ד"ר רן שטיינברג (צילום: ניצן זהר)
ד"ר רן שטיינברג (צילום: ניצן זהר)

כליות של תינוק בן 9.5 חודשים הצילו את חייו של ילד בן 4

הקריה הרפואית רמב"ם: במבצע מורכב הונצלו שתי כליותיו של פעוט בן 9.5 חודשים שהרופאים נאלצו לקבוע לו מוות מוחי, והושתלו בילד בן 4. האתגר המרכזי בהליך הרפואי היה פער הגודל הפיזי בין התורם לנתרם

פורסם בתאריך: 23.5.24 11:32

במבצע רפואי מורכב שנערך בקריה הרפואית רמב"ם הונצלו שתי כליותיו של פעוט בן 9.5 חודשים שהרופאים נאלצו לקבוע לו מוות מוחי, והושתלו בילד בן 4. בשעתם הקשה נעתרו הוריו של התינוק לבקשת הרופאים לביצוע הנצלת איברים מגופו.

האתגר המרכזי של ההליך הרפואי היה פער הגודל הפיזי בין התורם לנתרם. לדבריו של מנהל המחלקה לכירורגיית ילדים בבית החולים רות לילדים ברמב"ם ד"ר רן שטיינברג, שעמד בראש הצוות שביצע את הניתוח, גודלן הפיזי של כליות של תינוק בן 9.5 חודשים הן כגרגר פול, כך שלפני הליך הקציר והתרומה, יש לבדוק את תפקודן הכללי של הכליות, את גודל כלי הדם ואת מידת ההתאמה שלהן לנתרם, אשר מבוגר מהתורם בשלוש שנים במקרה זה – מה שמצריך נפחי עבודה גדולים יותר מצד הכליות המושתלות מרגע ביצוע ההשתלה.

 

 

ד"ר שטיינברג: "הליך נדיר שכזה כולל בתוכו אתגר טכני עצום לרופאים – חיבור כלי הדם. חשוב להבין שכלי הדם של תינוק בן 9.5 חודשים הם כמעט שקופים, ולכך יש להוסיף את הצורך 'לסדר' את שתי הכליות בגופו של הנתרם, כך ששתיהן יתפקדו במידה שווה וייתנו שתן באופן זהה ובאותו הזמן".

בהליך הרפואי השתתפו רופאים ואנשי צוות ממגוון תחומים, ובהם כירורגיית ילדים, השתלת איברים, כירורגיית כלי דם, נפרולוגיה, טיפול נמרץ, הרדמה ורדיולוגיה. הניתוח התבצע לפני שלושה חודשים אולם במחלקה החליטו להמתין עם הדיווח עד שיוודאו כי הכליות נקלטו היטב ומתפקדות ללא כל בעיה או קושי.

ד"ר שטיינברג: "כבר על שולחן הניתוחים ראינו את הכליות החדשות מתפקדות לעילא, וכעת, שלושה חודשים לאחר הניתוח, אני יכול לציין ששתיהן מתפקדות יפה ובאופן נורמלי, ועל כך אנחנו מרוצים מאוד".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר