יום עיון על ההיבטים שמעסיקים את הגיל השלישי (צילום: מיכה בריקמן)
יום עיון על ההיבטים שמעסיקים את הגיל השלישי (צילום: מיכה בריקמן)

שני מחקרים חדשים הוצגו ביום עיון שעסק בהיבטים הנוגעים לגיל השלישי

טיפול בקאנביס בגיל השלישי, אובדן של בן זוג, קשרים חברתיים ותחושת בדידות בדיור המוגן היו חלק מהנושאים של יום עיון שערך ארגון "פסגות כרמל" יחד עם החוג לגרונטולוגיה באוניברסיטת חיפה

פורסם בתאריך: 23.5.22 12:29

ארגון "פסגות כרמל", ביחד עם החוג לגרונטולוגיה של אוניברסיטת חיפה, ערכו בשבוע שעבר יום עיון שעסק בהיבטים המעסיקים את בני הגיל השלישי. בכנס הוצגו שני מחקרים שנערכו בשיתוף "פסגות כרמל". האחד עסק באובדן בן זוג למחלת האלצהיימר, כשהוא עדיין בן החיים, והשני בבדידות בדיור המוגן.

את יום העיון הנחתה נועה עזרד, דיאטיקנית הארגון ומנהלת ועדת המחקר של בית ההורים. את המחקרים הציגו ד"ר אלכסנדר מנביץ, ד"ר אלכסנדר מנביץ (PhD), פסיכולוג ועמית מחקר במרכז הבינלאומי לחקר אובדן, שכול וחוסן נפשי באוניברסיטת חיפה. המחקרים עסקו בקשר בין הפעילות המוצעת בדיור המוגן, שביעות רצון מהרכב האוכלוסייה וקשרי המשפחה לבין יצירת קשרים חברתיים ותחושת הבדידות. לסיכום דיבר ד"ר עדי רון, מומחה לגיל השלישי, על טיפול בקנביס בגיל השלישי.

 

 

בני זוסמן, יו"ר "פסגות כרמל" שפתח את האירוע אמר: "לנוכח ההתקדמות בנושא הזקנה הקמנו, בנוסף לכל הוועדות שיש לנו, ועדת מחקר, שעובדת בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת חיפה, שחוקרת את הדברים בשיתוף אנשי אקדמיה על חברי 'פסגות כרמל'. שיתוף הפעולה נועד כדי לקדם את הנושאים הבוערים בקרב בני הגיל השלישי ולהביא לדיירינו ולעובדינו ערך מוסף. המחקרים החדשים מאפשרים לנו ליישם את המסקנות אצלנו בארגון", הוסיף זוסמן.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר