פתיחת מכון ה-Pet-CT (צילום: המרכז הרפואי בני ציון)
פתיחת מכון ה-Pet-CT (צילום: המרכז הרפואי בני ציון)

בני ציון מסכם שנה: התחדשות, חדשנות וקידמה טכנולוגית

במהלך השנה נפתחו במרכז הרפואי בני ציון מכון המטולוגי חדש, מכון Pet CT חדש, חדרי לידה חדשים ומפוארים, מרפאת רדיולוגיה פולשנית, מרפאה לאבחון ילדים ברצף האוטיסטי ומרפאה משולבת "אם - עובר ומחלות כבד". מנכ"ל בני ציון ד"ר אוהד הוכמן: "גאה להצעיד את בית החולים לשנתו ה-100"

פורסם בתאריך: 15.9.22 17:44

במרכז הרפואי בני ציון מסכמים את שנת תשפ"ב בסימן של התחדשות, חדשנות וקידמה טכנולוגית. השנה האחרונה, בדומה לזאת שקדמה לה, הציבה אתגרים רבים למערכת הבריאות, וכך גם לבני ציון, אך בסופו של דבר, בזכות מסירות ומקצועיות צלח הצוות כל אתגר.

במהלך השנה נפתחו בבני ציון מרפאות ומחלקות חדשות, שירותים ומערכים חדשים, ובנוסף הוכנסו לשימוש טכנולוגיות מתקדמות ומכשור רפואי חדש. בני ציון זכה במהלך השנה להביא בשורה גדולה לקהילה, כאשר בין השאר ניתן לציין את פתיחת המכון ההמטולוגי החדש בניהולה של פרופ' תמר תדמור. המכון שנפתח בחודש אוקטובר במעמד מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, מציע למטופלים מקום מרווח, חדש ומתקדם שיוצר סביבת טיפול נעימה וטובה.

בשורה גדולה נוספת לתושבי חיפה והצפון הגיעה בחודש דצמבר עם פתיחתו של מכון ה-Pet CT החדש במעמד שר הבריאות ניצן הורוביץ. עם פתיחתו של המכון, שהוא השלישי בכל אזור הצפון, החלו מטופלים ליהנות מזמינות גבוהה ומתנאים נוחים יותר לביצוע הבדיקה מצילת החיים. לאחר שנים של ציפייה נפתחו במהלך חודש פברואר חדרי הלידה החדשים והמפוארים של בני ציון, אשר מציעים ליולדות חדר רחב ידיים, אמבטיה ושירותים אישיים גדולים, נוף משגע וחוויית לידה שאין דומה לה בכל הארץ.

 

חנוכת חדרי הלידה (צילום: המרכז הרפואי בני ציון)

חנוכת חדרי הלידה (צילום: המרכז הרפואי בני ציון)

 

 

תנו לנו לחדש לכם

במסגרת המאמצים של בני ציון להרחיב את סל השירותים הרפואיים הניתנים לאוכלוסייה באזור חיפה והצפון, במהלך השנה נפתחו מספר מרפאות חדשות ייחודיות וחיוניות, ובהן מרפאת רדיולוגיה פולשנית הראשונה באזור הצפון, המרפאה לאבחון ילדים ברצף האוטיסטי הראשונה מסוגה בארץ, ומרפאה משולבת "אם – עובר ומחלות כבד" שגם היא הראשונה בצפון הארץ.

כחלק מהמאמצים לשיפור תהליכי העבודה ולאיחוד כל המעבדות ברמה התפקודית והמבנית תחת אגף אחד, הוקם מערך המעבדות בניהולה של ד"ר קלרה הניג. חידוש מרענן נוסף בסימן קידמה טכנולוגית הוא הקמת רשות החדשנות בניהולה של דורין ברבי ליבוביץ'.

סקרים רבותיי, סקרים

במהלך השנה זכה בני ציון לדירוגים גבוהים בסקרי משרד הבריאות. בין השאר העניק מודל משרד הבריאות למניעת זיהומים לבני ציון את הציון הגבוה ביותר מבין בתי החולים בסדר הגודל שלו, וזאת במסגרת התוכנית הלאומית למניעת זיהומים. בית החולים דורג גם במקום הראשון בארץ בשביעות רצון המטופלים במחלקה לרפואה דחופה – מיון מבין בתי החולים הממשלתיים, ובמקום הראשון בארץ במדד יחס וכבוד למטופל בין בתי החולים הממשלתיים.

לצד סקרי משרד הבריאות זכינו להכרה גם בתחום ההוראה הקלינית, כאשר 21 מהמרצים המצטיינים של הפקולטה לרפואה בטכניון לשנה זו הגיעו מבני ציון, וזאת נוסף על שלוש מחלקות מצטיינות בהוראה.

מנכ"ל בני ציון ד"ר אוהד הוכמן: "בסיכומה של שנה אני מבקש להודות מקרב לב לכל עובדי המרכז הרפואי על עשייה רבה בתנאים לא פשוטים, תוך הפגנת מצוינות, מקצועיות, אנושיות, סבלנות ואמפתיה לציבור המטופלים הרב. היתה זו שנה של הצלחות והישגים רבים המשפיעים על פעילותו של בית החולים, וכוללים מקום ראשון בסקרי שביעות רצון מטופלים ממיון מבוגרים וילדים; מקום ראשון במדד מניעת זיהומים ארצי; והובלה בסקרי שביעות רצון הוראה בפקולטה לרפואה; וזאת לצד פיתוח פיזי מרשים, ובראשו חדרי לידה מרהיבים בסטנדרט מלונאות גבוה ופתיחת מכון Pet CT ו-MRI המשפיעים ישירות על רמת שירותי הרפואה הניתנים לתושבי חיפה והצפון. בנוסף הוקמה בבית החולים רשות מחקר וחדשנות שתוביל אותנו לחזית המחקר הרפואי והטכנולוגי בזכות שיתופי פעולה ומיזמים שונים עם שותפים מהארץ והעולם. בשנה הבאה יציין בית החולים 100 שנה להיווסדו כבית החולים היהודי הראשון. אני גאה להצעיד את בית החולים בשנתו החגיגית ובטוח כי נמשיך לשרת באופן המיטבי ביותר את כל תושבי האזור ולהוביל את הרפואה הישראלית בשנים הבאות. אני מבקש לאחל לכל עובדי בית החולים, למשפחותיהם ולכל בית ישראל שנה טובה ובריאה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר