יום העיון בנושא סרקופניה (צילום: אלי דדון) 
יום העיון בנושא סרקופניה (צילום: אלי דדון) 

הפתרון לסרקופניה: העלאת רמת החלבון

במרכז הרפואי כרמל נערך יום עיון בנושא סרקופניה - תופעה של איבוד מסת שריר הגורמת לירידה בתפקוד, לקשיים בהליכה, לנפילות מרובות, לשברים בעצם הירך ואף לנכות

פורסם בתאריך: 12.1.20 09:51

יום עיון בנושא הסרקופניה נערך במרכז הרפואי כרמל. יום העיון, שהופק על ידי יחידת התזונה והדיאטה של בית החולים, התקיים בשיתוף עם מחוז חיפה וגליל מערבי של שירותי בריאות כללית ולראשונה גם עם בית החולים העמק בעפולה, והשתתפו בו עשרות דיאטנים.

סרקופניה היא תופעה של איבוד מסת שריר הגורמת לירידה בתפקוד – קשיים בהליכה, נפילות מרובות, שברים בעצם הירך ואף נכות. שיעור הסרקופניה הוא גבוה במיוחד בקרב מבוגרים וקשישים, ועם העלייה בתוחלת החיים עולה גם שכיחותה של התופעה. מרכיב מרכזי בטיפול בסרקופניה הוא העלאת רמת החלבון ותזונה מאוזנת, כאשר המטרה היא להגדיל את צפיפות המינרלים בעצם ואת חוזק השרירים, ובכך ליצור שיפור בביצועים הפיזיים, במהירות ההליכה ובשיווי המשקל.

 

 

במסגרת יום העיון הדגישה סגנית המנהל הרפואי של המחוז חיפה בכללית ד"ר לילך דולב את הרצף הטיפולי בין כרמל לקהילה שקיים גם בתחום הדיאטה והתזונה: "צוות הדיאטה של בית החולים מזהה ומאפיין את הבעיות של החולה המאושפז ומעדכן את הצוותים בקהילה. כבר בזמן האשפוז נקבע לחולה ביקור ומעקב אצל הדיאטנית במרפאת הקהילה, והמטופלים זוכים לשירות ולטיפול מהירים ומקצועיים".

ביום העיון נערכו הרצאות בנושא הסרקופניה, ובהן "הסרקופניה עם או ללא השמנה – אפידמיולוגיה והפתולוגיה" של הדיאטן והחוקר אסף בוך דיאטן מהמכון האנדוקריני בבית החולים איכילוב; "סרקופניה בהיבט התזונתי" של הדיאטנית הראשית של הכללית אירית פורז המשמשת גם מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה בבית החולים שניידר; "אתגרים תזונתיים של סרקופניה לצד תחלואה אונקולוגית" של הדיאטנית ורד לוין, סגנית מנהלת היחידה לתזונה במחוז חיפה וגליל מערבי של הכללית; "הלכה למעשה – סרקופניה באשפוז" של הדיאטנית יוליאנה אילין, רכזת החטיבה הפנימית בכרמל, ו"רעב – מזון למחשבה" של הדיאטנית לימור בן חיים מהמרכז הרפואי תל אביב.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר