צפע מצוי
צפע מצוי

שלח יד לצינור מים בגינה, והוכש על ידי נחש צפע

עונת ההכשות החלה: גבר בשנות ה-50 לחייו פונה לקריה הרפואית רמב"ם לאחר שהוכש על ידי נחש צפע בגינת ביתו. האיש טופל בחדר הלם כשהוא סובל מתסמינים שונים בשל התפשטות הארס, ולאחר שקיבל את הנסיוב לטיפול בהכשה הוא הועבר להמשך השגחה במחלקת טיפול נמרץ פנימי. מצבו יציב

פורסם בתאריך: 12.6.23 16:03

גבר בשנות ה-50 לחייו פונה אתמול (ראשון) בלילה לקריה הרפואית רמב"ם לאחר שהוכש על ידי נחש צפע בגינת ביתו. הגבר, שביצע עבודות בחצר, שלח את ידו אל צינור המים, והנחש שארב במקום הכיש אותו.

האיש טופל בחדר הלם כשהוא סובל מתסמינים שונים בשל התפשטות הארס, ולאחר שקיבל את הנסיוב לטיפול בהכשה הוא הועבר להמשך השגחה במחלקת טיפול נמרץ פנימי, שם הוא שוהה במצב יציב.

לפי נתוני המרכז הארצי למידע בהרעלות בקמפוס של רמב"ם, בחודשים ינואר-מאי טופלו במרכז 17 פניות שקשורות בהכשות נחש ו-57 פניות העוסקות בעקיצות עקרב. הצפי הוא כי עם התחממות מזג האוויר, כבכל שנה, מספר המקרים יגדל.

"באביב ובקיץ מתרבים המקרים של הכשות נחשים", מסבירים מומחי המרכז הארצי למידע בהרעלות, ומציינים כי לא כל הנחשים הם ארסיים אך קיימים בישראל כמה מינים של נחשים ארסיים, ובהם הצפע המצוי והאפעה המגוון. לדבריה של מנהלת המרכז ד"ר יעל לוריא, "הכשות עלולות לקרות בטיולים, בפארקים, בגני משחקים וגם בסביבת הבית. לכן, כמו במקרים רבים הטיפול הטוב ביותר הוא מניעה".

 

 

מרמב"ם נמסר כי יש לוודא שאזורי המגורים, העבודה והמשחקים יהיו נקיים ולא יהיו מכוסים בעשבים, בקוצים ובערימות פסולת שמציעים מקומות מסתור לנחשים. הנחשים הארסיים בישראל פעילים גם בלילה, ולכן כשיוצאים לטיול או לחצר בשעות הערב והלילה יש להצטייד בפנס ולבחון היטב את הסביבה. אם רואים נחש בסביבת המגורים יש להתרחק ולקרוא ללוכד נחשים מוסמך.

כאשר ישנים בחיק הטבע יש לבחור מקום לינה פנוי ולהתרחק מערימות אבנים ומשיחים. מומלץ להניח בגדים וחפצים במקום גבוה ולבדוק היטב את שק השינה לפני שנכנסים אליו. בזמן ההתארגנות בבוקר יש לנער בזהירות את כל הציוד ולבדוק את הבגדים ואת הנעליים.

במקרה של הכשה יש להתרחק מהנחש ולהתקשר מיד למוקד 101 של מד"א; אין לנסות לתפוס או להרוג את הנחש, ויש לצלם אותו רק ממרחק בטוח; יש להסיר שעון או תכשיטים מהגפה המוכשת; אין לחבוש, לקבע, לקרר או לנסות להוציא את הארס; יש להמתין לפינוי במנוחה. בהמשך ניתן להתייעץ עם המרכז הארצי למידע בהרעלות בטלפון 04-7771900.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר