-->
סיום קורס הכשרה אונקולוגית בכללית (צילום: דוברות כללית)
סיום קורס הכשרה אונקולוגית בכללית (צילום: דוברות כללית)

הסתיים קורס הכשרה אונקולוגית לאחים ואחיות במחוז חיפה והגליל המערבי של כללית

דורית מנור, מי שהייתה במשך שנים רבות מנהלת הסיעוד במחוז, ריגשה את הנוכחים במפגש האחרון של הקורס, כשסיפרה על בנה, נדב ז"ל, שלאחר מאבק ממושך נכנע למחלת הסרטן

פורסם בתאריך: 7.7.22 12:22

משנה לשנה מספר החולים האונקולוגיים מוסיף לעלות, ותהליך ההתמודדות עם המחלה מאוד מאתגר לחולה ומשפחתו. "מטופל שמקבל בשורה קשה, עומד בפני תהליך ממושך ולא תמיד ברור לו כיצד עליו לפעול ומאיפה להתחיל. האחות או האח במרפאת האם מהווים עבורו כתובת מקצועית, משמעותית וחשובה, מסבירים לו ולמשפחתו על התהליך, מה מצפה להם מבחינת טיפולים ומעניקים להם תמיכה נפשית", מסבירה סחר נאטור, אחות אחראית הוספיס בית בקריות.

בכללית במחוז חיפה והגליל המערבי הסתיים בימים אלה קורה הכשרה אונקולוגית לאחים ואחיות. במפגש האחרון של הקורס הרצתה דורית מנור, מי שהייתה במשך שנים רבות מנהלת הסיעוד במחוז.

מנור ריגשה את כל הנוכחים בסיפורה האישי על מותו של בנה נדב ז"ל לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. היא סיפרה למשתתפים כיצד ליוותה המשפחה את נדב ז"ל במאבקו ועל ההתמודדות עם האובדן שלו. היא סיפרה שבנה כתב ספר על תהליך ההתמודדות שלו ושל משפחתו. בספרו, נדב ז"ל משתף על המאבק במחלה ונותן כלים כיצד להתמודד עימה.

 

 

"במהלך הקורס למדו האחים והאחיות כיצד יש לנהוג במפגש עם החולה האונקולוגי ורכשו מיומנויות תקשורתיות כיצד לתמוך במטופל בתקופה רגישה זו, קיבלו כלים כיצד להתמודד עם המטען הרגשי של המטופל ומשפחתו, ידע מקצועי בסוגי הטיפולים וכיצד ניתן לקבל טיפול במסגרת הקהילה", שיתפה ילנה נירשברג, אחות אחראית הוספיס בית ביחידה להמשך טיפול במחוז.

"לאור העלייה בתחלואה וההתמודדות עם מחלות קשות, במחוז חיפה וגליל מערבי בשיתוף ההנהלה הראשית, מתקיימים הכשרות וקורסים מקצועיים, שמעשירים את הידע המקצועי של האחיות והאחים ונותנים לצוותים כלים נוספים בהענקת מענה נפשי ורגשי למטופלים. הקורס מכשיר את הצוותים שלנו להיות קשובים למטופל, לרצונותיו והכי חשוב – להיות לצידו בזמנים הכי קשים", סיכמה מירי בלאופלד, רכזת פיתוח מקצועי בסיעוד במחוז.

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר