עדינה ספורטס בדרך לחתונת נכדתה (צילום: דוברות כללית)
עדינה ספורטס בדרך לחתונת נכדתה (צילום: דוברות כללית)

בכללית הגשימו חלום למטופלת בהוספיס ביתי: זכתה להיות נוכחת בחתונה של נכדתה

עדינה ספורטס, בת 83, החולה במחלה קשה, לא האמינה שתזכה להשתתף בחתונת נכדתה. אולם חלומה הוגשם בזכות פנייה של מנהלת השירות הסוציאלי של היחידה להמשך טיפול לעמותת "קשת המשאלות". ההתרגשות הייתה בשיאה

פורסם בתאריך: 12.6.22 10:00

עדינה ספורטס, בת 83, תושבת חיפה, סובלת ממחלה קשה, ולכן מטופלת בהוספיס ביתי של היחידה להמשך טיפול במחוז חיפה והגליל המערבי של כללית, המאפשרת לחולים להמשיך ולשהות בביתם עם טיפול צמוד וזמין 24/7.

שרון גן-אל, מנהלת השירות הסוציאלי של היחידה להמשך טיפול, קיבלה לטיפולה את המטופלת החדשה. במסגרת תוכנית הטיפול הגיעה גן-אל לביתם של עדינה ואשר ספורטס בחיפה על מנת להעריך את מצבה של עדינה ואת צרכיה שלה ושל משפחתה. במהלך הביקור סיפר אשר, בעלה של עדינה, באושר מהול בעצב, כי נכדתם מתחתנת, אך עקב מצבה הרפואי המורכב של אשתו לא מתאפשר להם להגיע לחתונה. לדבריו, הוא לא יכול לעזוב את אשתו לבדה ומצבה הרפואי אינו מאפשר לה לנסוע דרך כזו.

גן-אל, שהבינה עד כמה האירוע חשוב לעדינה ואשר, פנתה לעמותת "קשת המשאלות" וביקשה הגשמת משאלה זו עבור המטופלת. גן-אל: "הקושי העיקרי היה הזמן הקצר לפני החתונה, אך לאחר מאמץ רב הצלחנו לדאוג לכל צרכיה של עדינה ולהביאה לחתונת הנכדה".

כאשר עדינה ואשר הגיעו לחתונה, כל המשפחה, ובעיקר בתם מלכה, שחיתנה את בתה, התרגשו עד דמעות. גן-אל שמרה לאורך כל הערב קשר עם העמותה, וכבר באותו הלילה קיבלה תמונה של המטופלת ובעלה הנרגשים עם נכדתם הכלה. הודעה מרגשת שלח אשר לגן-אל: "הענקת לאשתי חמש שעות של אושר".

 

 

גן-אל: "אמנם זה היה מבצע מורכב וכמעט בלתי אפשרי בזמן כה קצר, שדרש מאמץ רב, אך התוצאה המרגשת הייתה שווה את הכל, ואני שמחה שיכולתי לקחת חלק בהגשמת חלומה של המטופלת".

ביחידה להמשך טיפול של כללית במחוז חיפה והגליל המערבי, בניהולם של ד"ר ג'מאל דגש והאחות אחראית ילנה נירשברג, קיים מערך טיפול הוספיס ביתי למטופלים מורכבים עם מחלות חשוכות מרפא.

מערך ההוספיס הביתי הוקם על מנת לענות על צורך גובר באוכלוסייה, עקב עלייה במספר שנות חייהם של חולים הסובלים ממחלות כרוניות קשות. תקופת החיים האחרונה כרוכה לעיתים בסבל רב עבור מטופלים ובני משפחותיהם. בכללית במחוז ישנם כ-1500 מטופלים, הזוכים לטיפול בביתם בשלב האחרון של חייהם, במקום לשהות במסגרת מוסדית, כשהדגש הוא רפואה פליאטיבית, שבמרכזה הקלה על הסבל למטופל ושיפור איכות חייו, ככל שניתן. שירות ייחודי זה ניתן על ידי צוות רב מקצועי של כללית הכולל רופאים, אחיות, עובדים סוציאליים ואנשי מקצועות הבריאות, בהתאם לצורך, בזמינות 24/7 למטופל ולמשפחתו.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר