ניידת טיפול נמרץ של מגן דוד אדום (צילום: דוברות מד"א)
ניידת טיפול נמרץ של מגן דוד אדום (צילום: דוברות מד"א)

היערכות מד"א לקראת חגי תשרי: בים, באוויר וביבשה

במסגרת היערכות של מד"א תורחב פרישת החובשים והפראמדיקים של הארגון, וצוותי האמבולנסים, הניידות לטיפול נמרץ, האופנועים והרכבים הייעודיים יהיו ערוכים לתת מענה מהיר לכל צורך רפואי. בעקבות מחסור חמור במנות דם מסוג O ומכל סוגי הדם עם Rh שלילי, הציבור נקרא לתרום דם

פורסם בתאריך: 25.9.22 09:14

במסגרת ההיערכות מגן דוד אדום לקראת ראש השנה וחגי תשרי תורחב פרישת החובשים והפראמדיקים של הארגון ברחבי הארץ. צוותי האמבולנסים, הניידות לטיפול נמרץ, האופנועים והרכבים הייעודיים של מד"א יהיו ערוכים לתת מענה מהיר לכל צורך רפואי שעלול להתעורר.

במהלך החגים ובחול המועד סוכות יפעלו במתכונת מתוגברת גם סירות הים-בולנס של מד"א כדי להבטיח טיפול לנופשים בחופי אילת ובכנרת. מסוקי מד"א יעמדו בכוננות, כמו גם כוננים שיצטיידו במכשור רפואי ובדפיברילטורים שיסייעו להם להציל חיי אדם.

במד"א קוראים לגבאים בבתי הכנסת להכין מראש לפני כניסת החג מכשיר טלפון סלולרי חכם למקרה חירום, שיימצא בבית הכנסת ויאפשר להזעיק את כוחות מד"א באמצעות קו החירום 101 וביישומון "מד"א שלי".

 

סירת הים-בולנס טיפול נמרץ של מגן דוד אדום בכנרת (צילום: דוברות מד"א)

סירת הים-בולנס טיפול נמרץ של מגן דוד אדום בכנרת (צילום: דוברות מד"א)

 

 

במד"א מפרטים כמה כללי בטיחות שיכולים להציל חיים: המתפללים שמגיעים לבתי הכנסת מתבקשים להעניק תשומת לב מיוחדת לילדים ולפעוטות, ולהשגיח עליהם במהלך התפילה. מדי שנה נקראים במד"א לטפל בילדים ובפעוטות שנפגעים בסביבת בית הכנסת בעת משחק. בנוסף, יש להרחיק מהישג ידם של ילדים מיחמים ופלטות שבת חמות, שעליהם סירים ונוזלים רותחים. כמו כן מזהירים בארגון מפני זיהום שנגרם מעצמות הדגים בזמן הכנתם, ומדגישים כי זיהום כזה מחייב לרוב טיפול רפואי שכולל מתן אנטיביוטיקה. יש לחייג למוקד החירום של מד"א בטלפון 101 או דרך יישומון "מד"א שלי", ולפעול לפי הנחיות הפראמדיק במוקד עד להגעת צוות מד"א.

מומלץ שלא לאפשר לילדים מתחת לגיל 5 לאכול מהדגים המוגשים בחג. עצמות הדג עלולות להיות חבויות בתוך הדג והן אינן נראות לעין. לילדים מעל לגיל 5 ולאנשים עם בעיות בליעה יש לברור בקפידה את בשר הדג ולסלק ממנו את העצמות. כמו כן, אין להשאיר ילדים ברכב סגור, גם לא לדקות בודדות.

בעקבות מחסור חמור במנות דם מסוג O ומכל סוגי הדם עם Rh שלילי, שירותי הדם של מד"א קוראים לציבור לתרום דם בעמדות התרמות הדם של הארגון שיוצבו בקניונים, בתחנות מד"א ובמקומות ציבוריים ברחבי הארץ. מידע על מיקום עמדות התרמות דם ניתן למצוא באתר האינטרנט של מד"א או בטלפון 03-530400.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר