עצרת המחאה (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)
עצרת המחאה (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)

ועדי הרופאים ברמב"ם הפגינו נגד התיקון המוצע לחוק האפליה

בעקבות התבטאויותיה של ח"כ אורית סטרוק, ולפיהם "כל עוד יש מספיק רופאים אחרים שיכולים לתת שירות, אסור לכפות על רופא לתת שירות אם זה נוגד את אמונתו הדתית", קיימו ועדי הרופאים של הקריה הרפואית רמב"ם עצרת מחאה נגד התיקון המוצע לחוק האפליה. וגם פרופ' רפי ביאר מצטרף למחאה

פורסם בתאריך: 26.12.22 10:51

ועדי הרופאים של הקריה הרפואית רמב"ם קיימו היום (שני) עצרת מחאה נגד התיקון המוצע לחוק האפליה, שיאפשר לבעל עסק לא לתת שירות או מוצר לאדם מסוים בשל אמונה דתית, אם ניתן להשיג חלופה דומה בקרבה גאוגרפית במחיר דומה.

מאז אתמול סוערת המערכת הרפואית בארץ בעקבות התבטאויותיה של ח"כ אורית סטרוק ברשת ב', ולפיהם "כל עוד יש מספיק רופאים אחרים שיכולים לתת שירות, אסור לכפות על רופא לתת שירות אם זה נוגד את אמונתו הדתית". בעקבות הדברים יצאו בתי חולים ברחבי הארץ בקמפיין שבו הם מתחייבים להעניק טיפול לכל אדם באשר הוא. 

בעצרת שארגן ועד הרופאים ושאליה הצטרפו גם נציגות ועד האחיות, נשאו דברים סגן מנהל רמב"ם ד"ר אבי ויסמן שהתחייב כי בית החולים ימשיך לתת שירות רפואי לכל אדם באשר הוא, ויו"ר ועד הרופאים ד"ר אירית מריטיק המשמשת רופאה בכירה במלר"ד.

 

אל מחאת הרופאים הצטרף גם פרופ' רפי ביאר, לשעבר מנהל רמב"ם, וכך הוא כתב בדף הפייסבוק שלו: "אני רופא בישראל, קרדיולוג, דיקן לשעבר של הפקולטה לרפואה ע"ש רפפורט בטכניון, מנהל לשעבר של בית החולים רמב"ם, יזם וממציא. כל חיי טיפלתי בחולים מכל המגזרים, חינכתי דורות של רופאים לטיפול באדם שלפניך – יהודי, מוסלמי, נוצרי, דרוזי. חינכתי גם רופאים ואנשי רפואה מכל המגזרים והמגדרים. טיפלתי באהובי וטיפלתי באותה המידה בשונאי. לא שאלתי לעמדתם הפוליטית. ניהלתי את בית החולים ברוח הרמב"ם. אני ממשיך בטיפול בחולים באותו האופן, וכך אנהג ואחנך תמיד. אינני מוכן לשמוע כל אמירה או גמגום ששונה מהקו הזה. היהדות היא חלק חשוב ומרכזי מהאתיקה הרפואית שמובילה את הרפואה בעולם כולו, ועל הערכים האלו לא נוותר מול פוליטיקאים שמפריחים סיסמאות ומשרבטים ניסיונות להעביר חוקים ותקנות שלא רואים את טובת האדם והנזקק לפניהם".

 

פרופ' רפי ביאר (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק)

פרופ' רפי ביאר (צילום מתוך דף הפייסבוק של פרופ' רפי ביאר)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר