בית החולים כרמל (צילום: אלי דדון)
בית החולים כרמל (צילום: אלי דדון)

כרמל מוביל בסקר חוויית המטופל של משרד הבריאות לשנת 2021

המרכז הרפואי כרמל קיבל ציון מסכם 87 ונרשמו שיפורים במדדים בכל מערכי האשפוז: עלייה בנכונות להמליץ על בית החולים ושביעות רצון גבוהה מאוד מהצוותים הרפואיים ומרמת הניקיון. 95 אחוז מהנשאלים אמרו כי הם מרגישים שהצוות המטפל פועל לשמירה על בטיחותם למניעת טעויות רפואיות

פורסם בתאריך: 29.5.22 11:47

סקר חוויית המטופל של משרד הבריאות לשנת 2021, קובע כי בכל המדדים של המרכז הרפואי כרמל מקבוצת כללית נרשמת עלייה נאה ומכובדת.

בסקר השתתפו 11,826 מטופלים, מכל בתי החולים בישראל, ששוחררו ממחלקות האשפוז במהלך החודשים מאי-דצמבר 2021. בכל בית חולים השתתפו כ-500 מטופלים ממחלקות אשפוז שונות, שנשאלו על מגוון רחב של נושאים בתחומים הנוגעים לחוויית המטופל באשפוז: יחס וכבוד למטופל, מתן מידע והסברים, יעילות הטיפול בהיבט של הליכי הקבלה והשחרור, תנאים פיזיים במהלך השהות באשפוז ועוד.

מהנתונים עולה, כי נתוני בית החולים כרמל גבוהים מהממוצע הארצי כמעט בכל הפרמטרים שנבדקו והוא מוביל בחוויית מטופל עם ציון מסכם 87 ועם שיפור מהמדידה הקודמת, גם במערך הפנימי וגם במערך הכירורגי.

מנהל בית החולים כרמל, ד"ר אבי גולדברג (צילום: אלי דדון)

מנהל בית החולים כרמל, ד"ר אבי גולדברג (צילום: אלי דדון)

במדד נכונות המטופל להמליץ על בית החולים קיבל כרמל ציון גבוה של 88 – שיפור משמעותי של 8 אחוז מהמדידה הקודמת.

עוד עולה מהסקר, כי ניכרת שביעות רצון גבוהה מאוד מהיחס של הצוותים הרפואיים עם הציון המצוין 92 ועם שיפור מהמדידה הקודמת.

בשאלת בהירות ההסברים במהלך האשפוז ובשחרור, קיבלו צוותי כרמל את הציון 90, וגם בה ישנו שיפור ממדידה קודמת.

90 אחוז מהנשאלים בסקר ציינו שהם מרגישים שהצוות של כרמל עובד בתיאום ובשיתוף פעולה בכל הקשור לטיפול בהם. גם בשאלת שביעות הרצון מרמת הניקיון קיבל כרמל את הציון המעולה 91 אחוז.

על השאלה האם המטופלים מרגישים שהצוות פועל לשמירה על בטיחותם ולמניעת טעויות רפואיות ענו 95 אחוז מהנשאלים, כי הם מרגישים שהצוות פועל במקצועיות לשמירה על בטיחותם.

קרן מרום, מנהלת השירות וחוויית המטופל: "אני נרגשת בכל פעם מחדש לראות שהמטופלים מוקירים את הטיפול שניתן להם על ידי כל עובד ועובד בבית חולים. חוויית מטופל היא אוסף של אינטראקציות עם בית החולים, כאשר המטופל נמצא במצב חולי. אני שמחה שבסופו של דבר אנחנו מצליחים לתת למטופל תחושה שיש לו על מי לסמוך ומציידים אותו במידע ובכלים שיסייעו לו להחלים ולחזור לשגרת החיים שלו".

אהובה טל, מנהלת הסיעוד: "צוותי מחלקות האשפוז הם הגיבורים האמיתיים של הדוח הזה. העבודה המסורה שלהם, שיתוף הפעולה עם צוות יחידת השירות וחוויית המטופל של בית החולים והנכונות לבצע שינויים בהליכי עבודה – הם אלו שהובילו להצלחה".

 

 

מנכ"לית הכללית, רות רלבג, בירכה את בתי החולים של הכללית המצטיינים בסקר  ואמרה: "בסקר חוויית המטופל של משרד הבריאות, בתי החולים של הכללית – בילינסון, השרון וכרמל דורגו במקומות הראשונים. הישגים אלה ושל כל בתי החולים שלנו הם תוצאה של עבודתכם המקצועית והמאומצת, הודות לתשומת הלב הבלתי מתפשרת לפרטים הגדולים והקטנים המציבה את איכות הטיפול, סביבת המטופל וחווית השירות בליבת העשייה ".

קרן מרום וצוות הסיעוד של היחידה לטיפול נמרץ לב ליד מיטת חולה (צילום: אלי דדון)

קרן מרום וצוות הסיעוד של היחידה לטיפול נמרץ לב ליד מיטת חולה (צילום: אלי דדון)

מנהל ביה"ח כרמל, ד"ר אבי גולדברג, הודה לצוותים במחלקות על המצוינות שהם מפגינים לאורך כל השנים בתחום חוויית המטופל והודה גם למנהלת היחידה לשירות וחוויית המטופל. "תוצאות הסקר מבטאות מסורת המוטמעת בדנ"א של בית החולים כרמל, שמתאפיין ביחס אישי ואמפתי למטופלים ולמשפחות. בית החולים המשיך בכך גם בשנים האחרונות בצל משבר הקורונה, ועל כך אני גאה ביותר. גם בתקופה של עבודה מאומצת ותחת לחצים ומתחים שוחקים, המשיך הצוות שלנו להתבלט בין בתי החולים כמקום שבו רואים את המטופל על כל מגוון הצרכים שלו ויודעים להיענות להם בצורה הטובה ביותר.

דוח משרד הבריאות מעיד על האיכות האנושית של צוות עובדי כרמל. העלייה הגדולה בסעיף הנכונות להמליץ על בית החולים, היא תעודת כבוד עבורנו.

"חוויית המטופל באשפוז היא חלק בטיפול הרפואי שלו. אנו ממשיכים לבחון מה עוד ניתן לעשות כדי לשפר אותה באמצעות שיחות עם מטופלים, סקרים ומועצת המטופלים שהקמנו, כדי ללמוד על דרכים לשיפור והפקנו ממנה תועלת רבה בשיפור תהליכי שירות. נמשיך לפתח את תחום השירות גם באמצעות הרחבת השירותים הדיגיטליים וישנן תכניות רבות נוספות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר