מנשה אייזנר לפני שחרורו מבית החולים (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)
מנשה אייזנר לפני שחרורו מבית החולים (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)

אחרי 40 יום: האיש שהגיע "מת" לרמב"ם השתחרר לביתו

מנשה אייזנר, בן 63 מהקריות, עבר כמעט כל פרוצדורה רפואית אפשרית בניסיון להציל את לבו שכשל, ורק בזכות מהלך חריג של הצוות הרפואי בקריה הרפואית רמב"ם הוא הצליח להתאושש ולצאת מבית החולים לביתו כשהוא עומד על רגליו

פורסם בתאריך: 13.12.23 11:19

מנשה אייזנר, בן 63 מהקריות, הוא אדם בר מזל. רק כך אפשר להסביר איך אייזנר, שעבר כמעט כל פרוצדורה רפואית אפשרית בניסיון להציל את לבו שכשל, הצליח להתאושש ולצאת מבית החולים לביתו – על רגליו.

לפני כחודש וחצי עבר אייזנר אירוע לבבי בביתו. הוא פונה באמבולנס למרכז הרפואי בני ציון, ושם עבר צנתור שבעקבותיו הוחלט להעבירו לקריה הרפואית רמב"ם להמשך טיפול מציל חיים. "הוא הגיע עם כשל רב מערכתי ועם פגיעה לבבית, ריאתית וכלייתית", מסביר מנהל היחידה לאי ספיקת לב ברמב"ם ד"ר אורן כספי, "הוא עבר אצלנו ניתוח מעקפים מורכב, ובסופו הלב לא שב לעבוד. לאחר מכן הוא הועלה על מכונת אקמו שמפעילה באופן מלאכותי את הלב והריאות, ונשאר מונשם".

בעוד גופו של אייזנר התאושש מעט בעקבות החיבור לאקמו, לבו לא. "ספיקת הלב שלו היתה נמוכה מאוד, והיה ברור שהוא לא יצליח להחזיק מעמד לאורך זמן", מבהיר פרופ' בנימין מדליון, מנתח לב בכיר ברמב"ם, "החלטנו לבצע הליך כירורגי שייתן לו את הסיכוי היחיד לשרוד".

 

 

באופן חריג העיר הצוות הרפואי את אייזנר, שכאמור היה מונשם, כדי לקבל את הסכמתו לביצוע השתלת מסייע ללב מלאכותי (LVAD), והליך בוצע על ידי צוות רב תחומי בזמן שאייזנר עדיין מחובר לכל מערכות התמיכה. "זהו מהלך ארוך ומורכב שהגיע אחרי שמוצו אפשרויות שונות להצלת לבו", אומר ד"ר כספי, "בזכותו הוא התאושש כנגד כל הסיכויים, ואחרי כ-40 ימים הוא הלך הביתה".

ואיך מסכם אייזנר עצמו את החוויה? "אומרים שאני נס רפואי", הוא אומר בחיוך, "הייתי במקום נורא. חלק גדול ממה שעבר עלי אני לא זוכר, אבל אני יודע שאני אסיר תודה לכל מי שעזר וטיפל בי על כך שקיבלתי את חיי בחזרה. אני ממליץ לכולם לשמור על עצמם, ושכל אחד ייתן לעצמו את הסיכוי הכי טוב שהוא יכול לחיים ארוכים וטובים".

 

מנשה אייזנר לפני שחרורו מרמב"ם עם הצוות הרב תחומי שטיפל בו (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)

מנשה אייזנר לפני שחרורו מרמב"ם עם הצוות הרב תחומי שטיפל בו (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר