ד"ר קוגלמן, ד"ר קידר ופרופ' לביא (צילום: המרכז הרפואי כרמל)
ד"ר קוגלמן, ד"ר קידר ופרופ' לביא (צילום: המרכז הרפואי כרמל)

מחקר במרכז הרפואי כרמל: רמת נוגדנים גבוהה ביילודים שאימהותיהן חוסנו לקורונה

המחקר, שנערך במאי-יולי 2021 בקרב כ-130 יולדות מעלה, כי לא רק שב-100 אחוז מהיילודים נמצאו נוגדנים לקורונה, אלא שרמות הנוגדנים אצלם היו גבוהות פי 2.6 מרמות הנוגדנים של אימהותיהם

פורסם בתאריך: 10.1.22 12:57

במחקר חדש, שנערך במחלקת הנשים במרכז הרפואי כרמל, נמדדו רמות הנוגדנים לקורונה בדם שנלקח בעת הלידה מנשים, שחוסנו לקורונה בשליש השני להריונן ומעולם לא חלו בנגיף. במקביל, מיד לאחר הלידה נדגם דם מחבל הטבור, המשקף את דם היילודים. המחקר בוצע בין מאי ליולי 2021 על ידי ד"ר ניר קוגלמן בכ-130 נשים. המחקר פורסם לאחרונה בכתב העת היוקרתיJAMA Pediatrics.

ממצאי המחקר מצביעים על כך שלא רק שנמצאו נוגדנים ב-100 אחוז מהיילודים, אלא שרמות הנוגדנים לקורונה אצלם היו גבוהות פי 2.6 מאלו שבאימהותיהם. כמו כן נמצא שרמות הנוגדנים ביילוד עולות בהתאמה עם הרמות אצל האם, ולמרות שהחיסון האחרון ניתן לפני כארבעה חודשים, רמות הנוגדנים היו מספיקות כדי להגדיר את התינוק כמחוסן. עם זאת גילה המחקר, כי ככל שעבר זמן רב יותר ממועד החיסון נצפתה ירידה ברמות הנוגדנים הן אצל האם והן אצל היילוד. כמו כן, ככל שגיל האם היה מתקדם יותר, כך רמות הנוגדנים היו נמוכות יותר.

החוקר הראשי, ד"ר ניר קוגלמן מסכם את תוצאות המחקר: "קבלת חיסון קורונה בשליש השני של ההיריון הובילה לתגובה חיסונית משמעותית אצל האם והיילוד, שבאה לידי ביטוי ברמות נוגדנים גבוהות במועד הלידה. ממצאים אלו תומכים במתן חיסון קורונה בשלבים מוקדמים יותר של ההיריון (מכפי שהיה בהתחלה), כדי להשיג הגנה מפני הנגיף לאם וליילוד מוקדם ככל האפשר במהלך המגפה".

 

 

מנהל חדרי הלידה בכרמל, ד"ר ראובן קידר, מפציר בפני נשים הרות לגשת להתחסן, על מנת להגן על עצמן ועל תינוקן.

מנהל מחלקת נשים בכרמל, פרופ' לביא: "מדינת ישראל היא מודל ייחודי לחקר היעילות של חיסוני הקורונה. בימים אלו מבוצעים במחלקה אצלנו בכרמל מספר מחקרים נוספים בנושא חיסוני הקורונה בנשים בהריון וביילודים, וזאת על מנת לספק מידע מהימן נוסף לגבי יעילות, תועלת ובטיחות חיסוני הקורונה במהלך ההיריון. באמצעות הממצאים אנו שואפים לסייע למקבלי ההחלטות לתת המלצות מבוססות מחקר לציבור הנשים בכלל ולציבור הנשים ההריוניות בפרט".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר