ד"ר אימאן שלאבנה מרצה בכנס (צילום: אלי דדון)
ד"ר אימאן שלאבנה מרצה בכנס (צילום: אלי דדון)

שש עבודות מחקר של רופאים בכרמל הוצגו בכנס השנתי של החברה הישראלית לאורוגינקולוגיה

בכנס הוצגו 20 עבודות מחקר, כאשר למחלקת הנשים של כרמל היה הייצוג הגבוה ביותר בין כל מחלקות הנשים בארץ. מנהל היחידה לאורוגינקולוגיה בכרמל פרופ' יורם אברהמוב: "למחלקת נשים בכרמל וליחידת האורוגינקולוגיה ישנה מסורת ארוכת שנים של עשייה אקדמית ענפה. כמדי שנה אנו מובילים מחקרים רבים בתחום"

פורסם בתאריך: 7.8.22 15:54

מספר שיא של שש עבודות מחקר מתקדמות הוגשו על ידי היחידה לאורוגינקולוגיה של המרכז הרפואי כרמל במסגרת הכנס השנתי של החברה הישראלית לאורוגינקולוגיה שנערך בדן קיסריה. כרמל הוא המרכז הרפואי שהציג את מספר העבודות הגדול ביותר מכל המרכזים הרפואיים שהשתתפו בכנס.

בכנס השנתי של החברה הישראלית לאורוגינקולוגיה ורצפת האגן שנערך בדן קיסריה השתתפו רופאי נשים שתחום עיסוקם העיקרי הוא אורוגינקולוגיה, פיזיותרפיסטיות ואנשי מקצוע נוספים העוסקים בתחום.

ד"ר אריאל זילברליכט מרצה בכנס (צילום: אלי דדון)

ד"ר אריאל זילברליכט מרצה בכנס (צילום: אלי דדון)

הכנס כלל תוכנית אקדמית עשירה ואירח שניים מבכירי האורוגינקולוגים בעולם – פרופ' קת'רין מת'יוס ומאוריציו סראטי. לכנס הוגשו 40 עבודות מחקר מכל רחבי הארץ, שעברו הערכה על ידי ועדה מקצועית, ומתוכם 20 עבודות הוצגו בכנס עצמו.

מחלקת נשים ויולדות של כרמל, בראשותו של פרופ' עופר לביא, והיחידה לאורוגינקולוגיה, בניהולו של פרופ' יורם אברהמוב, נבחרה, כאמור, להציג שש עבודות מחקר, ובכך הייתה למחלקה עם הייצוג הגבוה ביותר בין כל מחלקות הנשים בארץ.

עם מציגי העבודות נמנו שתי רופאות מתמחות – ד"ר אימאן שלאבנה שהציגה שתי עבודות שעסקו בקשר שבין השמנה לקרעים במהלך הלידה והקורלציה שבין חיתוך חיץ לבין קרעים מתקדמים, וד"ר חן נחשון שהציגה מטא-אנליזה מרשימה שעסקה בגורמי סיכון להישנות של צניחת איברי אגן.

מציג נוסף, ד"ר אריאל זילברליכט, רופא בכיר במחלקת נשים, הציג שלוש עבודות מחקר שעסקו בתוצאות ארוכות הטווח של נשים שעברו תיקון כירורגי לאור אי נקיטת צואה, עבודה שעסקה בגורמים המנבאים הישנות של אי נקיטת שתן, ועבודת מחקר נוספת שעסקה בטיב ומהימנות המידע שניתן למטופלות אשר צופות בסרטונים במרשתת. עבודותיהם על הרופאים הוגשו גם לפרסום בעיתונות הרפואית בעולם.

 

 

פרופ' אברהמוב: "למחלקת נשים בכרמל וליחידת האורוגינקולוגיה ישנה מסורת ארוכת שנים של עשייה אקדמית ענפה. כמדי שנה אנו מובילים מחקרים רבים בתחום, שמבוצעים על ידי מתמחי המחלקה והרופאים הבכירים. עבודות אלו זוכות לתהודה ארצית ובינלאומית, ולראיה איכות וכמות העבודות שנבחרו להצגה בכנס האחרון. כולנו גאים בצוותים שלנו ".

פרופ' יורם אברהמוב מנהל היחידה לאורוגינקולוגיה בכרמל (צילום: אלי דדון)

פרופ' יורם אברהמוב מנהל היחידה לאורוגינקולוגיה בכרמל (צילום: אלי דדון)

פרופ' אברהמוב הוסיף: "ד"ר זילברליכט, רופא בכיר ביחידה, שחזר לפני כשנתיים מהשתלמות עמיתים באוסטרליה, ממשיך לעסוק באקדמיה ובקרוב אף ייסע להציג את אחת מעבודותיו בכינוס העולמי המשותף לחברה האמריקאית ולחברה הבינ"ל לאורוגינקולוגיה".

פרופ' עופר לביא, מנהל מערך נשים ויולדות בכרמל: "מחלקת נשים בכרמל מתאפיינת בייחודיות של טיפול כוללני ושיתוף פעולה יוצא דופן עם מרפאות הקהילה של הכללית, בכל מה שקשור לטיפול בבעיות הקשורות לרצפת האגן ופעילות כירורגית עשירה. בנוסף, צוות היחידה עוסק  בפעילות אקדמית עשירה המוסיפה נדבך אקדמי חשוב ומרכזי המעיד על מקצועיות ומסירות היחידה הן לטובת המטופלות והן לטובת מתמחי היחידה שמוצאים אבן שואבת לעשייתם האקדמית".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר