ייעוץ אונליין בהתפתחות הילד (צילום: דוברות כללית)
ייעוץ אונליין בהתפתחות הילד (צילום: דוברות כללית)

שירות חדשני בכללית: ייעוץ אונליין מקצועי בתחום התפתחות הילד

מודאגים מקצב התפתחות ילדכם? אין צורך לחכות. ייעוץ האונליין של כללית מיועד לילדים עד גיל וניתן בשלושת התחומים הנדרשים ביותר: קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק ופיזיותרפיה. ההורים מקבלים מענה ראשוני מהיר, בזמנים נוחים וללא צורך לצאת מהבית

פורסם בתאריך: 28.7.22 14:21

לא צריך לחכות: בכללית מציעים שירות חדש – ייעוץ וידיאו מקצועי להורים שילדם הופנה לאבחון בתחום התפתחות הילד. במסגרת שיחת הווידיאו מקבל ההורה הערכה ראשונית, כלים והמלצות לתרגול בבית וכן מקיים התייעצות עם מטפלים במקצועות הבריאות – קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק ופיזיותרפיה, וזאת טרם ההגעה לאבחון במכון להתפתחות הילד.

ד"ר לילך שמר, מנהלת מערך התפתחות הילד במחוז חיפה וגליל מערבי של כללית ובית החולים כרמל, מסבירה: "השירות החדש שלנו נועד לתת מענה מותאם לצרכים של ההורים והילדים בשלבי ההתפתחות השונים. הוא מיועד לילדים עד גיל 6, שקיבלו הפניה מרופא הילדים לאבחון בהתפתחות הילד. הייעוץ ניתן בשלושת התחומים הנדרשים ביותר: קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק ופיזיותרפיה. מועד הייעוץ מתואם מראש עם ההורים, והמפגש נערך בשיחת וידיאו, כאשר המשפחה נמצאת בביתה. ההורים מקבלים מענה ראשוני מהיר, בזמנים נוחים וללא צורך לצאת מהבית. במהלך המפגש, בהתאם להתרשמות המומחה, יקבלו ההורים המלצות והכוונה לפעילות בבית והתייחסות למצב הילד, ובכך יסייעו בהפחתת חששות ואף בקידום מצב הילד עד להגעתו לאבחון במכון, במידת הצורך".

ואיך זה עובד בפועל? לאחר שרופא הילדים נותן להורים הפניה לאבחון של קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק או פיזיותרפיה, מתקבל מסרון לייעוץ טרום אבחון בשיחת וידיאו. במקביל, תיפתח בקשה לאבחון בהתפתחות הילד. לאחר אישור הבקשה, נוצר קשר עם ההורים והם מוזמנים לאבחון באחד המכונים להתפתחות הילד בכללית או באחד מספקי השירות. את התור לייעוץ אונליין קובעים בלחיצת כפתור – לוחצים על הקישור שמופיע במסרון,  ממלאים את הטופס ושולחים. בהמשך, נציג מהמוקד ייצור קשר עם ההורים, כדי לקבוע תור וירטואלי עם מומחה בתחום הרלוונטי – קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק או פיזיותרפיה.

 

 

המומחים המייעצים בשירות התפתחות הילד בשיחת הווידיאו מתשאלים את ההורים בנוגע לילדם, צופים בילד או בילדה, כשהם פועלים בסביבתם הטבעית ולאחר מכן נותנים להורים מענה לשאלות וחששות המציפים אותם בנוגע לקצב ההתפתחות של ילדם. כמו כן, ניתנת הדרכה ראשונית, כלים והמלצות לתרגול בבית עד למועד האבחון. במקרים חריגים, ועל פי שיקול הדעת המקצועי של המטפלים, יוקדם התור לאבחון שנקבע לילד. הייעוץ ניתן בחינם למבוטחי כללית והוא אינו יורד ממכסת הטיפולים השנתית להם זכאים הילד או הילדה.

רונן נודלמן, מנהל מחוז כללית חיפה וגליל מערבי: "בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה משמעותית בפניות לאבחון בהתפתחות הילד. המודעות הגוברת בקרב ההורים ואנשי החינוך והבריאות מגדילה את הפניות לשירותים אלה. על מנת לענות על הביקוש ולהתאים את המענה לדור ההורים הצעירים המאמץ חידושים במהירות, פיתחנו שירות דיגיטלי מותאם בשעות הנוחות להורים ומבלי שידרשו לצאת מהבית. הייעוץ בווידיאו מאפשר הרחבת שעות הפעילות, הקלה על עומסים ומתן מענה תוך הפגת חששות המציפים את ההורים עד למועד האבחון".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר