מצוקה נפשית (צילום: HeyDmitriy/depositphotos.com)
מצוקה נפשית (צילום: HeyDmitriy/depositphotos.com)

עצומה למען הקמת מערך למצבי חירום נפשיים

עמותות שעוסקות בבריאות הנפש יזמוו עצומה הקוראת לממשלה החדשה להקים מערך למצבי חירום נפשיים שיפעל 24/7 ויאויש באנשי טיפול מתחום בריאות הנפש: "די להתעלמות! הקימו מערך ארצי של צוותי חירום למשבר נפשי. זו חובתה של הממשלה לאזרחיה"

פורסם בתאריך: 16.12.22 07:49

העמותות לשמ"ה, עוצמה, רקמה אנושית' אמונת"כ ומשפחות בריאות הנפש פתחו עצומה הקוראת לממשלה החדשה שתקום להקים מערך למצבי חירום נפשיים שיפעל 24/7 ויאויש באנשי טיפול מתחום בריאות הנפש.

בעצומה נכתב כי היא "נועדה להציל חיים ונפשות, בקריאה למקבלי ההחלטות, ובראשם שר הבריאות, להקים בדחיפות שירות חירום שייתן מענה במצבי משבר נפשי קיצוניים. אנו דורשים הקמה מיידית של מערך למצבי חירום נפשיים, הכולל מוקד טלפוני ארצי וצוותים להזנקה למקום האירוע, שיפעל 24/7 ויאויש על ידי אנשי טיפול מתחום בריאות הנפש, למניעת הסלמה, למתן עזרה ראשונה ולניתוב להמשך טיפול".

 

 

עוד נכתב כי "בנוסף, חובה לפתח מערך ארצי של צוותי משבר טיפוליים ואשפוזי בית כדי להבטיח המשך טיפול לאחר הרגעת מצב הקיצון. הסכמה על צורך במענה כזה, הפועל בהצלחה בארצות מפותחות בעולם, עלתה בכנס רב משתתפים שערכנו בשנת 2020 ובהמלצות ועדת הנשיא שדנה בממשק בין כוחות האכיפה לבין אנשים עם מוגבלות. אנו אומרים – די להתעלמות! הקימו מערך ארצי של צוותי חירום למשבר נפשי. זו חובתה של הממשלה לאזרחיה".

עד כה חתמו על העצומה כ-5,300 אנשים, כאשר היעד שהציבו לעצמם יוזמיה הוא 10,000 חתימות.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר