ברגע שחשים אי נוחות פתאומית אנחנו ממליצים מיד להתייעץ ולפי הצורך להזמין אמבולנס. צוותי הנט"ן אינם רק מסיעים חולים. הם יכולים לעשות אק"ג בבית, הם יכולים לזהות התקף לב, לתת טיפול מיידי בתרופות וגם לעקוף את המיון ולהגיע היישר לחדר הצנתור".

בכללית אומרים, כי מספר גורמים מעלים את הסיכון למחלות לב: סוכרת, לחץ דם גבוה, עודף שומנים בדם, עישון ונטייה משפחתית. אמנם מחלות לב עלולות לתקוף את כולם, כולל את מי שעוסק באופן סדיר בפעילות גופנית ומקפיד על תזונה נכונה, אך עם זאת, פעילות אירובית ארבע פעמים בשבוע מפחיתה מאוד את הסיכון להתקף לב. מי שסובלים מכמה גורמי סיכון, או אפילו רק מגורם סיכון אחד, צריכים להתייחס בחשדנות רבה לכל אירוע בחזה. עליהם לפנות מיד לקבלת עזרה רפואית בכל מקרה של כאב בחזה. החל מגיל 40 מומלץ לעבור בדיקת לחץ דם לפחות פעם אחת בשנתיים.

 


 

 


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. פרץ

    מרפאת לין עובדים בצורה מיקצועית ביותר,אני מזה 3 שנים מלווה את הוריי ,הם מעולים.

  2. רותם

    מרפאת ארמון בחיפה מעולה ומקצועית ובעיקר יחס אנושי מכל הצוותי מנהל ,אחיות ורופאים
    יישר כוח!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר