המנותח אליהו ברקו עם ד"ר שרוני וד"ר לוינר במחלקה לניתוחי לב בכרמל (צילום: אלי דדון)
המנותח אליהו ברקו עם ד"ר שרוני וד"ר לוינר במחלקה לניתוחי לב בכרמל (צילום: אלי דדון)

חדשנות בכרמל: ניתוחי לב גדולים באמצעות חתך קטן

שיטת הניתוח החדשה, המיושמת בהצלחה במחלקה לניתוחי לב במרכז הרפואי כרמל, מייתרת את הצורך בפתיחת כל בית החזה, כפי שהיה מקובל עד היום. מנהל המחלקה, ד"ר ארז שרוני: "הודות לשיטה החדשה אנו חוסכים מהחולים את הצלקת הגדולה וכן כאבים ודימום. ההחלמה והחזרה לשגרה הן מהירות יותר"

פורסם בתאריך: 13.2.22 13:34

רק לפני מספר ימים עבר אליהו ברקו (68), תושב הקריות, את ניתוח הלב שלו בצורה הזעירה החדשנית, והיום הוא כבר יושב ומחייך, וגם הולך על רגליו במחלקה לניתוחי לב במרכז הרפואי כרמל מקבוצת כללית. בעוד מספר ימים ישתחרר לביתו.

"אני פשוט המום ממהירות ההחלמה שלי", מספר ברקו, "אני מרגיש פחות כאבים, הצלקת בחזה ממש קטנה. תודה לאל, אני מרגיש הרבה יותר טוב, ובעוד מספר ימים אשתחרר הביתה, וזה אושר גדול בשבילי".

חתך הניתוח הקטן (צילום: אלי דדון)

חתך הניתוח הקטן (צילום: אלי דדון)

ברקו סבל מהיצרות קשה של המסתם האאורטלי עקב הסתיידות, מצב שחייב החלפה של המסתם בניתוח לב פתוח. ד"ר ארז שרוני, מנהל המחלקה, וד"ר דרור לוינר, מי שהביא את שיטה הניתוח החדשנית לכרמל, מעדכנים, כי השיטה החדשה מתאימה בעיקר לחולים הנזקקים להחלפת מסתם אבי העורקים (האורטה). "אנו מנתחים בכל שנה עשרות חולים הזקוקים להחלפת מסתם. עד היום, הניתוח המקובל להחלפת מסתם בוצע באמצעות פתיחה מלאה של כל בית החזה, מה שהשאיר צלקת גדולה יותר, והצריך יותר מנות דם. כמו כן, הניתוח בשיטה הישנה מצריך ימי החלמה ושיקום ארוכים יותר, וכמובן שיש בו סכנות וחשש מזיהום עקב החתך הגדול. היתרון המשמעותי בשיטה הניתוחית החדשה הוא בחתך הקטן, של עד כ-5 ס"מ בלבד. בשיטה זו נדרשות פחות מנות דם, וכמו כן ההחלמה והחזרה לשגרה של החולה לאחר הניתוח מהירות יותר".

 

 

לדברי ד"ר לוינר, מנתח בכיר ומנהל השירות לניתוחי לב מתקדמים בכרמל, בשיטת הניתוח החדשה נעשה שימוש בטכנולוגיה מתקדמת, המאפשרת לבצע את הניתוח בצורה קטנה ומדויקת יותר. ד"ר לוינר: "במהלך הניתוח אנו יכולים לעבור משיטת הניתוח הקטנה והחדשנית לשיטה הרגילה והמסורתית עם פתיחת כל בית החזה, וזה במקרה של סיבוכים או בעיות במהלך הניתוח, וכך לחזור למקום הבטוח".

המרכז הרפואי כרמל הוא הראשון והבלעדי בצפון המבצע את הניתוח הזעיר בצורה מוצלחת. עד כה כבר נותחו בכרמל מספר חולים בשיטה החדשה. כל הניתוחים עברו בהצלחה רבה, כשהמטופלים שוחררו לביתם ולהמשך מעקב בקהילה ושיקום לב על פי הצורך.

"הניתוח בשיטה החדשה הוא צעד נוסף בדרך של המחלקה למקום הטבעי שלה בראש החץ של המחלקות לניתוחי לב בארץ" מסכם ד"ר לוינר.

מנהל המחלקה, ד"ר שרוני: "אנו שמחים להציע עוד שדרוג מתקדם בשירות ובמגוון הניתוחים שלנו. המחלקה לניתוחי לב בכרמל מעניקה מענה לכל סוגי ניתוחי הלב המורכבים ביותר עם מעטפת מקצועית, ובעיקר עם יחס אישי, ששם את המטופל במרכז".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר