ד"ר אנה פדואה,מרצה על סוגיות הקשורות בטיפול בנפגעות תקיפה מינית (צילום: אלי דדון)
ד"ר אנה פדואה,מרצה על סוגיות הקשורות בטיפול בנפגעות תקיפה מינית (צילום: אלי דדון)

במערך הנשים בכרמל שמים דגש על טיפול גינקולוגי ייחודי לנפגעות תקיפה מינית

מחקרים מגלים, כי נשים שעברו טראומה מינית סובלות מבעיות פוריות פי שניים יותר מאשר נשים באוכלוסייה הרגילה. 30 אחוז מהנפגעות סובלות מקושי להיכנס להיריון. מנהל  מערך נשים בכרמל, פרופ' עופר לביא: "נפגעות אלו זקוקות להתייחסות ייחודית התואמת למצבן הפוסט טראומתי"

פורסם בתאריך: 10.2.22 11:58

במחלקות מערך הנשים במרכז הרפואי כרמל, הכוללות את מחלקת נשים, מחלקת יולדות ויחידת הפוריות, הוחלט על מתן תשומת לב ייחודית לטיפול הגינקולוגי בנשים נפגעות טראומה מינית בעברן. מדובר בנשים המגיעות לבית החולים לקבלת טיפולי פוריות, טיפולים הקשורים בהריון ולידה ועוד.

ד"ר אנה פדואה, רופאה גינקולוגית, מייסדת היפ"ם (החברה הישראלית לאבחון, טיפול ומניעה של פגיעה מינית) הוזמנה להרצות על סוגיות רפואיות בשורדות פגיעה מינית. מטרת ההרצאה הייתה להעלות מודעות ולהעשיר ידע בהקשר למתן טיפול רפואי תואם לצרכים ולרגישות של נשים אלו, על מנת שהבדיקה הגינקולוגית לא תעורר או תשחזר את הטראומה המינית מן העבר.

ד"ר גליה אורון, מנהלת יחידת הפיריון וה-IVF בכרמל, מעדכנת, כי תוצאות מחקר שנערך ב-2020, שבמסגרתו נבדקו 6000 נשים, מעלות, כי נשים שעברו פגיעה מינית נמצאות בשכיחות גבוהה פי שניים לבעיות פוריות. 30 אחוז מהנשים מקבוצה זו סובלות מקושי להרות. יתרה מכך, כשמדובר בפגיעה מתמשכת על ידי אדם מוכר עולה שיעור קשיי הפריון ל-55 אחוז.

ד"ר אנה פדואה, פרופ' עופר לביא וד"ר גליה אורון

ד"ר אנה פדואה, פרופ' עופר לביא וד"ר גליה אורון

מנהל  מערך נשים בכרמל, פרופ' עופר לביא: "יש חשיבות רבה להיערכות מוקדמת של הרופאים הגינקולוגים, כאשר מדובר בבדיקת נפגעת טראומה מינית, משום שנפגעות אלו זקוקות להתייחסות ייחודית התואמת למצבן הפוסט טראומתי".

ד"ר אורון מוסיפה, כי נשים אלו מגלות פגיעות ורגישות במהלך הבדיקה, לכן יש חשיבות רבה למאפייני השיח עימן ולמתן אינפורמציה לפני כל פעולה, כדי להבין באופן מדויק ככל האפשר את נקודות הרגישות של כל מטופלת.

 

 

ד"ר נירית פליבצקי, העובדת הסוציאלית במרפאת פוריות, מציינת, כי ההרצאה נגעה באופן עמוק ומקיף בכל נושא ההתמודדות עם טראומה מינית, בהקשר לקבלת טיפול גינקולוגי.

המרצה, ד"ר פדואה, הדגישה את החשיבות שבטיפול ב"גובה העיניים" ושיתוף המטופלת בתהליך, במטרה להפחית חרדה. זאת בנוסף למתן מידע ברור והבנת תגובות פיזיות ורגשיות הקשורות בהתמודדות עם השלכות האירוע הטראומתי על המטופלות.

ד"ר פלביצקי מסכמת: "אין ספק שהרחבת הידע של הצוות הרפואי עשוי למנוע מצבי תסכול בבואו לטפל במטופלות נפגעות טראומה מינית וכן להעלות את שביעות הרצון של שני הצדדים מההתערבות הרפואית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר