אבעבועות הקוף (צילום: Ganzevayna/depositphotos.com)
אבעבועות הקוף (צילום: Ganzevayna/depositphotos.com)

אבעבועות הקוף: 10,000 חיסונים בדרך

ממשרד הבריאות נמסר כי כ-5,000 חיסונים אמורים לנחות במהלך השבוע בישראל, כך שקופות החולים יחלו לחסן בהקדם את מבוטחיהן שבסיכון, וכי בהמשך יגיעו 5,000 מנות חיסון נוספות. עד כה אובחנו בישראל 105 גברים כחולים באבעבועות הקוף

פורסם בתאריך: 24.7.22 09:25

בעקבות הכרזת ארגון הבריאות העולמי על אבעבועות הקוף כפנדמיה, משרד הבריאות מעדכן כי הוא נערך בשבועות האחרונים לטיפול בהתפשטות אבעבועות הקוף בישראל, נקט צעדים לאיתור חולים, למניעת ההדבקה ולטיפול בנדבקים, ונמצא בקשר עם רשויות הבריאות במדינות השונות. יצוין כי עד כה אובחנו בישראל 105 גברים כחולים באבעבועות הקוף.

מהמשרד נמסר עוד כי כ-5,000 חיסונים אמורים לנחות במהלך השבוע בישראל, כך שקופות החולים יחלו לחסן בהקדם את מבוטחיהן שבסיכון, וכי בהמשך יגיעו 5,000 מנות חיסון נוספות. מערך המעבדות לזיהוי המחלה הורחב, והמשרד קבע את התוויות החיסונים לאוכלוסייה בסיכון עבור השלב הראשון של החיסונים. בהתאם להתוויות אלה, קופות החולים יזמנו בקרוב את המתחסנים שיקבלו אישור מגורם מרכזי בכל קופה.

 

 

שר הבריאות ניצן הורוביץ שוחח בשבוע שעבר עם מנכ"ל המפעל המייצר את החיסונים, ולאחר מכן עם ארבעת מנכ"לי הקופות, על מנת לוודא היערכות לדיגום, לאבחון ולמתן החיסונים במסגרת הקופות.

אבעבועות הקוף היא מחלה ויראלית שמתבטאת לרוב בחום, בפריחה שלפוחיתית ובהגדלה של בלוטות לימפה. משרד הבריאות קורא למי שפיתח את התסמינים או היה במגע הדוק עם אדם שיש חשש שהוא חולה באבעבועות קוף לפנות לרופא המטפל.

למידע נוסף: ‏gov.il/he/Departments/Guides/disease-monkeypox

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר