הקריה הרפואית רמב"ם (צילום: ניר הופמן)
הקריה הרפואית רמב"ם (צילום: ניר הופמן)

צעיר מאושפז במצב קשה לאחר שנחשף לבוטנים

כבר שבועיים מאושפז צעיר מהצפון במצב קשה במחלקה לטיפול נמרץ בקריה הרפואית רמב"ם לאחר שבמהלך אירוע באולם שמחות הוא אכל גלידה גלידה שככל הנראה הכילה בוטנים. למרות שהצעיר אובחן כאלרגי לבוטנים כבר לפני שנים רבות, משפחתו לא תודרכה שעליו לשאת תמיד מזרק אפיפן

פורסם בתאריך: 10.3.24 12:49

צעיר בשנות ה-20 לחייו מאזור הצפון, אשר סובל מאלרגיה לבוטנים, מאושפז בימים אלו במצב קשה בקריה הרפואית רמב"ם לאחר חשיפה לבוטנים. המקרה התרחש לפני כשבועיים באולם שמחות, כשהצעיר אכל גלידה שהכילה ככל הנראה בוטנים והחל לחוש ברע. "הוא עזב את המקום והלך הביתה", מספרת אמו, "הוא יצר איתי קשר כדי שאזכיר לו מהו המינון של התרופה שהוא צריך לקחת כדי להתמודד עם התגובה האלרגית. תוך כדי השיחה תפסה כלתי את הטלפון ואמרה לי שהוא התמוטט ושהיא מזמינה אמבולנס".

מעדותה של האם עולה כי תוך זמן קצר עבר הצעיר החייאה על ידי אנשי צוות של מד"א שהוזעקו למקום, אך למרות שהצליחו להחזיר לו דופק ולייצב את מצבו, הוא מטופל מאז במחלקה לטיפול נמרץ ומצבו מוגדר קשה.

לדבריה של האם, בנה נמצא במעקב של רופא אלרגולוג, והתגובה אלרגית שלו היתה בדרך כלל מתונה וטופלה באמצעות משאף או אנטיהיסטמינים (תרופות המשמשות כטיפול טווח קצר לתגובה אלרגית). בזמן האירוע לא היה ברשותו של הצעיר מזרק אפיפן, אשר ידוע כמציל חיים במקרים של תגובה אלרגית חריפה. בהמשך התברר כי למרות שהצעיר אובחן כאלרגי לבוטנים כבר לפני שנים רבות, משפחתו לא תודרכה שכדאי שהוא יישא איתו תמיד את המזרק.

 

 

מנהל היחידה לאימונולוגיה קלינית ברמב"ם ד"ר אדוארדו שחר מסביר כי רגישות למזונות היא נפוצה מאוד ויכולה להתבטא באופנים שונים, אך יש להביא בחשבון כי היא עלולה להגיע למצב מסכן חיים: "יש ציבור גדול של אנשים הסובלים מאלרגיה לסוגי מזון שונים, שהנפוצים שבהם הם בוטנים, אגוזים, מוצרי חלב וביצים. רוב האנשים יסבלו מתסמינים מתונים כמו גרד, נפיחות, קוצר נשימה ופריחות, אך במקרים נדירים, התגובה עלולה להחריף ולהתפתח למצב של ירידה בלחץ הדם, קושי בנשימה, שוק אנפילקטי ואף סכנת מוות ממשית".

לדבריו של ד"ר שחר, "אנשים המאובחנים כאלרגיים למזון צריכים להימנע ככל האפשר מחשיפה למזונות האמורים, להיות במעקב קבוע של רופא מומחה, להקשיב להמלצות הטיפול שלו, להכיר את התסמינים להתפתחותה של תגובה אלרגית, להחזיק מזרק אפיפן וכמובן להתפנות מהר ככל האפשר לבית החולים הקרוב".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר