מרוץ כרמל להעלאת המודעות לסרטן השד (צילום: ירון חזן)
מרוץ כרמל להעלאת המודעות לסרטן השד (צילום: ירון חזן)

בכרמל נלחמים בסרטן השד

בדיקות שד לעובדות, מרוץ מיוחד להעלאת המודעות והארת בניין המרכז הרפואי כרמל בוורוד - אלה הן רק חלק ממגוון הפעילויות שעשו במרכז הרפואי במסגרת חודש המודעות לסרטן השד

פורסם בתאריך: 31.10.22 11:51

"חשוב לנו להזכיר לכולן להיות אקטיביות לא רק בחודש המודעות לסרטן השד", אומרת ד"ר שרון קמה, מנהלת מערך האיכות והבטיחות במרכז הרפואי כרמל, "אנחנו צריכות לדאוג לבריאות שלנו, לבצע בדיקות מומלצות, להתמיד בפעילות גופנית, לאכול נכון ולמצוא הנאה וסיפוק בחיינו. אני מאמינה שכצוותים במערכת הבריאות, מנהיגות ודוגמה אישית לקידום הבריאות שלנו תורמות לנו ומהוות כוח מניע ומשפיע על קהילת המטופלים שלנו, חשוב תמיד לזכור ששמירה על אורח חיים בריא נמשכת כל השנה".

השנה, בחודש המודעות לסרטן השד, מלבד הארת בניין בית החולים בוורוד, בוצעו בבית החולים גם בדיקות שד לעובדות כרמל בימים מרוכזים, וכמו כן התקיים מרוץ במסגרת הפרויקט "גםאנירצה", שבו הרצים תורמים קילומטרים להקפת כדור ארץ לשם העלאת המודעות לסרטן השד. המרוץ התקיים סביב בית החולים והשתתפו בו עשרות עובדים ועובדות, כשחולצות ורודות חולקו במתנה לכל המשתתפים.

המרכז הרפואי כרמל מואר בוורוד (צילום: דוברות כרמל)

המרכז הרפואי כרמל מואר בוורוד (צילום: דוברות כרמל)

סרטן השד הוא הסרטן השכיח ביותר בקרב נשים, כאשר מדי שנה מאובחנות בישראל כמעט 5,000 חולות. בתוך כך, בית החולים כרמל מקבוצת כללית הציב לעצמו מטרה להוביל בחזית המלחמה בסרטן השד באמצעות מגוון שירותים וטכנולוגיות רפואיות מתקדמות.

אחת השיטות המתקדמות היא "הקרנה תוך ניתוחית", שבה מקרינים את האזור החולה כבר במהלך הניתוח להסרת הגידול הסרטני, ובכך מונעים מהחולה סבל מיותר של הקרנות לאחר מכן. בית החולים כרמל הוא מהראשונים בארץ שמבצעים "הקרנה תוך ניתוחית" ולו גם מאגר המידע הכי גדול בנושא. בנוסף, כרמל מצויד במערכות מתקדמות לביצוע ממוגרפיה ואולטרסאונד שדיים, ועובדים בו מומחי פענוח בתחום ההדמיה, כירורגים שד מנוסים  ומנתחים פלסטיים לשחזורים ועוד.

 

 

המחלקות הכירורגיות של כרמל עובדות בשיתוף פעולה מלא והדוק עם מרפאות השד בקהילה בלין ובזבולון, לצורך מתן מענה מלא לאורך תהליך האבחון והטיפול במטופלות.

ד"ר טטיאנה דורפמן, מנהלת היחידה המרחבית למחלות שד, כירורגית שד בכירה בכרמל ומנהלת מרפאת השד במרכז רפואי לין: "בזכות שיתוף הפעולה ההדוק של מרפאות השד עם בית החולים כרמל, למטופלת יש רצף טיפולי. אם מטופלת של לין או זבולון צריכה ניתוח היא עוברת לניתוח בבית החולים כרמל, ושם לרוב הניתוח מתבצע על ידי הרופאים שפגשו אותה בקהילה, וזה משהו חשוב מאוד".

ד"ר טטאינה דורפמן, כירורגית שד בכירה בכרמל (צילום: מיכל קליינברג)

ד"ר טטאינה דורפמן, כירורגית שד בכירה בכרמל (צילום: מיכל קליינברג)

"כרופאת נשים אני פוגשת נשים רבות במהלך עבודתי, בגילאים שונים, מעדות שונות ועם רקע רפואי שונה; לצערי, ראיתי שסרטן שד יכול להתגלות אצל כולן", אומרת ד"ר מירית טולדנו הכהן, רופאת נשים במערך נשים ויולדות של כרמל, "עם זאת, היום קיימים אמצעים מצוינים לאיתור מוקדם של סרטן שד בבדיקות הדמיה, כגון ממוגרפיה ואולטרסאונד שד וכן בדיקות לאיתור נטייה גנטית כגון סקר נשאות לגן הנקרא BRCA. בדיקות אלו פשוטות, לרוב הן אינן כואבות ועשויות להציל חיים. טיפול בשלבים מוקדמים של המחלה יכול להביא לריפוי מלא".

סייעה רבות בהפקת והצלחת חודש המודעות בכרמל: דקלה אופיר אחראית קידום בריאות בכרמל ומנהלת היחידה לתזונה של בית החולים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר