הפגנת התמיכה במתמחים בכניסה לקריה הרפואית רמב"ם (צילום: איתמר סלטון)
הפגנת התמיכה במתמחים בכניסה לקריה הרפואית רמב"ם (צילום: איתמר סלטון)

המתמחים מפגינים ברמב"ם: "ההנהלה מהלכת אימים"

פעילים מארגון מרשם המאגד את המתמחים, הסטאז'רים והסטודנטים לרפואה מפגינים ברחבת הכניסה של הקריה הרפואית רמב"ם כדי לתמוך במאבק המתמחים לקיצור התורנויות. המארגנים: "חייבים לעמוד לצדם, לתמוך בהם ולא להפקיר אותם מול הכוחנות והבריונות של מנהל רמב"ם ד"ר מיכאל הלברטל"

פורסם בתאריך: 28.8.22 08:32

פעילים מארגון מרשם, אשר מאגד מתמחים, מומחים צעירים, סטאז'רים וסטודנטים לרפואה תחת קורת גג אחת, הגיעו הבוקר החל מהשעה 7:30 אל רחבת הכניסה של הקריה הרפואית רמב"ם כדי לתמוך במאבק המתמחים לקיצור התורנויות.

איתמר סלטון, סטודנט לרפואה שנה ד' בטכניון ויו"ר תא מרשם המקומי, בנה על מפגן תמיכה גדול של עשרות אנשים, ובהם גם מהציבור הרחב: "ארגון מרשם קם כדי לקדם את האינטרסים של המתמחים, הסטאז'רים והסטודנטים – המגזרים שפחות מיוצגים בהסתדרות הרפואית. אנחנו נושאים את דגל המאבק של המתמחים לקיצור התורנויות. אנחנו חושבים שנכון מאוד לקדם את הנושא הזה, ואילו ההסתדרות הרפואית חושבת שפחות".

מתי ארגנתם את ההפגנה?

"התארגנו ביום חמישי מיד אחרי האקט של המתמחים שהגישו להנהלת בית החולים מכתבי התפטרות. אנחנו פה כדי לומר להם שהם לא לבד ולתת להם גב. למעשה הם נלחמים את המלחמה שלנו ולא של עצמם כי לא בטוח שהם ייהנו מכל שלבי הקיצור. במקרים מסוימים הם גם לא יזכו ליהנות מעבודה בתורנויות המקוצרות. הם עושים זאת כי מדובר במאבק צודק מאין כמותו שנועד לשפר את בריאותם של המטופלים והמטפלים".

לדבריו של סלטון, "זהו גם הקרב שלנו אבל אנחנו לא יכולים להילחם באותו אופן מכיוון שאנחנו לא מתמחים ולא יכולים להתפטר, אז אנחנו פה בשבילם ומראים להם שאנחנו תומכים בהם. מאז שהמתמחים ברמב"ם הגישו את מכתבי ההתפטרות שלהם, הם נמצאים בלחץ גדול מאוד, וזה טבעי. מופעל עליהם לחץ למשוך את מכתבי ההתפטרות ולחזור לעבודה. הם עדיין עובדים עד שהמכתבים ייכנסו לתוקף, אבל הלחץ עליהם הוא עצום".

המתמחים מרגישים מאוימים?

"הם נמצאים תחת לחצים גדולים מכל עבר, הרי כל המדינה מסתכלת עליהם ולא רק הנהלות בתי החולים. כולם מחכים לראות מי יישבר ראשון, מי ימצמץ ראשון. ברמב"ם הגישו את התפטרותם 25 מתמחים משתי מחלקות פנימיות – פנימית ב' ופנימית ח' – ומשתי מחלקות בבית החולים רות רפפורט לילדים".

 

הפגנת התמיכה במתמחים בכניסה לקריה הרפואית רמב"ם (צילום: איתמר סלטון)

הפגנת התמיכה במתמחים בכניסה לקריה הרפואית רמב"ם (צילום: איתמר סלטון)

 

 

מארגן נוסף של ההפגנה הוא שוהם ברוך, אשר סיים את לימודי הרפואה ומתחיל בחודש הבא את הסטאז' – שלב אחד לפני ההתמחות.

אתה בכלל תל אביבי וזה לא מנע ממך להגיע עד לכאן.

"מהרגע שבו המתמחים הגישו מכתבי התפטרות להנהלת בית החולים מופעל עליהם לחץ כבד כדי שיחזרו בהם מההחלטה להתפטר. המתמחים האמיצים האלה עומדים בראש המאבק לשיפור מערכת הבריאות כולה, ואנחנו פה כדי להראות שהם לא לבד. אנחנו מראים למתמחים שאנחנו איתם בקרב על העתיד שלנו ובקרב על מערכת הבריאות בישראל. חזון בית החולים לאנושיות ולקידום הבריאות ואיכות החיים מתחיל כאן. מאבק המתמחים אינו מכוון נגד בית החולים והנהלתו, המאבק הזה אינו הבעיה אלא הפתרון. ביחד נראה להנהלת בית החולים שהמתמחים לא לבד. הבוקר הגענו לרמב"ם, אבל נגיע לתמוך במתמחים בכל בית חולים שבו הם יחושו מאוימים".

מן הסתם מופעל עליהם לחץ, אבל להגיד שהם מאוימים זה קשוח.

"מנהל רמב"ם ד"ר מיכאל הלברטל מאיים להקים ועדות קבלה כדי להחליף את המתמחים המתפטרים, אם אלה לא ימשכו את מכתבי ההתפטרות הבוקר לכל המאוחר. הוא למעשה אומר 'אם לא תתחרטו, לא יהיה לכם לאן לחזור כשהכל ייגמר'. המחאה וההתפטרויות הן לא נגד מנהלי בתי החולים ולא נגד מנהלי המחלקות אלא נגד המדינה שמפרה פעם אחר פעם את התחייבויותיה לקצר את התורנויות מ-26 שעות. אז למה שמנהל רמב"ם יפעל לדכא את המחאה שלהם במקום דווקא להתגאות בה ולתמוך בה? מה הוא מנסה להשיג? מנהל רמב"ם חושב שניגש לוועדות הקבלה ונתפוס את מקומם של המתמחים, אבל הוא צריך להבין שהם מתפטרים עבורנו ועבור דורות הרופאים שאחרינו כדי שנוכל לעבוד בתנאים שפויים יותר. חייבים לעמוד לצדם, לתמוך בהם ולא להפקיר אותם מול הכוחנות והבריונות של מנהל רמב"ם. לא נתמוך בניסיונות ההנהלה להלך עליהם אימים".

הנהלת רמב"ם בחרה שלא להתייחס לדברים.

ח"כ נעמה לזימי הגיעה הבוקר (א׳) להיפגש עם המתמחים המאויימים בקריה הרפואית רמב"ם חיפה ולתמוך במחאת המתמחים: "לא נקבל התעמרות ברופאים, אין הצדקה למשמרות רפואיות של 26 שעות"

בתוך כך, ח"כ נעמה לזימי (העבודה) הגיעה למקום כדי להיפגש עם המתמחים ובהמשך הצטרפה להפגנה מחוץ לבית החולים. לזימי: "מטופלי ישראל פוגשים רופאים מתמחים שנפגעים מאוזלת היד המערכתית. ייצאו לפה רופאים בכירים ויטענו שגם בתקופתם עבדו משמרות ארוכות, אך אין הצדקה למשמרת רפואית של 26 שעות. מאבק המתמחים בחיפה הוא מאבק על הרפואה הציבורית בישראל. כל הכבוד למתמחים שנלחמים על שירות ציבור ראוי למטופלים שלהם ולכולנו. לא נקבל התעמרות ברופאים ואיומים על המתמחים שנועדו לפרק את המאבק ולהלך אימים על מי שבחרו במקצוע הרפואה מתוך תחושת שליחות חברתית עמוקה. אני קוראת למנהל בית החולים – חזור בך והצטרף למאבק המתמחים למען קיצור התורנויות. כמו כן, אני קוראת לשר האוצר להעביר את התקציבים שאושרו לטובת המתווה באופן מיידי, ולשרת הכלכלה לחתום על היתר חדש שיקצר את התורנויות כפי שסוכם – לא מחר, היום".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר