ד"ר רן שטיינברג (צילום: ניצן זהר)
ד"ר רן שטיינברג (צילום: ניצן זהר)

גידול של 1.2 ק"ג הוסר מילדה ששוקלת 11 ק"ג בלבד

רק כשהילדה בת ה-4 היתה על שולחן הניתוחים התברר לצוות המנתחים בבית החולים רות לילדים בקריה הרפואית רמב"ם גודלו העצום של הגידול הסרטני שהתפתח בבטנה ואשר שקל יותר מעשרה אחוזים ממשקלה של הילדה. בשבוע שעבר היא נותחה, ובימים הקרובים תשתחרר לביתה

פורסם בתאריך: 17.3.24 09:51

במחלקה לכירורגיית ילדים בבית החולים רות לילדים בקריה הרפואית רמב"ם נותחה ילדה בת 4 תושבת הצפון עם גידול סרטני גדול בבטנה, צמוד לאחת הכליות. לתדהמתם של אנשי הצוות, הגידול שקל 1.2 ק"ג – יותר מעשרה אחוזים ממשקל הילדה אשר שוקלת 11 ק"ג.

הצוות, שהורכב ממומחים בכירים מדיסציפלינות שונות ברפואת ילדים – כירורגים, נפרולוגים, אונקולוגים, רדיולוגים ומומחי כלי דם, זיהה שמדובר בגידול סרטני והחליט שיש להסיר אותו מיד, ולאחר מכן להתמודד, אם יידרש, עם השלכות רפואיות נוספות מהתחום ההמטו-אונקולוגי. ביום ראשון שעבר נכנסה הילדה לניתוח מורכב שאותו הובילו ד"ר ארקדי וצ'יאן וד"ר רן שטיינברג.

 

 

ד"ר שטיינברג, מנהל המחלקה לכירורגיית ילדים ונוער בבית החולים רות: "כשעשינו בדיקות הדמיה הבנו שמדובר בגידול גדול. כשהילדה כבר היתה בחדר ניתוח וראינו את הגידול בעיניים, ראינו שההדמיה אפילו עשתה הנחה לגודלו הגדול. כבר במהלך הניתוח, כשהצוות הכירורגים הצליח לכרות את הגידול באופן מלא בליווי של אונקולוג בכיר, הוא נשקל ואז התברר גודלו הענק".

לדבריו של ד"ר שטיינברג, גודלו של הגידול, שהיה צמוד לכליה הימנית ולעורקים מרכזיים, הפך את הניתוח למורכב מאוד: "ניסיון העבר במקרים דומים מלמד שבמיוחד בילדים, לא משנה כמה הגידול הוא גדול, סיכויי ההחלמה נוטים להחלמה טובה. זה נותן כוח לילדה ולהורים להילחם, יש אופק חיובי".

הילדה עתידה להשתחרר לביתה בימים הקרובים ולהישאר תחת ביקורת של המחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים רות לילדים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר