צוות אבחון מהיר בכרמל: פרופ' יוחאי אדיר, פרופ' אדמונד סאבו, ד"ר רונן גלילי וד"ר אמיר אברמוביץ (צילום: אלי דדון)
צוות אבחון מהיר בכרמל: פרופ' יוחאי אדיר, פרופ' אדמונד סאבו, ד"ר רונן גלילי וד"ר אמיר אברמוביץ (צילום: אלי דדון)

המרכז הרפואי כרמל: שירות אבחון מהיר לסרטן הריאות

אבחון מהיר של סרטן הריאות יכול להציל חולים רבים. בכרמל פועל שירות אבחון מהיר, שבו, חתת קורת גג אחת, מרוכזים ידע, מקצועיות ושיטות טיפול בטכנולוגיה מתקדמת. פרופ' יוחאי אדיר, מנהל מכון הריאות בכרמל ויו"ר האיגוד הישראלי למחלות ריאה: "אם יש לכם גורמי סיכון או אם אבחנו לכם נגע חשוד, אל תהססו ואל תחכו. הגיעו אלינו"

פורסם בתאריך: 28.3.22 13:38

סרטן הריאות הוא גורם המוות מספר אחד מסרטן בישראל ובעולם בגברים ובנשים. מדי שנה מאובחנים בישראל כ-2500 חולים בסרטן ריאה וכ-1300 חולים מתים מהמחלה. לאבחון המהיר יש השלכות על תוחלת החיים ועל קביעת הגישה הטיפולית. רוב החולים בסרטן ריאה מאובחנים בשלב מאוחר (שלב 4), שבו הגידול כבר מפושט, ונתון זה מסביר את שיעור ההישרדות הנמוך יחסית, העומד על כ-20 אחוז בתום חמש שנים ממועד האבחון.

במרכז הרפואי כרמל פועל שירות אבחון מהיר של סרטן הריאות, אליו חברו יחד אנשי המקצוע הטובים ביותר מכל מקצועות הרפואה – מומחי מחלות ריאה, אונקולוגים, מומחים לכירורגיית חזה, מומחי דימות ורנטגן וצוותי מעבדה, וכולם דנים פרטנית בכל מקרה ומקרה כדי להגיע לאבחנה המקצועית המדויקת והמתואמת אישית לכל חולה וחולה.

פרופ' יוחאי אדיר, מנהל מכון הריאות בכרמל (צילום: אלי דדון)

פרופ' יוחאי אדיר, מנהל מכון הריאות בכרמל (צילום: אלי דדון)

לדברי פרופ' אדמונד סאבו, מנהל המעבדה לפתולוגיה, באמצעות אבחון מולקולרי מתקדם הנמצא במעבדות כרמל יכולים מומחי בית החולים להתאים לחולים תרופות אימונולוגיות וביולוגיות חדשניות, המתאימות בדיוק אישי רק להם ומטפלות בגן המחלה הספציפי של כל חולה וחולה.

"זאת קפיצת מדרגה ביכולות הטיפול שלנו. במקום לתת תרופות כלליות למחלה כמו שהיה נהוג עד היום, אנחנו יכולים כעת להעניק טיפול תרופתי פרטני, ממוקד ומותאם אישית לכל חולה", מסביר פרופ' סאבו.

פרופ' אדמונד סאבו, מנהל המעבדה לפתולוגיה (צילום: אלי דדון)

פרופ' אדמונד סאבו, מנהל המעבדה לפתולוגיה (צילום: אלי דדון)

גם בשלבי אבחון המחלה והנגעים החשודים נמצא כרמל בקצה הפירמידה באבחון המתקדם ביותר בישראל. ד"ר אמיר אברמוביץ, מנהל יחידת ריאות פולשנית במכון הריאות: "אם פעם על מנת להגיע לנגע חשוד כדי לקחת ממנו ביופסיה למעבדה, היינו צריכים לחתוך ולבצע פעולות פולשניות בחולה, כיום אנחנו מצוידים בטכנולוגיית ניווט תלת ממד ה-CON BEAM CT החדישה מסוגה בעולם. באמצעות ניווט ממוחשב המערכת מזהה ומסמנת את הגידול החשוד ובונה לרופא מסלול הגעה מדויק לגידול בלי ניתוח ובלי תפרים. בפעולה קצרה תחת טשטוש, באמצעות ציוד אופטי מתקדם, אנחנו מגיעים לגידול, לוקחים ממנו דגימה למעבדה והחולה משתחרר לביתו בלי כאבים, בלי ניתוח ובלי אשפוז מיותר בתוך מספר שעות".

לאחר האבחון, אם הוחלט על ניתוח, נכנסים לפעולה המומחים לכירורגיית חזה, שבשיטות חדשניות מבצעים ניתוחים זעיר פולשניים מתקדמים ביותר, ובכך מצילים חולים רבים.

לדברי ד"ר רונן גלילי, מנהל היחידה לניתוחי חזה בכרמל, גם רובוט הניתוחים "דה וינצ'י" מצטרף למלחמה ולטיפול בסרטן הריאות. "יש לנו ניסיון רב של שנים בטיפולים ובניתוחים מתקדמים בחולים", אומר ד"ר גלילי, "אם פעם במרבית הגידולים היינו צריכים לנתח ולהוריד לחולה את כל האונה, כיום בשיטות ניתוח מתקדמות, אנחנו יכולים להוריד רק חלק מהאונה ולהשאיר את החולה עם יותר רזרבה נשימתית, ובאמצעות חתך קטן של 3-2 ס"מ בלבד. עבור החולה מדובר בפחות טראומה, פחות כאבים וסבל ופחות ימי אשפוז בבית החולים".

 

 

פרופ' יוחאי אדיר, מנהל מכון הריאות בכרמל ויו"ר האיגוד הישראלי למחלות ריאה: "אם יש לכם גורמי סיכון או אם אבחנו לכם נגע חשוד, אל תהססו ואל תחכו. הגיעו אלינו מיד לכרמל ותקבלו אבחון מהיר עם תוצאות ותוכנית טיפול מפורטת בתוך ימים בודדים, זה יכול להציל את החיים שלכם".

לדברי פרופ' אדיר, לאבחון המהיר יש השלכות קריטיות על מצבו של החולה, שכן גידול לא מאובחן, ממשיך להתפשט במהלך החודשים שחולפים עד האבחון, מה שעלול להפוך את הניתוח ללא רלוונטי.

ד"ר רונן גלילי בחדר ניתוח (צילום: אלי דדון)

ד"ר רונן גלילי בחדר ניתוח (צילום: אלי דדון)

בישראל זמן ההמתנה הארצי הממוצע בין הסימפטום הראשון לאבחנה ולטיפול עומד על שלושה-שישה חודשים; בבריטניה הזמן הממוצע בין החשד הראשוני לאבחון עומד על שלושה חודשים, ובארה"ב הזמן הממוצע לאבחון עומד על כשישה חודשים. כיום, החולה בישראל נאלץ להתרוצץ, במשך חודשים רבים, בין מרכזים רפואיים ורופאים שונים, ומדובר באיבוד זמן יקר וקריטי. כיום, כל חולה חמישי נפטר לפני שהתחיל את הטיפול בסרטן הריאה.

פרופ' אדיר: "המטרה שלנו היא לאפשר למטופלים להגיע לאבחון מוקדם כמה שיותר מהר כדי להציל חיים. כל איחור בזמן אבחון המחלה מקטין בעצם את סיכויי ההחלמה של החולה. לשמחתנו, צברנו כאן בכרמל ניסיון אדיר של עשרות שנים באבחונים טיפולים מתקדמים וגם בניתוחים. אם יש ספק אין ספק", מסכם פרופ' אדיר, "תגיעו אלינו לכרמל לאבחון מהיר ומציל חיים".

לאבחון המהיר בכרמל ניתן להגיע דרך הפניה של הרופא המטפל או ישירות.

לקביעת תור, טל': 04-8250517 או בדוא"ל: [email protected] וגם בפנייה למחלקת ניתוחי חזה בטלפון 04-8250646 או או בדוא"ל: [email protected]

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר