המרכז הרפואי זבולון מואר בוורוד לרגל חודש המודעות לסרטן השד (צילום: דוברות כללית)
המרכז הרפואי זבולון מואר בוורוד לרגל חודש המודעות לסרטן השד (צילום: דוברות כללית)

בשורה לתושבי הצפון: זה מה שהולך לקרות במרכז הרפואי זבולון בשנים הקרובות

ארבעה חודשים עברו מאז נכנס ד"ר אסף הלפרין לתפקידו כמנהל המרכז הרפואי זבולון בקרית ביאליק, ומלבד התוכנית להוסיף עוד שירותים רפואיים, לקצר זמנים ולשפר את השירות, הוא מעניק לנו הצצה לקראת ההתפתחויות המשמעותיות שעתיד המרכז הרפואי של כללית לעבור בשנים הקרובות. ספוילר: הוא עתיד לגדול בכ-50 אחוז. "אנחנו מעין בית חולים קהילתי, וככאלה, חייבים לשאוף למצוינות רפואית ולרמת השירות הגבוהה ביותר". יש למה לצפות. ריאיון

פורסם בתאריך: 4.10.22 00:45

המרכז הרפואי זבולון של כללית צפוי לעבור מתיחת פנים בשנים הקרובות: הבניינים ישופצו, השירותים הרפואיים יורחבו, והמכשור הרפואי יחודש למתקדם ביותר. את הבשורה המשמעותית הזו לתושבי הקריות והצפון מביא המנהל החדש של המרכז הרפואי זבולון, ד"ר אסף הלפרין, שבריאיון איתו מתאר את העבודה המאתגרת והחשובה של אחד המרכזים הגדולים בצפון לרפואה יועצת, שמעניק שירות רפואי מהבוקר עד הלילה עם יותר מ-400 אלף ביקורים בשנה.

המהפכה בדרך

ד"ר אסף הלפרין (47) נכנס לתפקידו כמנהל המרכז הרפואי זבולון לפני ארבעה חודשים. המרכז הרפואי מאגד תחת קורת גג אחת את מיטב המומחים ברפואה היועצת וכולל בין היתר מיון קהילתי, חדרי ניתוח, מכון אונקולוגי, מרכז לבריאות האישה ובדיקות פולשניות בתחומים שונים. "פעולות רבות מאוד שלרוב מבוצעות רק במסגרת בתי חולים או במרכזים פרטיים, מבוצעות בזבולון במסגרת ציבורית, ובקהילה", אומר ד"ר הלפרין. חלק גדול מהיועצים וממנהלי המחלקות בזבולון עובדים גם בבתי החולים, בעיקר במרכז הרפואי כרמל של כללית, אך גם בבתי החולים הממשלתיים. ד"ר הלפרין מוסיף: "פרט לרופאים היועצים, יש בזבולון צוות מקצועי ומסור מכל הסקטורים, ובכללם מתחומי הסיעוד, הרוקחות, המינהל, המחשוב, הטכנולוגים הרפואיים ועובדי מעבדה, טכנאי רנטגן, עובדים סוציאליים, יועצות תזונה, קלינאיות תקשורת ועוד. לצוות ניהול המרכז שותפות איריס כרמון, מנהלת הסיעוד הוותיקה, שבימים אלו פורשת לגמלאות, וזו הזדמנות לומר לה תודה על תרומתה הגדולה בשנים הרבות בהן ניהלה את צוותי הסיעוד בזבולון, והמנהלת האדמיניסטרטיבית של המרכז, רביד לוי, שאחראית על תפעול המרכז ועובדי המינהל והמשק. שיתוף הפעולה בין הסקטורים הוא שמבטיח את הטיפול המקצועי והנכון ביותר".

כשד"ר הלפרין נשאל מה החזון שלו, הוא משיב בצניעות: "אני עדיין בתהליך למידה. לפני שמדברים על שינוי או על ניסיון להטביע חותם, צריך קודם כל לשמור על הקיים ועל מה שנעשה עד כה. לא בכדי הפך המרכז שלנו לאחד המרכזים הגדולים והאיכותיים לרפואה יועצת בישראל ובצפון".

ד"ר אסף הלפרין (צילום: דוברות כללית)

ד"ר אסף הלפרין (צילום: דוברות כללית)

ובכל זאת, לד"ר הלפרין יש יעד ברור אליו הוא מוביל. "אין זה סוד שאנחנו שואפים כל העת למצוינות בשירות הן בקיצור אורכי התורים ובוודאי בזמן ההמתנה לקבלת הטיפול הרפואי. כמו כן, אנחנו מתכוונים להסב שירותים נוספים מבתי החולים לזבולון. זו המגמה וזה כורח המציאות. כדי לאפשר זאת, המרכז יעבור בשנים הקרובות שיפוץ משמעותי וגדול של שני הבניינים ויצמח משטח של כ-8,000 מ"ר לכ-12 אלף מ"ר. זה כמובן לא יקרה ביום אחד, זה מאוד מורכב, והבנייה תבוצע בהדרגה כדי למזער את הפגיעה בשירותים שניתנים למטופלים. אבל אני שמח לבשר שאנחנו כבר יוצאים לדרך".

"מצילים חיים ומשפרים את איכותם"

הרזומה העשיר של ד"ר הלפרין (נשוי + ארבעה ילדים) בטרם הגיע לתפקידו, לא כולל למרבה ההפתעה רק תפקידים רפואיים אותם ביצע במהלך חייו. בעברו היה ד"ר הלפרין איש תקשורת (עריכה והגשת חדשות בגלי צה"ל ובהמשך בערוץ 10), עד שהשלים את לימודי הרפואה. לאחר סיום ההתמחות ברפואת המשפחה, השתלם גם ברפואת ספורט. את דרכו הניהולית החל כמנהל מרכז הבריאות משגב ובהמשך כמנהל מינהלת אשר בכללית. אבל אין ספק שהרפואה, ובעיקר השירות בקהילה, הוא הערך העליון שאליו הוא נושא את עיניו: "עבור כולנו במרכז הרפואי זבולון, עבודתנו היא שליחות ממדרגה ראשונה. אנחנו יום יום מונעים תחלואה וסיבוכים, מסייעים להחלמה, משפרים איכות חיים, ולעיתים מצילים חיים פשוטו כמשמעו, בין אם באופן ישיר ובין אם באופן עקיף".

השירותים בזבולון כוללים כמעט את כל תחומי הרפואה היועצת, ביניהם: מרכז בריאות האישה כולל מיון ומרפאת פוריות, מכון אונקולוגי, מכון גסטרו, מכון לב, אורתופדיה, כירורגיה וכירורגיה פלסטית, מרפאת שד, פרוקטולוגיה, אורולוגיה, עיניים, אף-אוזן-גרון, עור, נוירולוגיה, נוירוכירורגיה, מרפאת סוכרת, נפרולוגיה, ראומטולוגיה, אנדוקרינולוגיה, המטולוגיה, רדיולוגיה, מעבדה, בית מרקחת ועוד.

ברשימת הרופאים שמאיישים את עשרות המחלקות בזבולון, נמצאים גם מנתחים בכירים שמבצעים פעולות וניתוחים שמבוצעים בדרך כלל רק בבית חולים, בין היתר: בדיקות קולונוסקופיה, גסטרוסקופיה (גם לילדים), היסטרוסקופיה, ציסטוסקופיה, ארתרוסקופיה, ניתוחי פזילה לילדים, ניתוחי קטרקט, ניתוחי אף-אוזן-גרון בילדים, תיקוני בקע ועוד.

ד"ר הלפרין: "חשובות לנו מאוד הראייה הכוללת של המטופל ויכולת האינטגרציה בין התחומים השונים, בדגש על חיזוק הקשר בין הרפואה הראשונית לרפואה היועצת. זה מאפשר שמירה על רצף טיפולי שהוא חיוני לבריאות המטופלים. השירותים הייחודיים שניתנים אצלנו בקהילה, למשל, במיונים, בחדרי הניתוח ובמכון האונקולוגי מאפשרים שירות זמין ואיכותי קרוב לבית ללא צורך באשפוז מיותר. אלו דברים שדורשים סנכרון רב בין צוותים מתחומים שונים ושיתופי פעולה בין הרופאים לאנשי הצוות משאר הסקטורים. לשם כך מתנהלות ישיבות צוות מחלקתיות ובין מחלקתיות, וכן ישיבות משותפות לצוותים מזבולון יחד עם צוותים מהמרפאות הראשוניות. זה בעצם מה שמבטיח למטופלים טיפול כולל ומתואם, שלא רק מונע טרטור מיותר, אלא בהרבה מקרים, כאמור, מציל חיים או משפר את איכותם", אומר ד"ר הלפרין.

 

 

"המטופלים בראש סדר העדיפויות"

מיתוגו של המרכז הרפואי זבולון כבית חולים קהילתי קיבל משנה תוקף לפני כשנה, כאשר שירותי המיון הקהילתי ומחלקת הטראומה הורחבו לשעות הלילה (23:00) ולסופי שבוע וחגים. גם בלילות ובסופי שבוע יכולים מבוטחי כללית לקבל שירות רפואי מקיף, למבוגרים ולילדים, כולל מענה אורתופדי וטיפול בפציעות תוך שימוש במידת הצורך במעבדה ובמכון הרנטגן המצויים המרכז.

כמו כן, נפתחה בזבולון מרפאה ייחודית לנוירוכירורגיה, שמאוישת על ידי צוות המערך לנוירוכירורגיה בבילינסון, ומבוצעים בה אבחונים, ייעוצים ומעקבים של מגוון בעיות כירורגיות של המוח ומערכת העצבים.

אלו רק מקצת השירותים שניתנים יום יום על ידי 400 אנשי הצוות במרכז הרפואי זבולון, כשלנגד עיניהם המטרה היא אחת: לשים את המטופלים במרכז ואת איכות השירות שניתן להם בראש סדר העדיפויות.

ד"ר לילך צולר, המנהלת הרפואית של כללית מחוז חיפה והגליל המערבי, מברכת את ד"ר הלפרין עם כניסתו לתפקיד: "אני בטוחה כי ד"ר הלפרין יבצע את תפקידו באופן מיטבי ומקצועי, תוך פיתוח השירות והצעדת המרכז הרפואי למצוינות".

מנהל המחוז רונן נודלמן הוסיף ואמר: "הקריה הרפואית זבולון בתנופת צמיחה משמעותית לטובת תושבי הקריות והאזור. לצד הרחבת שירותים קיימים אנו מכניסים ומפתחים שירותים רבים חדשים בהתאם לביקוש ההולך וגובר של האוכלוסייה לקבל את מרב השירותים בקהילה. בתקופה הקרובה אנו מתכננים להתפרש על שטחים נוספים במגדלי הקריון 1 ו-2 ולבצע שיפוצים ושיפורי נראות נרחבים כולל אבזור בציוד ומכשור חדש ומתקדם. בסופו של תהליך שני המגדלים יהיו במלואם בשירות של הכללית כולל החברות הבנות מקבוצת הכללית, מור, כללית סמייל, כללית אסתטיקה וכללית משלימה. הקריה הרפואית תתפרש על פני 12 אלף מ"ר לרווחת לקוחות הכללית. אני שמח על מינויו של ד"ר אסף הלפרין למנהל המרכז. ד"ר הלפרין בעל ניסיון ניהולי רב ואני סמוך ובטוח, כי ימלא את תפקידו בהצלחה רבה וביחד עם צוות המרכז יובילו את פרויקט ההרחבה והשדרוג במקצועיות וברגישות“.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר