ד"ר לוינר והמנותח מאיר גולן (צילום: אלי דדון)
ד"ר לוינר והמנותח מאיר גולן (צילום: אלי דדון)

המרכז הרפואי כרמל: ניתוח לב מורכב בחולה בן 88 הסתיים בהצלחה

חרף גילו המבוגר של מאיר גולן וחרף מצבו הרפואי הקשה, שסיכן את חייו, החליט צוות מנתחי הלב לקחת סיכון ולבצע ניתוח לב פתוח דחוף שהסתיים בהצלחה. מנהל המחלקה לניתוחי לב, ד"ר ארז שרוני: "נלחמנו על מאיר ואני שמח שהצלחנו להציל את חייו"

פורסם בתאריך: 22.5.22 23:37

"אין לי מילים להודות לצוות המופלא של המחלקה בכרמל, הם לקחו סיכון מאוד גדול בניתוח שלי, אבל אני שמח ומודה להם מכל הלב, הם פשוט הצילו את חיי". כך אמר השבוע מאיר גולן, כשהוא יושב ומחייך במיטתו במחלקה לניתוחי לב וחזה במרכז הרפואי כרמל.

גולן חגג את יום ההולדת ה-88 שלו במחלקה לניתוחי לב וחזה בכרמל. הוא לא האמין במתנה המיוחדת שיקבל ליום ההולדת, לב חדש וחיים חדשים.

"זה קרה לי פתאום באחד הלילות", הוא מספר, "פתאום הרגשתי קור גדול והתחלתי לרעוד בכל הגוף, הרגשתי שאני מאבד שליטה ולא יכולתי לצעוד אפילו 2 צעדים".

רות, אשתו של מאיר, פינתה אותו במהירות עם ניידת טיפול נמרץ לחדר המיון של כרמל, שם צוות המיון ביצע שורת בדיקות וייצב את מצבו של גולן. לאחר בדיקות אולטרסאונד ואקו של הלב, הוא הועבר להמשך טיפול במחלקה הגריאטרית של בית החולים.

צוות המחלקות המטפלות עם מאיר גולן וד"ר לוינר (צילום: אלי דדון)

צוות המחלקות המטפלות עם מאיר גולן וד"ר לוינר (צילום: אלי דדון)

ד"ר דרור לוינר, רופא ומנתח בכיר במחלקה לניתוח לב: "בערב החג השני של פסח קיבלתי טלפון מפנימית א'1 לגבי מטופל שהיה מאושפז בגריאטריה, ולאחר מכן במחלקת קורונה. נאמר לי שהוא סובל מזיהום על המסתם המיטרלי ושבדיקת אקו הדגימה החמרה בזיהום וחור במסתם. כששאלתי לגילו אמרו לי במחלקה שהוא בן 88. אני פטרתי את העניין ואמרתי לצוות, ש'בגיל 88 לא מנתחים חולה עם זיהום על המסתם, כי זה לא יגמר בטוב'".

אלא שבמהלך השיחה עם הצוות, קיבל ד"ר לוינר את תוצאות בדיקות הדם החדשות של גולן ואת תוצאות  בדיקת האקו. ד"ר לוינר מזהה החמרה אקוטית, ומחליט ללכת ולראות את החולה מקרוב.

ד"ר לוינר: "הגעתי לחולה, שהיה באותה העת ביחידת האקו, כשלצידו משפחתו. גיליתי משפחה תומכת ומבינה שהסבירה לי כי למרות גילו, מדובר באיש עצמאי לחלוטין, נוהג, ואפילו עדיין מעביר שיעורים פרטיים במתמטיקה לנכדים שלו. היה לי ברור שלמרות גילו של מאיר, אסור לנו לוותר ושכדאי להתקדם לניתוח מציל חיים. לכולנו היה ברור כי ללא הניתוח, מאיר לא יחזיק מעמד עוד הרבה זמן".

מנהל המחלקה ד"ר ארז שרוני ומנהל הסיעוד האח אכרם (צילום: אלי דדון)

מנהל המחלקה ד"ר ארז שרוני ומנהל הסיעוד האח אכרם (צילום: אלי דדון)

שעון העצר המתקתק ומצבו הקריטי של גולן האיצו את הצוותים של כרמל לפעול בשיא המהירות להצלת חייו. כל צוות חדר הניתוח הוזנק מהבית, ובמקביל נערכה התייעצות עם מנהל המחלקה, ד"ר ארז שרוני, ומנהל המחלקה הקרדיולוגית, פרופ' אבינעם שירן. לאחר שהושגה הסכמה ונפלה ההחלטה, התקדמו צוותי המחלקה לחדר ניתוח.

בניתוח מורכב שארך יותר משבע שעות, התחוור לד"ר לוינר, כי המסתם עם הזיהום הרוס לחלוטין והוא ביצע החלפה מלאה של המסתם המיטרלי בתותב ביולוגי. לאחר שהמסתם הוחלף, בית החזה של מאיר נתפר ונסגר בעדינות ובמקצועיות, וליבו של גולן שב לפעום.

 

 

"כדי להגיע לתוצאות טובות כאלה בניתוח, ובעיקר כדי להגיע להחלטה הנכונה, היינו חייבים כאן צוות סופר מקצועי ואיכותי", אומר ד"ר לוינר, "היה כאן שילוב כוחות מנצח של מחלקות ומומחים מכל דיסציפלינות בית החולים, ורק בכוחות משותפים הצלחנו להציל את חייו של החולה".

להחלטה ולטיפול המוצלח בגולן היו שותפים צוותים מקצועיים רבים, בהם צוותי המחלקה הגריאטרית, מחלקת הקורונה, פנימית א'1, מחלקת הרדמה וטיפול נמרץ, מעבדות בית החולים, המחלקה הקרדיולוגית וכמובן המחלקה המחלקה לניתוחי לב וחזה.

"הקו המנחה שלנו במחלקה הוא לא לוותר ולהילחם על כל חולה וחולה", אומר מנהל המחלקה ד"ר שרוני, "גם במקרה של מאיר גולן הייתה כאן נחישות ומלחמה בלתי מתפשרת במצב. למרות הסיכונים הרבים, הגיל, ומצבו המורכב של החולה אני שמח שהצלחנו".

ומאיר גולן? הוא מתאושש במחלקה לניתוחי לב, מתחזק ובקרוב יעזוב את המחלקה לשיקום.

"הצוות כאן במחלקה הוא צוות יוצא מן הכלל באיכות ובמקצועיות שלו", מסכם גולן, "אני האמנתי בד"ר לוינר ובפתרון שהוא הציע לי, וכולי תודה לו ולכל הצוות הסיעודי הנהדר של המחלקה. לאורך כל הדרך הצוות תמך בי, הסביר כל דבר, והייתה לי התחושה שאני נמצא בידיים הכי טובות. מאוד מצא חן בעיניי במחלקה השילוב המיוחד של העובדים היהודים והערבים. לראות את כולם עובדים יחד בהרמוניה, כשטובת החולה לנגד עיניהם, זה ממש חימם לי את הלב".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר