חצבת (צילום: joasouza/depositphotos.com)
חצבת (צילום: joasouza/depositphotos.com)

חולה בחצבת שחזר מחו"ל שהה בלין

משרד הבריאות מודיע על חולה בחצבת באזור חיפה שחזר מחו"ל בטיסה מרומניה ושהה במרכז הרפואי לין. נוסעי הטיסה או המבקרים במרפאה במועדים הרלוונטיים מתבקשים ליצור קשר עם הרופא המטפל אם מופיעים תסמינים של חום וכאבי ראש, ולאחר ימים אחדים פריחה. אם יש צורך בהגעה למרפאה או למיון, יש לתאם הגעה עם הצוות הרפואי

פורסם בתאריך: 3.5.24 07:38

משרד הבריאות מודיע על חולה בחצבת באזור חיפה שחזר מחו"ל ושהה בטיסה מרומניה לישראל ובמרכז הרפואי לין של שירותי בריאות כללית. החולה טס בטיסה של Hisky Europe מס׳ H40235 שיצאה מבוקרשט ביום רביעי, 24 באפריל, בשעה 11:00 ונחתה בנמל התעופה בן גוריון בשעה 13:30. כמו כן הוא שהה במוקד הלילה לרפואה דחופה של לין ביום שישי, 26 באפריל, בשעות 23:00-19:00.

מאז תחילת שנת 2024 דווחו למשרד הבריאות 24 מקרים חדשים של תחלואה בחצבת בכמה מוקדים, כאשר תחילתו של כל מוקד תחלואה היה בחולה שנדבק בחו"ל. חצבת היא מחלה נגיפית מדבקת ביותר שמתבטאת בחום, בהרגשה כללית רעה, בנזלת ובפריחה, ועלולים להיות לה סיבוכים קשים ואף מסכני חיים.

 

 

נוסעי הטיסה או המבקרים במרפאת לין במועדים הרלוונטיים מתבקשים ליצור קשר עם הרופא המטפל אם מופיעים תסמינים של חום וכאבי ראש, ולאחר ימים אחדים פריחה. אם יש צורך בהגעה למרפאה או למיון, יש לתאם הגעה ולהודיע לצוות בעת ההגעה למוסד הרפואי. משרד הבריאות ממליץ כי אם מופיעים תסמינים יש להימנע משהייה במרחבים ציבוריים כדוגמת קניונים ולעשות שימוש בתחבורה ציבורית עד לבירור רפואי.

במשרד מציינים כי החיסון לחצבת מעניק הגנה טובה מהמחלה ומסיבוכיה, ומדגישים את החשיבות לחסן ילדים ומדוכאי חיסון בחיסון נגד חצבת במסגרת חיסוני השגרה במועדם על מנת להימנע מסיבוכי המחלה. כמו כן ממליץ המשרד לנוסעים לחו"ל לוודא כי הם מחוסנים בשתי מנות. ניתן להשלים את החיסונים לפני הנסיעה לחו"ל במרפאות המטיילים.

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר