-->
טומי אלון, רוקח קליני במחוז חיפה והגליל המערבי של כללית ותלמידים (צילום: דוברות כללית)
טומי אלון, רוקח קליני במחוז חיפה והגליל המערבי של כללית ותלמידים (צילום: דוברות כללית)

"סיגריה אלקטרונית אחת של 2 אחוז ניקוטין שקולה לשבע וחצי קופסאות סיגריות"

בדיקות שנערכו ב-2019 הראו כי ישנה עלייה ניכרת בשימוש סיגריה אלקטרונית בקרב בני נוער. טומי אלון, רוקח קליני במחוז ומומחה לתרופות במחוז חיפה וגליל מערבי, העביר סדרת הרצאות לתלמידי תיכון על נזקי העישון

פורסם בתאריך: 2.6.22 12:59

לרגל היום העולמי ללא עישון נערכו הרצאות לתלמידי תיכון על ידי כללית במחוז חיפה והגליל המערבי. טומי אלון, רוקח קליני במחוז ומומחה לתרופות המייעץ לרופאי משפחה, הרצה בפני התלמידים וחשף את הנזקים הנגרמים מעישון סיגריה אלקטרונית.

סיגריה אלקטרונית היא מכשיר אידוי המשמש לצריכת ניקוטין בצורה המדמה עישון. מטרתה הראשונית הייתה להוות תחליף לסיגריה הרגילה. ברגע שאיפת הסיגריה האלקטרונית, ישנם אדים המנדפים את החום שנוצר, וברגע שהם נפלטים הם נראים כעשן, וכך הסיגריה מספקת את התחושה המדמה עישון. בדיקות שנערכו ב-2019 הראו כי ישנה עלייה ניכרת בשימוש סיגריה אלקטרונית בקרב בני נוער.

אלון הסביר, כי חשוב לו לדבר בפני אלו שעוד לא התנסו או התמכרו לעישון סיגריה אלקטרונית, משום שההתנסות מובילה להתמכרות והמניעה הרבה יותר קלה מהגמילה. הוא הציג מחקר שנערך בשנה שעברה ופורסם על ידי המיזם למיגור העישון, ממנו עולה, כי כבר בגיל 13 מעשנים נערים ונערות רבים סיגריה אלקטרונית. מדובר בכמות משמעותית של מעשנים בגילאים צעירים, שלא מודעים לכך שניקוטין הוא בעצם סם. הסיגריה האלקטרונית נמכרת בזול לכולם, למרות שמכירתה מותרת רק לגילאי 18 ומעלה ,ומכאן ועד התמכרות, הדרך קצרה.

 

 

בהרצאתו טומי הפריך את ההנחה שעישון סיגריה אלקטרונית מהווה גורם מרגיע ומפיג דיכאון או חרדות. ההיפך הוא הנכון, הוכח שעישון משפיע לרעה וגורם ליותר חרדות ודיכאון.

המסר של טומי לתלמידים: "התמכרות בני נוער חזקה יותר מזו של מבוגרים, כי המוח שלהם עדיין לא סיים את שלב הגדילה וההתפתחות. סטטיסטית, רוב המעשנים סיגריה אלקטרונית בבית הספר יעברו לעשן סיגריות אמיתיות בזמן שירותם הצבאי".

טומי סיכם את ההרצאה בנתון מפתיע שלא כל כך ידוע: "סיגריה אלקטרונית אחת של 2 אחוז ניקוטין שקולה מבחינת הניקוטין לשבע וחצי קופסאות סיגריות".

 

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. פסיכולוג

    איזה כיף לראות שגם אתר כלבו חיפה והקריות מוחר כתבות לכל חברת טבק שמעוניינת בכך, מצחיק אם בכלל יש מישהו שמאמין למילה אחת שרשומה פה בכתבה.

    חיים יפים לכולם!

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר