פרופ' אברהם קוטן (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)
פרופ' אברהם קוטן (צילום: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)

נפטר פרופ' אברהם קוטן, לשעבר מנהל מערך האונקולוגיה ברמב"ם

פרופ' אברהם קוטן שימש מנהל המערך האונקולוגי בקריה הרפואית רמב"ם בשנים 2013-1996. במסגרת תפקידיו הוא היה חבר המועצה הלאומית לאונקולוגיה וחבר הוועד המנהל של האגודה למלחמה בסרטן בישראל. פרופ' מרים בן הרוש: "הוא היה המומחה הטוב ביותר במתן טיפול קרינתי לחולי סרטן"

פורסם בתאריך: 2.7.23 11:40

פרופ' אברהם קוטן, לשעבר מנהל המערך האונקולוגי בקריה הרפואית רמב"ם, הלך אתמול (שבת) לעולמו. קוטן היה ראש המערך האונקולוגי בשנים 2013-1996, וזאת לאחר עשור כמנהל היחידה לרדיותרפיה במחלקה האונקולוגית.

קוטן הוא בוגר בית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית בשנת 1971, וזמן קצר אחר כך החל את התמחותו במחלקה האונקולוגית ברמב"ם. במקביל הוא שימש פרופסור בפקולטה לרפואה בטכניון ובאוניברסיטת בראון בפרובידנס, רוד איילנד. קוטן היה חבר המועצה הלאומית לאונקולוגיה, חבר הוועד המנהל של האגודה למלחמה בסרטן בישראל, חבר ויו"ר בוועדות מקצועיות ובקבוצת חקר הסרטן האירופאית, חבר הוועד המנהל של ארגון הים תיכוני לאונקולוגיה ולרדיותרפיה, ויו"ר הוועדה המייעצת של בית החולים האונקולוגי בקייב, אוקראינה.

 

 

פרופ' מרים בן הרוש, לשעבר מנהלת בית החולים רות לילדים ברמב"ם ומנהלת המחלקה האונקולוגית לילדים ברמב"ם, ספדה לפרופ' קוטן: "הוא היה המומחה הטוב ביותר במתן טיפול קרינתי בילדים ובמבוגרים חולי סרטן, וניהל את אחד מהמכונים הגדולים בארץ. הוא היה מנטור לדורות של אונקולוגים בארץ ופעיל מאוד באיגודי רדיותרפיה לאומיים ובינלאומיים. הוא יצר קשר הדוק עם מומחים בתחום הרדיותרפיה בעולם וארגן כנסים בינלאומיים רבים. קוטן היה אדם כריזמטי מאוד שגידל דורות של רופאים שניהלו מחלקות אחרות בארץ, והשקיע לילות כימים בטיפול בחולי סרטן, בקידום טיפול קרינתי ובקידום טכנולוגיות חדשות בקרינה. פרופ' קוטן חינך סטודנטים מתמחים במשך יותר מ-30 שנה וקידם את הנושא של גילוי מוקדם של סרטן בזכות תפקידו כיו"ר האגודה למלחמה בסרטן. הוא תמך במאות מחקרים בנושא עם חיפוש תמיכה כספית במחקרים בתוקף תפקידו באגודה".

מהאגודה למלחמה בסרטן נמסר: "הוועד המנהל, המנהלים, העובדים והמתנדבים של האגודה מרכינים ראש על לכתו בטרם עת של פרופ' קוטן ז"ל שכיהן כיו"ר האגודה למלחמה בסרטן. פרופ׳ קוטן החל את עבודתו ברמב"ם כמתמחה, ולאחר 40 שנות עשייה הוא פרש כמנהל המערך. במקביל, במסגרת חברותו במועצה הלאומית לאונקולוגיה, כיהן פרופ' קוטן בוועדות מקצועיות שונות, כאשר גולת הכותרת היה תפקידו כיו"ר הוועדה לטיפול על ידי פרוטונים בישראל. צוות הוועדה, שכלל מומחים ישראלים ובינלאומיים, המליץ על הקמת מרכז פרוטונים אקדמי בבית חולים ציבורי. המרכז הולך ונבנה בימים אלו, והוא צפוי לפעול בשנים הקרובות, בין השאר בסיוע האגודה למלחמה בסרטן".

פרופ' קוטן השאיר אחריו אשה – עדנה, בת – מיכל, בן – יונתן, נכדים ואח – פנחס. הלווייתו תתקיים היום (שעת ההלוויה לא פורסמה).

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר