עו"ס כרמית שמיר, רכזת תחום טיפול בניצולי שואה בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי (צילום: דוברות כללית)
עו"ס כרמית שמיר, רכזת תחום טיפול בניצולי שואה בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי (צילום: דוברות כללית)

כללית פותחת מוקד ארצי ייעודי לשורדי שואה שמסייע במימוש זכויות והנגשת שירותים רפואיים

מנתוני כללית עולה, כי שורדי שואה מתאשפזים 30 אחוז יותר מבני גילם; צורכים 25 אחוז יותר שירותי עבודה סוציאלית, ו-5 אחוז לא ביקרו אצל רופא משפחה או אחות בשנה האחרונה. המוקד, שמספרו 6009*, ינוהל על ידי צוות של עובדים סוציאליים שהוכשרו למתן מענה

פורסם בתאריך: 22.12.22 02:09

כללית פתחה מוקד ייעודי וייחודי לסיוע וטיפול בצרכים הרפואיים והפסיכו-סוציאליים של שורדי שואה, במסגרת מחויבותה לסייע לאוכלוסייה זו הנדרשת ליותר לשירותים רפואיים (מספר המוקד: 6009*). כיום מבוטחים בכללית יותר מ-90 אלף שורדי שואה, כאשר כ-33,500 מוכרים כנכי רדיפות הנאצים המקבלים רנטה בגין בעיות בריאות וזכאים לפטורים והנחות שונות על תרופות ושירותים הקשורים למצבם הבריאותי.

מנתוני הכללית ניתן ללמוד, כי כ-70 אחוז משורדי השואה הם בגילאי 89-80 ו-22 אחוז מעל גיל 90. אוכלוסייה זו מתאפיינת בצריכה גבוהה יותר של שירותים רפואיים ביחס לבני גילם: שורדי שואה מתאשפזים ב-30 אחוז יותר מבני גילם שאינם שורדי שואה, הם מבקרים ב-25 אחוז יותר אצל עובדים סוציאליים, וצורכים שירותי קלינאות תקשורת ב-14 אחוז יותר. עוד מלמדים הנתונים,  כי 5 אחוז מתוך שורדי השואה לא ביקרו אצל רופא משפחה או אחות בשנה האחרונה.

נורית איתן גוטמן, עו"ס ארצית בכללית: "זוהי זכות מוסרית לסייע לאוכלוסיית ניצולי השואה. זוהי אוכלוסייה המתמודדת עם אתגרי הזקנה המתווספים למשא הכבד מנשוא החרוט בגופם ונפשם של הניצולים. העובדות הסוציאליות במוקד החדש שלנו בכללית יסייעו למטופלים ובני משפחותיהם למצות את הזכויות וההטבות, להן הם זכאים, והם יוכלו לפנות אליהן בכל פנייה שנראית רלוונטית וקשורה לטיפול בניצולי שואה בתוך כללית ומחוצה לה".

 

 

המוקד שמספרו 6009* ינוהל על ידי צוות של עובדים סוציאליים שהוכשרו למתן מענה. הוא פועל מדי יום בין השעות 19:00-08:30 ובימי שישי בין השעות 12:00-08:00. המוקד יפעל בשני ערוצים במקביל: פנייה יזומה לאלה שאינם מגיעים למעקבים וטיפולים רפואיים ובחינת הצרכים שלהם,  ובנוסף, מתן מענה לפניות של שורדי שואה ובני משפחותיהם אשר מבקשים לברר זכאות או סיוע כלשהו.

עו"ס כרמית שמיר, רכזת תחום טיפול בניצולי שואה בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי, מספרת על הפעילות השוטפת במרפאות הכללית: "העובדות הסוציאליות במרפאות מטפלות מדי יום בפניות של שורדי השואה ובני משפחותיהם, המתקבלות מהצוותים הרפואיים. הן מסייעות במענים ייחודיים הקשורים במיצוי זכויות, בדידות, חוסר במערכות תמיכה, ליווי בקהילה, הפנייה לטיפול נפשי ייעודי חינמי ועוד".

במסגרת פרויקט "בידיים טובות", פרויקט משותף עם הרשות לזכויות ניצולי השואה, עו"ס אורטל אלבז מכללית בחיפה נותנת מענה כולל לשורדי שואה עריריים באזור חיפה, מקיימת ביקורי בית יזומים ומסייעת בתיווך של שירותים שונים בקהילה, מיצוי זכויות, קשר מול מרפאת האם ועוד. בשבועות הקרובים יורחב הפרויקט גם לאזור הקריות.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר