אירוע הפרידה מפרופ' מרים בן הרוש (צילום: פיוטר פליטר, דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)
אירוע הפרידה מפרופ' מרים בן הרוש (צילום: פיוטר פליטר, דוברות הקריה הרפואית רמב"ם)

אחרי 35 שנה: רמב"ם נפרד מפרופ' בן-הרוש

בתום קריירה ענפה, שבמהלכה ייסדה את המערך ההמטו-אונקולוגי לילדים בקריה הרפואית רמב"ם, פורשת פרופ' מרים בן-הרוש מתפקידה כמנהלת בית החולים רות רפפורט לילדים ויוצאת לגמלאות

פורסם בתאריך: 27.1.20 12:18

הקריה הרפואית רמב"ם ערכה אירוע פרידה מפרופ' מרים בן-הרוש, מנהלת בית החולים רות רפפורט לילדים והמערך ההמטו-אונקולוגי לילדים בבית החולים. בן-הרוש תפרוש בקרוב לגמלאות אחרי 35 שנות קריירה ברמב"ם ובתחום האונקולוגיה בילדים בישראל.

באירוע הפרישה, שנערך בבית החולים רות רפפורט לילדים, השתתפו השר לשעבר מאיר שיטרית, ורד רפפורט דרגנר – בתם של ברוך ורות רפפורט, יו"ר איגוד המטו-אונקולוגיה ילדים ד"ר שפרה אש, ד"ר ג'ואו נינו וד"ר דניאל בן שושן מצרפת, מנהל רמב"ם ד"ר מיקי הלברטל, פרופ' עמוס עציוני – לשעבר מנהל בית החולים לילדים ברמב"ם, חברי הנהלת בית החולים, מנהלי מחלקות ובכירים, ובני משפחת בן-הרוש.

את הטקס הנחה סגן מנהל רמב"ם ד"ר אבי וייסמן, והוא לווה בקטעי שירה ונגינה ובקטעים היתוליים של ליצנים רפואיים.

ד"ר הלברטל אמר באירוע: "פרופ' בן-הרוש היא לא רק רופאה בחסד עליון אלא גם אשה אהובה על כל מטופליה ועל כל מי שמכיר אותה. תודות למסירות ללא קץ של פרופ' בן-הרוש, שאותה היא הנחילה במהלך השנים לצוות הרופאים והאחיות במחלקה, המחלקה הגיעה ומגיעה תמיד להישגים והיא משמשת דוגמה לאגף הילדים ברמב"ם. במחלקה מטופלים ילדים מכל קצוות הארץ, מהרשות הפלסטינית ומהעולם. היתה לנו זכות גדולה לעבוד במחיצתך. השארת את חותמך בבית החולים לא רק בפן המקצועי אלא גם בפן האנושי. נועם הליכותייך תמיד הלך לפנייך וליווה אותך כאורח חיים, ועל כך רמב"ם אומר לך תודה".

 

 

פרופ' בן-הרוש שיתפה את הנוכחים בתחושותיה ואמרה: "אני עומדת על הבמה ומתרגשת מאוד. אני זוכרת את היום הראשון שלי ברמב"ם. הגעתי כעולה חדשה מצרפת למכון האונקולוגי למבוגרים, לחדרו של המנהל דאז פרופ' רובינזון. אחרי חודש באולפן ללימוד עברית שאל אותי פרופ' רובינזון מתי אני יכולה להתחיל לעבוד ואם אפשר בהקדם האפשרי. בבית החולים לא היה רופא ילדים מומחה בסרטן בילדים. עניתי שאשמח מאוד להתחיל מיד".

פרופ' בן-הרוש גוללה את התמורות שחלו מאז במחלקה ואת תרומתה של המחלקה לפיתוח הטיפול האונקולוגי בישראל: "בעצם בנינו ביחד מחלקה למופת והפכנו להיות משפחה אחת גדולה ואוהבת. אונקולוגית ילדים עכשיו מגיעה לתקופה מרתקת בעיני, ואמרתי למתמחים ולרופאים הצעירים שאני מקנאה בהם. המרכז שלנו מוכר על ידי הקבוצה האירופית למחקרים קליניים בילדים, וזאת גאווה אמיתית להיות שייך לפריצת דרך מרתקת. אמשיך להשקיע זמן ומאמצים כדי לקדם את הטיפול בילדים חולי סרטן בארץ ואמשיך במחקרים בארץ ובחו"ל".

פרופ' בן-הרוש נולדה בצרפת בשנת 1953. היא למדה רפואה בדיז'ון, עלתה לישראל בשנת 1985 והחלה לעבוד ברמב"ם. פרופ' בן-הרוש התמחתה ברפואת הילדים ולאחר מכן באונקולוגיית ילדים. בהמשך היא עבדה כרופאה בכירה במחלקת ילדים, ובשנת 1994 קיבלה את ניהול היחידה לאונקולוגיית ילדים שאותה ייסדה. במקביל היא שימשה יו"ר האיגוד להמטו-אונקולוגיה והשתלות מוח עצם בילדים, מרכזת ארצית לטיפול בילדים הסובלים מלימפומה על שם ברקיט ומסרקומות, חברה בוועדה הפסיכו-סוציאלית של האיגוד הבין לאומי לאונקולוגיית ילדים, וחברה בארגון אונקולוגיית ילדים בארצות הברית. בשנים האחרונות היא שימשה מנהלת אגף רפואת הילדים ברמב"ם.

פרופ' בן-הרוש זכתה במהלך השנים בפרסי הצטיינות רבים, ובהם צוות מצטיין ממשרד הבריאות, אות המופת של רמב"ם כהוקרה על פועלה, פרס הצטיינות מטעם הארגון הרפואי הבין לאומי ואות לגיון הכבוד הצרפתי. לצד עשייתה הקלינית היא עסקה גם במחקר ובאקדמיה, ומשמשת פרופסור מן המניין בפקולטה לרפואה בטכניון. נוסף על כך היא כתבה כ-170 מאמרים בעיתונות בין לאומית והעבירה כ-150 הרצאות בכנסים שונים בארץ ובעולם. היא עורכת משנה של כתב העת להמטולוגיה ולאונקולוגיה ועורכת ראשית של ספר על היבטים פסיכו-סוציאליים בילדים.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר