ד"ר עמי נויברגר (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)
ד"ר עמי נויברגר (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)

צעיר שחזר מניגריה אובחן כחולה במלריה

צעיר בשנות ה-20 לחייו אובחן כחולה במלריה לאחר ששב לארץ מניגריה שבמערב אפריקה. הוא אושפז בקריה הרפואית רמב"ם, שם נמצא כי הטפיל תקף את מערכות גופו ופגע בכבד ובתאי הדם שלו. הצעיר טופל, ומצבו משתפר בהדרגה

פורסם בתאריך: 12.1.20 09:49

צעיר בשנות ה-20 לחייו, ששב לארץ לאחר שהות של כמה חודשים בניגריה שבמערב אפריקה, אובחן כחולה במלריה. בימים האחרונים הוא חש ברע והגיע לחדר המיון של הקריה הרפואית רמב"ם, שם נמצא כי הוא חלה במלריה וכי הטפיל תקף את מערכות גופו ופגע בכבד ובתאי הדם שלו. מיד לאחר האבחון אושפז הצעיר באחת מהמחלקות הפנימיות ברמב"ם, קיבל טיפול מתאים וכעת הוא נמצא בתהליך החלמה ומצבו משתפר בהדרגה.

לדבריו של ד"ר עמי נויברגר, מנהל מרפאת חיסונים למטיילים ברמב"ם ורופא בכיר ביחידה למחלות זיהומיות, "הצעיר החליט במהלך שהותו בניגריה להפסיק את הטיפול המונע. בהיעדר הגנה תרופתית, הוא נדבק במחלה שאצלנו כבר לא קיימת אבל נחשבת נפוצה מאוד באזור הזה של אפריקה. הסיכוי להדבק במלריה במערב אפריקה הוא גבוה מאוד ואף עולה בשנתיים-שלוש האחרונות".

 

 

ברמב"ם מציינים כי לפני חודשים אחדים אושפזה בבית החולים יסמין עשת, צעירה ממשגב, לאחר שחזרה מטיול בגאנה. בשל רגישות לכדורים שנטלה במסגרת הטיפול המונע למלריה, היא הפסיקה את השימוש בהם ומצבה הרפואי הידרדר. בדיעבד הסתבר שהיא חלתה במלריה, ומכיוון שהמשיכה לשהות באפריקה היא לא אובחנה בזמן ולא קיבלה טיפול מתאים. בשל מצבה הרפואי היא שבה לארץ, ובהגיעה לרמב"ם היא קיבלה טיפול שהציל את חייה.

בפוסט שהעלתה לפייסבוק גוללה הפצירה עשת במטיילים שנוסעים לאזורים מועדים ליטול את הכדורים ולהגן על בריאותם: "אני לא מאחלת לאף אחד לחוות את השבועיים הסיוטיים שחוויתי. החיים שלכם שווים יותר. ישראלים אוהבים להסתמך על זה שיהיה בסדר, אבל לפעמים רק לסמוך על המזל זה לא מספיק".

ד"ר נויברגר מציין כי "הטיפול המונע הוא יעיל, ויש לקחת אותו באופן רציף כל עוד שוהים באזור. יש כמה אפשרויות של טיפול תרופתי שנותנות מענה גם למי שאלרגי לתרופות הנפוצות. מלריה עלולה להסתבך בקלות ולהפוך למצב מסכן חיים, במיוחד כאשר שוהים במדינות שבהן מערכות הבריאות לא מתקדמות במיוחד".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר